Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου, 2022

Διατριβές

“Απανωτά τα χτυπήματα” για τα οφέλη της πατάτας: Νέα μελέτη δείχνει πως για όλα φταίει ο τρόπος μαγειρέματος

Νέα πανεπιστημιακή μελέτη αναφέρει πως η πατάτα παρουσιάζει αρνητικές επιδράσεις στην ανάπτυξη του διαβήτη τύπου 2, μόνο όταν μαγειρεύεται με λάθος τρόπο.

Επιστήμονες ανακαλύπτουν μέθοδο ανακύκλωσης του μέχρι πρότινος μη ανακυκλώσιμου PVC

Ερευνητές ανακάλυψαν έναν τρόπο χημικής ανακύκλωσης του PVC σε χρησιμοποιήσιμο υλικό, χρησιμοποιώντας, παράλληλα, τις φθαλικές ενώσεις στους πλαστικοποιητές ως μεσολαβητή για τη χημική αντίδραση.

Πρωτεΐνες, τσάι και καφές μειώνουν τον κίνδυνο κατάγματος ισχίου στις γυναίκες

Η αύξηση της πρόσληψης πρωτεΐνης και η τακτική κατανάλωση φλιτζανιών τσαγιού ή καφέ θα μπορούσαν να μειώσουν τον κίνδυνο κατάγματος ισχίου στις γυναίκες, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Μελέτη: Περιορισμένη πληροφόρηση στις ηλεκτρονικές αγορές αλκοόλ

Μελέτη για τις διαδικτυακές πωλήσεις αλκοόλ αποκάλυψε σοβαρές ανεπάρκειες στη διαθεσιμότητα υποχρεωτικών πληροφοριών για την υγεία και προειδοποιήσεων για το αλκοόλ.

Η επικίνδυνη σχέση των επεξεργασμένων δημητριακών με την πρόωρη στεφανιαία νόσο

Μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση επεξεργασμένων δημητριακών συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο πρόωρης καρδιακής νόσου, ενώ η κατανάλωση δημητριακών ολικής αλέσεως με μειωμένο κίνδυνο.

Νίκη γένους θηλυκού: Οι γυναίκες παγκοσμίως τρώνε πιο υγιεινά από τους άνδρες

Επιστήμονες, αναλύοντας 1100 μελέτες, ανέλυσαν την παγκόσμια διατροφική ποιότητα σε βάθος χρόνου 30 ετών.

Γιατί το βραδινό γεύμα παχαίνει περισσότερο από τα υπόλοιπα – Νέα έρευνα

Η κατανάλωση γευμάτων αργά το βράδυ μπορεί να συντελέσει σε διάφορους παράγοντες ενίσχυσης της παχυσαρκίας, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Ετικέτα PACE: Η καινοτόμα επισήμανση με τον χρόνο άσκησης που απαιτείται για να καούν οι θερμίδες του τροφίμου!

Η αναγραφή στην ετικέτα του είδους και του χρόνου άσκησης που απαιτείται για την καύση των θερμίδων που περιέχονται στο τρόφιμα, μπορεί να οδηγήσει και σε μείωση τη ημερήσιας πρόσληψης κατά 100 θερμίδες!

Εφηβεία: Η κατανάλωση ωμέγα-3 αυξάνει την ικανότητα για εστίαση και προσοχή

Έρευνα δημοσιευμένη στο περιοδικό European Child and Adolescent Psychiatry συσχετίζει την υψηλή κατανάλωση σε ωμέγα-3 με την ικανότητα προσοχής σε εφήβους.

Δύο ποτά τη μέρα μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο άνοιας

Δύο μπίρες κάθε μέρα μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου άνοιας περισσότερο από το ένα τρίτο, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Λιγότερες πρωτεΐνες σημαίνουν καλύτερο έλεγχο του μεταβολικού συνδρόμου

Η μείωση της πρόσληψης πρωτεΐνης μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο της παχυσαρκίας, του διαβήτη και της υπέρτασης, βασικά συμπτώματα του μεταβολικού συνδρόμου.

Επιστημονική μελέτη αμφισβητεί τη σχέση μεταξύ COVID και διαβήτη

Σκωτσέζικη μελέτη σε πάνω από 1,8 εκατομμύρια ανθρώπους υποδηλώνει ότι ο αυξημένος βραχυπρόθεσμος κίνδυνος διαβήτη τύπου 1 μετά τη μόλυνση από τον COVID-19 είναι απίθανο να οφείλεται στην ίδια τη λοίμωξη.

Μελέτες συνοψίζουν το “κλειδί” για την πρόληψη και αποφυγή του διαβήτη

Δύο πρόσφατες μελέτες από την Ιταλία και τη Γερμανία συνοψίζουν τα διατροφικά μυστικά πρόληψης του διαβήτη.

Όταν η εντατική σκέψη φέρνει τον εγκέφαλο στα “όριά του”

Γιατί ο εγκέφαλός μας φτάνει σε τέλμα, μετά από μια ψυχικά έντονη μέρα και πολύωρη εντατική σκέψη; Πλέον, υπάρχει και επιστημονική απάντηση.

Τα εμβόλια Covid-19 είναι ασφαλή για τους ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια και μειώνουν τον κίνδυνο θανάτου αναφέρει δανική μελέτη

Μειωμένος ο κίνδυνος για καρδιακή ανεπάρκεια από τα εμβόλια mRNA κατά του κορονοϊού, σύμφωνα με νέα δανική επιστημονική έρευνα.

Νέο χρωμόσωμα ζυμομύκητα ανακαλύφθηκε από Αυστραλούς επιστήμονες- Η αρχή για πολλές μελλοντικές καινοτομίες

Αυστραλοί επιστήμονες δημιούργησαν ένα νέο χρωμόσωμα ζυμομύκητα που θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε μια σειρά βιομηχανικών σκοπών.

Τα “μουσικά” γουρούνια

Επιστήμονες στο Βέλγιο ερευνούν την επίδραση διαφορετικών τύπων μουσικής στη συμπεριφορά των γουρουνιών, με αφορμή τους ισχυρισμούς ενός αγρότη.

Επιστήμη: Οι διανοητικές δραστηριότητες το κλειδί για τη πρόληψη της άνοιας

Ποιες δραστηριότητες μειώνουν και πόσο τον κίνδυνο άνοιας, σύμφωνα με νέα κινεζική επιστημονική μελέτη

Η στάση του σώματος επηρεάζει τον τρόπο διάλυσης ενός φαρμάκου στο στομάχι

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins και το Johns Hopkins School of Medicine δημιουργούν προσομοιωτή του στομαχιού για να αποτυπώσουν καλύτερα το πώς παράγοντες, όπως η στάση του σώματος επηρεάζει τη δράση των φαρμάκων στο στομάχι.

SOS από ερευνητές για επικίνδυνες χημικές ουσίες που προκαλούν καρκίνο του ήπατος

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής Keck του USC διαπιστώνουν ότι μια κοινή τεχνητή πολυφθοροαλκυλική ουσία (PFAS) μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου του ήπατος.

Την ευθύνη για τα επιστημονικά δεδομένα και συμπεράσματα που υπάρχουν στις αναρτήσεις στην βιβλιοθήκη του cibum.gr φέρουν οι συγγραφείς τους.

Προσφέρετε τα δικά σας άρθρα & διατριβές

Μελέτη: Τα δοχεία με μπαχαρικά οι βασικοί “ένοχοι” για την παρουσία παθογόνων στις οικιακές κουζίνες

Για πρώτη φορά εξετάστηκαν τα βαζάκια με μπαχαρικά όσον αφορά τη διασταυρούμενη μόλυνση - Μεταφέρουν περισσότερα παθογόνα και μικροοργανισμούς από οποιοδήποτε άλλο οικιακό εξοπλισμό!

GFSI: Τρίμηνη αποβολή του IFS – Ποιες οι συνέπειες σε επιχειρήσεις και αγορά

Η ανακοίνωση της διοικούσας επιτροπής του GFSI μιλά για θέματα ακεραιότητας, εμπιστοσύνης και εμπιστευτικότητας.

Η EE θέτει ανώτατα όρια για τις χημικές ουσίες PFAS στα τρόφιμα: Ο Κανονισμός 2022/2388

Ανώτατα όρια για την παρουσία PFOS, PFOA, PFNA και PFHxS  στα τρόφιμα καθόρισε η ΕΕ με τον κανονισμό 2022/2388 της 7ης Δεκεμβρίου προκειμένου να εξασφαλιστεί υψηλό επίπεδο προστασίας της ανθρώπινης υγείας.