Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
19.8 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Marketing τροφίμων: Το πιο υγιεινό ή το πιο νόστιμο;

ΑρχικήΝέαMarketing τροφίμων: Το πιο υγιεινό ή το πιο νόστιμο;
spot_img

cibum team

Όταν αναπτύσσουν ένα νέο προϊόν, οι εταιρείες τροφίμων έρχονται ενώπιον ενός δύσκολου διλήμματος: να διαλέξουν τα καλύτερα συστατικά γεύσης ή να επιλέξουν τα πιο υγιεινά;

Η απάντηση μπορεί να είναι περίπλοκη γιατί όλα εξαρτώνται από τους καταναλωτές. Τι εκτιμούν; Πώς αντιλαμβάνονται το συστατικό; «Ορισμένοι καταναλωτές προτάσσουν τη γεύση, αλλά άλλοι είναι πρόθυμοι να θυσιάσουν έναν βαθμό νοστιμιάς γι’ αυτό που θεωρούν ως οφέλη για την υγεία, λέει ένας ειδικός του μάρκετινγκ (ή «σπασικλάκι» του μάρκετινγκ, κατά πιστή μεταφορά), ο Mark Cornthwaite,

Για εταιρείες, που επιθυμούν να αναπτύξουν ένα νέο προϊόν διατροφής ή να ανανεώσουν ένα υπάρχον προϊόν, η κατανόηση των καταναλωτών και των αντιλήψεών τους είναι κρίσιμη.

Εάν κάνετε μάρκετινγκ σε καταναλωτές, που εκτιμούν τη γεύση από όλα τα άλλα, η επιλογή συστατικών μπορεί να είναι μια εύκολη επιλογή. Απλά αναζητήστε ό, τι έχει την καλύτερη γεύση. Αλλά μπορεί να υπάρχει ένας καλός επιχειρηματικός λόγος για να στοχεύσετε τους καταναλωτές, που προτιμούν υγιεινά συστατικά.

Σύμφωνα με την Cornthwaite, αυτοί οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ένα σημαντικό σήμα για το φαγητό τους.

Το να καταλάβετε ποια συστατικά είναι πιο υγιεινά μπορεί να αποδειχθεί αρκετά δύσκολο. Εκτός από το σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης, το οποίο θεωρείται ευρέως από τους καταναλωτές ως τεχνητό και ανθυγιεινό, τα περισσότερα συστατικά θα προκαλέσουν ένα ευρύ φάσμα αντιδράσεων.

Για παράδειγμα, στη μελέτη του Cornthwaite το 2017 σχετικά με τις προτιμήσεις των καταναλωτών, το 60% των καταναλωτών θεώρησε την πρωτεΐνη σόγιας ως «φυσική», ενώ το 14% την θεωρούσε «τεχνητή» και το 26% δεν ήταν σίγουρη.

Σε μια έρευνα του 2019, το 41% θεώρησε ότι το άμυλο ταπιόκα ήταν «φυσικό», ενώ το 22% θεώρησε ότι ήταν «τεχνητό» και το 37% δεν ήταν σίγουρο.

Η προσθήκη ορισμένων λέξεων μπορεί να αλλάξει την αντίληψη του καταναλωτή. Όταν προστίθενται λέξεις που υποδηλώνουν επεξεργασία, όπως «υφή» ή «συμπύκνωση», σε συστατικά, οι πελάτες τείνουν να θεωρούν αυτό το συστατικό ως λιγότερο φυσικό.

Ο Cornthwaite συμβουλεύει τις εταιρείες τροφίμων να προσεγγίσουν διαφορετικά την ανανέωση ενός προϊόντος, που υπάρχει, ή τη δημιουργία ενός νέου.

Σε έρευνα, που έκανε ο ίδιος, διαπίστωσε ότι οι πελάτες που έβλεπαν μια ετικέτα συστατικών για το άσπρο ψωμί ήταν πιο πιθανό να εμπιστεύονται τα συστατικά στην ετικέτα, ακόμα και αν δεν ήταν εξοικειωμένοι με ένα συγκεκριμένο συστατικό. Ο λόγος; Σύμφωνα με τον Cornthwaite, αυτό οφείλεται στο ότι το άσπρο ψωμί είναι ένα προϊόν που γνωρίζουν πολύ καλά.

Ισχύει, όμως, και το αντίστροφο ισχύει. Εάν, δηλαδή, ένα προϊόν έχει ήδη θεωρηθεί ανθυγιεινό, η εναλλαγή των συστατικών για «καθαρότερα» ή πιο φυσικά συστατικά (υγιεινά, εάν θέλετε) είναι απίθανο να πείσει τους καταναλωτές στην υγιή ομάδα να αρχίσουν να αγοράζουν αυτό το προϊόν.

Τελικά ποια είναι η απάντηση στο δίλημμα «πιο νόστιμα ή πιο υγιεινά συστατικά»; «Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο ποιοι είναι οι πελάτες σας και πώς αντιλαμβάνονται τα συστατικά. Θα αποδώσει μακροπρόθεσμα», είναι η συμβουλή του Mark Cornthwaite.

Πηγή: ift.org

Δείτε επίσης:

Η απάντηση της Μελισσοκομικής Συνεργασίας Κρήτης για την ανάκληση του μελιού της από τον ΕΦΕΤ λόγω μετρονιδαζόλης 

Alert: Παγκόσμιο ξέσπασμα σαλμονέλας που συνδέεται με πεπόνια

EFSA: Οδηγίες για αποφυγή Listeria σε κατεψυγμένα λαχανικά 

Η κατάσταση της βιομηχανίας τροφίμων. Απόδοση, τάσεις, εύρεση και διατήρηση εργαζομένων.  

ΗΠΑ: Ανάκληση βιολογικών καρότων λόγω σαλμονέλας  

Νέα νοθεία φέτας: Ανακοίνωση του ΥΠΑΑΤ  

Απάτη τροφίμων: 650 εντάλματα σύλληψης σε επιχείρηση της Interpol και της Europol σε 77 χώρες 

Οι 5 vegan τροφές που δεν είναι τόσο φιλικές προς το περιβάλλον όσο νομίζετε 

Ιταλία: πρόστιμο “μαμούθ” στο Ιταλικό “e-food” από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων 

Προσοχή: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί γνωστό μέλι λόγω μετρονιδαζόλης 

Ανάκληση muffins λόγω Listeria monocytogenes! 

ΕΛΓΑ: Εγκρίθηκαν οι προσλήψεις 150 Γεωτεχνικών, 140 Γεωπόνων και 10 Κτηνιάτρων.

Επιστημονικές δημοσιεύσεις: Πληρώνοντας μπαίνεις στη συγγραφική ομάδα! 

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

ΕΕ: Νέος κανονισμός για τις ειδικές απαιτήσεις υγιεινής για ορισμένα κρέατα, αλιευτικά προϊόντα, γαλακτοκομικά προϊόντα και αυγά

Ο νέος Καν. (ΕΕ) 2024/1141 που τροποποιεί τα παραρτήματα II και III του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 853/2004.

ΕΕ: Μελέτη για το παρόν και το μέλλον των εναλλακτικών πρωτεϊνών στην Ευρώπη

Οι αυξημένες ανάγκες επισιτισμού στο μέλλον μπορεί να φέρουν νέα προϊόντα από φύκια, έντομα και κρέας εργαστηρίου στη διατροφή μας.

Ασφαλή από παθογόνα τα ψάρια υδατοκαλλιέργειας σύμφωνα με την EFSA

Η Ελλάδα στην πρώτη πεντάδα των χωρών που κοινοποίησαν στο RASFF μολυσμένα εισαγόμενα ψάρια.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα