Όλα τα επηρεαζόμενα προϊόντα έχουν αφαιρεθεί από το κατάστημα και προτρέπουμε όλους τους πελάτες που αγόρασαν το προϊόν να μην το καταναλώσουν, είπε η εταιρεία αλλά με καθυστέρηση…
Η ανάκληση των Χριστουγεννιάτικων ημερολογίων της Lidl (advent calendars) που έγινε πριν από λίγες ημέρες και στην Ελλάδα λόγω «απόκλισης γεύσης» και οργανοληπτικών/αισθητηριακών αλλαγών στα σοκολατάκια που υποδεικνύουν ότι είναι ακατάλληλα για κατανάλωση, έχει αναστατώσει τους γονείς.
- Δείτε επίσης: Σοκολάτες με καρκινογόνο κάδμιο: Μέχρι πόσα γραμμάρια σοκολάτας επιτρέπονται την ημέρα;
«Δυστυχώς η ανάκληση ήρθε αρκετές ημέρες μετά την αγορά των προϊόντων και τα παιδιά μας είχαν καταναλώσει ήδη κάποια από τα σοκολατάκια του ημερολογίου», καταγγέλουν χαρακτηριστικά.
Μία τέτοια περίπτωση κατήγγειλε και στο cibum η Μ.Π. μητέρα τριών παιδιών, δύο εκ των οποίων ηλικίας 5 και 8 ετών, που πρόλαβαν και έφαγαν μέρος των λιχουδιών έως ότου γίνει γνωστή η ανάκληση.
Η μητέρα δηλώνει αποφασισμένη να κινηθεί νομικά κατά της εταιρείας και σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί της είπε ότι κάνει έκκληση και άλλους γονείς να ενώσουν τις δυνάμεις τους απέναντι σε αυτούς που βάζουν σε κίνδυνο την υγεία των παιδιών, αφού τα συγκεκριμένα γλυκίσματα απευθύνονται κυρίως σε παιδιά.
- Δείτε επίσης: 5+1 μύθοι για τη κατάψυξη των τροφίμων
Η ανακοίνωση της Lidl Hellas
“Σας ενημερώνουμε ότι, λόγω μη τυπικής γεύσης, όλες οι παρτίδες των ημερολογίων της Εταιρίας μας που απεικονίζονται στις παρακάτω φωτογραφίες και παραδίδονται στα καταστήματα Lidl, ανακαλούνται από τα σημεία πώλησης. Ζητούμε συγγνώμη για την όποια ταλαιπωρία μπορεί να προκληθεί και σας διαβεβαιώνουμε ότι έχουμε λάβει τα απαραίτητα μέτρα για να εντοπίσουμε την αιτία του προβλήματος. Παρακαλούμε, να επιστρέψτε τα προϊόντα στο πλησιέστερο κατάστημα Lidl. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση και τη συνεργασία σας” αναφέρει η Lidl Hellas.
Το θέμα είναι βέβαια ότι η ιδέα του συγκεκριμένου ημερολογίου είναι να τρως ένα σοκολατάκι κάθε ημέρα του Δεκεμβρίου έως τα Χριστούγεννα όταν η ανάκληση ανακοινώθηκε αρκετές ημέρες μετά την έναρξη του μήνα.
Να σημειωθεί ότι τα σοκολάτα έχουν ανακληθεί και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου δραστηριοποιείται ο Γερμανικός κολοσσός λιανικής Lidl, με την ανακοινώσεις ανάκλησης να τονίζουν “ΜΗΝ ΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΤΕ“.
Πώς και πού μπορούν οι πολίτες να κάνουν καταγγελίες σχετικές με την ασφάλεια τροφίμων.
Σε περίπτωση που ανησυχείτε για την ποιότητα κάποιου τροφίμου που προμηθευτήκατε από την αγορά και θέλετε να το ελέγξετε, μπορείτε να καταγγείλετε άμεσα το περιστατικό στον Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων.
Κάθε πολίτης (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) έχει δικαίωμα να εκφράσει τις βάσιμες ανησυχίες του για την ορθή λειτουργία/υγιεινή των επιχειρήσεων τροφίμων, την καταλληλότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και τροφίμων, καθώς και την ορθή επισήμανσή τους.
Ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) στην προσπάθεια του να διασφαλίσει το δικαίωμα των πολιτών να έχουν πρόσβαση σε ασφαλή τρόφιμα που στην ετικέτα τους παρέχονται οι σωστές πληροφορίες και παράγονται ή διακινούνται από επιχειρήσεις που λειτουργούν σύμφωνα με τις ορθές πρακτικές, έχει αναπτύξει ένα σύστημα αξιολόγησης και διαχείρισης των βάσιμων ανησυχιών που δέχεται και έχει δημιουργήσει στην Κεντρική Υπηρεσία του ειδική μονάδα το “Κέντρο Λήψης Αναφορών”.
Οι αναφορές /καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν στον ΕΦΕΤ ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας, ταχυδρομικά, τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης πολιτών 11717 και με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Κέντρο Λήψης Αναφορών ή τα γραφεία των Περιφερειακών Διευθύνσεών του.
Πώς λειτουργεί το Κέντρο Λήψης Αναφορών και Ενημέρωσης
Το Κέντρο Λήψης Αναφορών και Ενημέρωσης του ΕΦΕΤ λειτουργεί καθημερινά, εκτός Σαββάτου και Κυριακής, από 08:00 έως 16:00. Οι αρμοδιότητες του κέντρου είναι:
• Η παραλαβή αναφορών/ καταγγελιών μέσω των προβλεπομένων στη διοικητική διαδικασία επίσημων μορφών επικοινωνίας και μέσω της τηλεφωνικής σύνδεσης με αριθμό 11717.
• Η καταχώρηση των αναφορών/καταγγελιών σε βάση δεδομένων συνδεδεμένη με το ΟΠΣ.
• Η μέριμνα για τη πλήρη συμπλήρωση του εντύπου λήψης αναφορών/καταγγελιών τόσο κατά την τηλεφωνική όσο και την αυτοπρόσωπη κατάθεση αναφορών/καταγγελιών.
• Η παραλαβή των προσκομιζομένων αποδεικτικών στοιχείων και σε περίπτωση προσκομιζόμενου δείγματος η αποστολή του προς εξέταση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής.
• Η μέριμνα για τη συσχέτιση των αποτελεσμάτων της εξέτασης με την υποβληθείσα αναφορά/καταγγελία.
• Η μέριμνα για την πρωτοκόλληση των αναφορών/καταγγελιών.
• Τη διαβίβαση των αναφορών/καταγγελιών στην επιτροπή αξιολόγησης αναφορών/καταγγελιών.
• Η γραμματειακή υποστήριξη της επιτροπής αξιολόγησης αναφορών/καταγγελιών και η τήρηση σχετικού αρχείου.
• Η διαβίβαση των αναφορών/καταγγελιών σε αρμόδιες υπηρεσίες σύμφωνα με την κατά περίπτωση απόφαση της επιτροπής αξιολόγησης αναφορών/καταγγελιών.
• Η ενημέρωση των ενδιαφερομένων για την πορεία της διερεύνησης της επώνυμης αναφοράς/καταγγελίας που υπέβαλαν.
Το κέντρο καταγγελιών του Υπουργείο Ανάπτυξης βρίσκεται στην ηλεκτρονική φόρμα εδώ, ωστόσο παραπέμπει και πάλι στον ΕΦΕΤ, όταν οι καταγγελιες αφορούν τρόφιμα.
Καταγγελία μέσω αναφοράς προς την επιχείρηση από την οποία αγοράσατε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία και δεν είστε ικανοποιημένος μπορείτε να κάνετε και σε ενώσεις καταναλωτών. Κάποιες από αυτές είναι:
ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΕΚΠΟΙΖΩ
ΕΝΩΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών ( ΚΕ.Π.ΚΑ)