Δευτέρα, 24 Ιανουαρίου, 2022

Σταγόνες επιστήμης

ΑρχικήΕπιστήμηΣταγόνες επιστήμης

Επιστήμη: Βακτήρια που μετατρέπουν το διοξείδιο του άνθρακα σε τροφή

Η ομάδα του μικροβιολόγου Nico Claassens εργάζεται για την ανάπτυξη βακτηρίων που μετατρέπουν το CO 2 σε θρεπτικά συστατικά όπως η ζάχαρη

Νέα γρήγορη μέθοδος για τον έλεγχο της νοθείας προϊόντων κρέατος – Αποτέλεσμα σε μισή ώρα!

Είναι η ταχύτερη μέθοδος για την ανίχνευση προσθέτων κοτόπουλου και χοιρινού σε προϊόντα κρέατος και δεν απαιτεί εξελιγμένο εξοπλισμό ή ακριβά αντιδραστήρια.

Επιστήμη: Ανακαλύφθηκε «γονίδιο αντίστασης» στο θανατηφόρο E. coli

Οι επιστήμονες εντόπισαν ένα γονίδιο που βοηθά τα θανατηφόρα βακτήρια E. coli να αποφύγουν τα αντιβιοτικά, οδηγώντας ενδεχομένως σε καλύτερες θεραπείες για εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο

ΚΑΘΑΡΟΙ ΧΩΡΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ – CLEAN ROOMS: Απαιτήσεις, πρότυπα, ταξινόμηση και εφαρμογές

Η κατηγοριοποίηση - ταξινόμηση των καθαρών χώρων γίνεται βάσει οδηγιών του ISO (International Standards Organization). Τα 9 «επίπεδα κατάταξης» (classes) βασίζονται στα επίπεδα αιωρούμενων σωματιδίων, με το 1ο να είναι το «καθαρότερο».

Καφές: Γιατί μερικοί τον προτιμούν σκέτο… και δεν είναι θέμα γεύσης

Νέα επιστημονική μελέτη δείχνει πως οι καταναλωτές που προτιμούν τον καφέ τους σκέτο, προτιμούν επίσης τη μαύρη σοκολάτα

Βρουκέλλωση: Ο μεγάλος κίνδυνος για τη δημόσια υγεία – Εστίες μόλυνσης και συμπτώματα

Η βρουκέλλωση προκαλεί συνήθως συμπτώματα που ομοιάζουν με αυτά της γρίπης, συμπεριλαμβανομένου του πυρετού, της αδυναμίας, της κακουχίας και της απώλειας βάρους.

Γιατί μυρίζει τόσο ωραία το μπέικον όταν τηγανίζεται;

150 χημικές ενώσεις στις κατηγορίες των αμινοξέων, σακχάρων, αλδεΰδων, νιτρικών αλάτων, κετονών και αλκοολών είναι υπεύθυνες.

Αλλαντίαση: Η τροφιμογενής ασθένεια που τρομάζει – παράλυση και αναπνευστική ανεπάρκεια μεταξύ των συμπτωμάτων

Τα σπιτικά κονσερβοποιημένα, διατηρημένα ή ζυμωμένα τρόφιμα αποτελούν κοινή πηγή τροφιμογενούς αλλαντίασης και η παρασκευή τους απαιτεί επιπλέον προσοχή

Eπιστήμονες ανέπτυξαν το “τέλειο κριθάρι” που αποτρέπει την πρώιμη βλάστηση

Για να επιτύχουν οι επιστήμονες το τέλειο κριθάρι χειρίστηκαν γενετικά δείγματα κριθαριού «Golden Promise» χρησιμοποιώντας στοχευμένη μεταλλαξιογένεση

Τυροκομία: Νέα μέθοδος ελέγχου ποιότητας κατά τη διαδικασία ωρίμανσης – Εργαλείο για ακριβή αξιολόγηση

Ανάλυση των βιολογικών δεδομένων σε πρώιμη φάση. Το multi-omics δίνει στους επαγγελματίες τυριού περισσότερα εργαλεία για την ακριβή αξιολόγηση της ποιότητας

Ταχίνι: Η νέα μέθοδος απαλλαγής από παθογόνα μέσω μικροκυμάτων

Πολλές τροφιμογενείς εστίες έχουν συσχετιστεί με το ταχίνι. Έχει εμπλακεί σε ανακλήσεις που αφορούσαν κυρίως την παρουσία Salmonella, αλλά κατά καιρούς έχουν εντοπιστεί επίσης Listeria monocytogenes, Coliforms και E.coli

Εναλλακτικό κρέας: Η σοκολάτα … διευκολύνει την 3D εκτύπωση!

Το ευαίσθητο στη θερμότητα βούτυρο κακάο καθιστά τη ζύμη πιο ρευστή σε ζεστές θερμοκρασίες για εκτύπωση, αλλά σε θερμοκρασία δωματίου, σκληραίνει επιτρέποντας στη ζύμη να διατηρήσει το τυπωμένο της σχήμα

Έρευνα: Πώς η δομή των συστατικών επηρεάζει την υφή των τροφίμων

Η μοριακή σύνθεση των τροφίμων επηρεάζει τη γευστική εμπειρία

Φυκοκυανίνη: Το “άγριο μπλε θαύμα” – Λύθηκε ο γρίφος αποχρωματισμού της μπλε φυσικής χρωστικής τροφίμων

Γιατί η φυκοκυανίνη που θα ήθελαν πολύ να χρησιμοποιήσουν οι εταιρείες τροφίμων, είναι ασταθής όταν τοποθετείται σε αναψυκτικά και αθλητικά ποτά και μπορεί να χάσει τις αποχρώσεις της

Το φαινόμενο της τσαγιέρας: Γιατί οι τσαγιέρες στάζουν πάντα; Το μυστήριο λύθηκε! (βίντεο)

Το περίπλοκο θεωρητικό πρόβλημα μελετάται εδώ και δεκαετίες αλλά τώρα επιστήμονες ισχυρίζονται ότι το έλυσαν!

Καραγενάνη: Η επεξεργασία υψηλής πίεσης μπορεί να μειώσει τη χρήση της στο σοκολατούχο γάλα

Η νέα μέθοδος παρέχει στη βιομηχανία μια εναλλακτική επεξεργασίας για την παραγωγή γάλακτος σοκολάτας καθαρής ετικέτας

Ελληνικό ανθότυρο: Νέα μελέτη για χρόνο ζωής, μικροβιακή αλλοίωση, ασφάλεια και αποθήκευση

Για τις ανάγκες της μελέτης, εξετάστηκαν 8 δείγματα ανθότυρου από γαλακτοκομεία της Ηπείρου

Παραγωγή τυριού τύπου φέτας, χαμηλών λιπαρών και χαμηλού νατρίου

Παραγωγή τυριού τύπου φέτας, χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες και νάτριο, με μερική ή ολική αντικατάσταση του λίπους και του NaCl

Βακτηριοσίνες: τα φυσικά αντιμικροβιακά των τροφίμων

Οι βακτηριοσίνες αποτελούν μια ελκυστική εναλλακτική λύση έναντι των χημικών αντιμικροβιακών ουσιών.

EFSA: Η γνωμοδότηση για τις μεταλλάξεις in vivo και in vitro

Είναι δικαιολογημένη η διάκριση μεταξύ των φυτών που λαμβάνονται με προσεγγίσεις in vitro ή in vivo;

Την ευθύνη για τα επιστημονικά δεδομένα και συμπεράσματα που υπάρχουν στις αναρτήσεις στην βιβλιοθήκη του cibum.gr φέρουν οι συγγραφείς τους.

Προσφέρετε τα δικά σας άρθρα & διατριβές

Τι είναι τα βιοτεχνικά τρόφιμα

Ο νέος τρόπος επισήμανσης τροφίμων έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις στις ΗΠΑ

Η ανατρεπτική και μπερδεμένη ιστορία του κρουασάν

Η ιστορία του κρουασάν είναι συναρπαστική και αποκαλύπτει γιατί το κρουασάν έχει σχήμα μισοφέγγαρου που έγινε εν ολίγοις εθνικό έμβλημα της Γαλλίας

Εξέλιξη: Βρώσιμη συσκευασία για φρούτα και λαχανικά!

Επιστήμονες ανακάλυψαν βρώσιμη επίστρωση κυτταρίνης για φρέσκα προϊόντα που παράγονται από φυσικό υπόλειμμα που προέρχεται από φρούτα, λαχανικά ή φυτά