Το ποτό “ΤΙΠΟΤΑ” που κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το 1950, δημιουργήθηκε ως απάντηση σε αυτούς που δεν θέλουν να πίνουν… τίποτα!
Της Δέσποινας Χάρου
Παρόλο που η ιστορική επιχείρηση της Τρίπολης του Νίκου Μπίρη με το χαρακτηριστικό ηδύποτο “Τίποτα” κατέβασε ρολά το 2020, και ακολούθησε και η ποτοποιεία, λίγους μήνες μετά επαναλειτούργησε αναλαμβάνοντας τα ηνία της επιχείρησης η δισεγγονή του πλέον, Βασιλική Σκριμιζέα.
Ο κ. Νικόλαος Μπίρης, ποτοποιός από την Τρίπολη, διατηρούσε επί δεκαετίες κατάστημα στην οδό Ερμού στα Κλωνατζίδικα, με εκκλησιαστικά είδη, κεριά και ποτά, το οποίο αργότερα ανέλαβε ο γιος του Γιώργος. Παράλληλα λειτουργούσε και ποτοποιία, από την οποία το 1950, κυκλοφόρησε το ιστορικό ποτό “τίποτα”. Την είδηση του νέου ποτού, για το οποίο ο κ. Μπίρης κατοχύρωσε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, ανήγγειλαν οι τοπικές εφημερίδες της εποχής.
Όπως έχει αναφέρει ο γιος του κ. Γιώργος Μπίρης, η ιδέα προέκυψε ως απάντηση σε εκείνους που όταν τους ρωτούσαν τι θα πιούν απαντούσαν τίποτα!
“Η ιστορία του λικέρ ξεκίνησε το 1949 στη μικρή βιοτεχνία του πατέρα μου. Είχαμε τότε δυο βιοτεχνίες, μια που ασχολείτο με ανάπλαση κεριού και την ποτοποιία. Τότε οι ποτοποιίες είχαν οικογενειακή ατμόσφαιρα και μπορούσαν οι πελάτες να κάτσουν σε τραπεζάκια να απολαύσουν το ποτό τους, το οποίο προσφερόταν χύμα από βαρέλι. Μεταξύ των πελατών ερχόταν και φίλοι. Οι κυρίες τους που ήθελαν αν δείξουν καλή διαγωγή και ανατροφή, συνήθως όταν τις ρωτούσαμε τι θα πιούν, έλεγαν τίποτα. Έτσι γεννήθηκε το συγκεκριμένο ποτό”.
Όπως μας αναφέρει η Βασιλική Σκριμιζέα, το ποτό είχε τεράστια απήχηση στον κόσμο, ωστόσο από τότε που έκλεισε η ποτοποιία, το κατάστημα διαθέτει μόνο τα εκκλησιαστικά είδη και τις λαμπάδες δικής τους παραγωγής. Όταν επαναλειτούργησε η επιχείρηση, ανακαινίστηκε πλήρως και μετονομάστηκε σε “Κιβωτός της πίστεως”, και όπως μας λέει και η ίδια, έχει ίσως μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από ότι είχε πριν. Το γεγονός πως επαναλειτούργησε το κατάστημα που μετρά πάνω από μισό αιώνα στο χώρο και έχει περάσει από γενιά σε γενιά, μέσα σε ένα πιο ανανεωμένο περιβάλλον πλέον, φάνηκε να έχει μεγάλη ανταπόκριση από τον κόσμο.