Τετάρτη, 11 Δεκεμβρίου, 2024
13.9 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Πώς επηρεάζει την όρεξή μας το χρώμα του φαγητού; Μελέτη

ΑρχικήΟικιακάΠώς επηρεάζει την όρεξή μας το χρώμα του φαγητού; Μελέτη
spot_img

Το χρώμα είναι η πιο σημαντική εγγενής αισθητηριακή ένδειξη του τροφίμου όταν πρόκειται για τον καθορισμό των προσδοκιών μας σχετικά με τη γεύση του

Φανταστείτε ότι σας σερβίρουν ένα ποτήρι σκούρο πράσινο χυμό και 2 κίτρινα cupcakes. Ποια είναι η πρώτη σκέψη που περνάει από το μυαλό σας για τον χυμό; Μάλλον ότι πρόκεται για κάτι ιδιαίτερα «υγιεινό»; Και για τα cupcakes; Ό,τι μάλλον θα έχουν γεύση λεμόνι… έτσι; Λοιπόν μόλις αντιληφθήκατε πώς ακριβώς λειτουργεί η ψυχολογία των χρωμάτων!

Η γαστρονομική εμπειρία ξεπερνά τη γεύση και την υφή. Το χρώμα παίζει σημαντικό ρόλο στο πόσο επιθυμητό δείχνει ένα φαγητό και επίσης επηρεάζει τις αποφάσεις μας και την αντίληψη της γεύσης.

Ας ρίξουμε μια ματιά στα διαφορετικά χρώματα στα τρόφιμα και στις ψυχολογικές τους επιπτώσεις στους ανθρώπους

Κόκκινο: Αυτό το χρώμα σχετίζεται με το πάθος, την όρεξη και την ενέργεια. Σκεφτείτε τις φράουλες, τις ντομάτες, τις πιπεριές. Το κόκκινο χρώμα δημιουργεί μια αίσθηση έντασης και πάθους.

Κίτρινο: Το κίτρινο είναι ένα χρώμα που προκαλεί ευτυχία, αισιοδοξία και ζεστασιά. Τρόφιμα, όπως οι μπανάνες, το καλαμπόκι, οι ανανάδες ή τα λεμόνια, μπορούν να δημιουργήσουν παρόμοια αίσθηση.

Πράσινο: Αυτό το χρώμα συνδέεται με την υγεία, την ισορροπία και τη φύση. Το να τρώτε ή να πίνετε πράσινο φαγητό δίνει την αίσθηση ότι τρώτε κάτι υγιεινό και θρεπτικό. Για παράδειγμα, σπανάκι, μπρόκολο, αρακάς και ακτινίδιο.

Μπλε: Καθώς το μπλε δεν είναι κοινό σε φυσικά τρόφιμα, μπορεί τελικά να μας μειώσει την πείνα!

Πορτοκαλί: Οι άνθρωποι συνδέουν το πορτοκαλί επίσης με κάτι υγιεινό. Τα πορτοκάλια, τα καρότα και τις κολοκύθες για παράδειγμα.

Τα χρώματα συνδέονται επίσης με τη γεύση στις περισσότερες περιπτώσεις. Όταν ακούτε κίτρινο ή πορτοκαλί, περιμένετε κάτι αναζωογονητικό, κιτρικό ή πικάντικο.

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο BMC, το χρώμα είναι η πιο σημαντική εγγενής αισθητηριακή ένδειξη του προϊόντος όταν πρόκειται για τον καθορισμό των προσδοκιών σχετικά με τη γεύση φαγητού και ποτού. Η μελέτη διαπίστωσε ότι η αλλαγή της απόχρωσης, της έντασης ή του κορεσμού του χρώματος του φαγητού ή του ροφήματος μπορεί να έχει δραματικό αντίκτυπο στην προσδοκία.

«Τα χρώματα των τροφίμων μπορεί να έχουν μάλλον διαφορετικές έννοιες και ως εκ τούτου να γεννούν διαφορετικές προσδοκίες, σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, για να μην αναφέρουμε σε διαφορετικούς πολιτισμούς. Οι γενετικές διαφορές, όπως η γευστική κατάσταση ενός ατόμου, μπορούν επίσης να ρυθμίσουν τον ψυχολογικό αντίκτυπο του χρώματος των τροφίμων στην αντίληψη της γεύσης», ανέφερε η μελέτη.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Σουπερμάρκετ: Ράφια γεμάτα με υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα με χρωστικές, γαλακτωματοποιητές, τεχνητές γεύσεις και πρόσθετα – Μελέτη

Στα σουπερμάρκετ τα περισσότερα τρόφιμα με πρόσθετα - Περισσότερες από τις μισές θερμίδες που καταναλώνονται στο σπίτι, προέρχονται από υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα.

Η Ελλάδα στις πιο συχνά αναφερόμενες χώρες στην ΕΕ ως πιθανή προέλευση μόλυνσης από τροφιμογενή παθογόνα – Έκθεση

Αισθητή αύξηση κρουσμάτων σε λιστερίωση, καμπυλοβακτηρίωση, σαλμονέλωση και E. coli σε όλη την Ευρώπη
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο