ΑρχικήΕπιστήμηΔιατριβέςΓιατί η ώρα των γευμάτων είναι σημαντική για όσους εργάζονται νυχτερινή βάρδια...

Γιατί η ώρα των γευμάτων είναι σημαντική για όσους εργάζονται νυχτερινή βάρδια – Μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Τι σχέση μπορεί να έχει ο διαβήτης και οι καρδιακές παθήσεις με τις ώρες που εργαζόμαστε;

Μια νέα αυστραλιανή μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Diabetologia διαπίστωσε ότι το φαγητό κατά τη διάρκεια της νύχτας μπορεί να θέτει τους εργαζόμενους στη νυχτερινή βάρδια σε υψηλότερο κίνδυνο χρόνιων παθήσεων υγείας.

- Advertisement -

Με επικεφαλής ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας, το Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας και το SAHMRI, η μελέτη που χρηματοδοτήθηκε από το NHMRC περιελάμβανε μια δοκιμή έξι ημερών με 55 ενήλικες υγιούς ΔΜΣ, οι οποίοι συνήθως δεν εργάζονται νυχτερινές βάρδιες.

Οι συμμετέχοντες έμειναν στο Κέντρο Έρευνας Συμπεριφοράς-Εγκέφαλου-Σώματος του Πανεπιστημίου της Νότιας Αυστραλίας και χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες: αυτούς που νήστευαν το βράδυ, εκείνους που είχαν σνακ και εκείνους που έτρωγαν πλήρη γεύματα.

- Advertisement -

Διαβάτε επίσης:Τι μπορεί να κάνει ένα μποϊκοτάζ – Η KFC κλείνει δεκάδες καταστήματα και απολύει χιλιάδες εργαζόμενους

Όλοι οι συμμετέχοντες έμειναν ξύπνιοι για τέσσερις νύχτες και κοιμόντουσαν κατά τη διάρκεια της ημέρας, με μια ημέρα ανάκαμψης την πέμπτη ημέρα για να αποκατασταθούν οι κανονικοί κύκλοι ύπνου και φαγητού και έλεγχος γλυκόζης αίματος την έκτη ημέρα.

- Advertisement -

Ο καθηγητής Leonie Heilbronn, από το SAHMRI και το Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας, λέει ότι τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες που έτρωγαν γεύματα ή σνακ κατά τη διάρκεια της νυχτερινής βάρδιας είχαν σημαντικά χειρότερη ανοχή στη γλυκόζη σε σύγκριση με εκείνους που νήστευαν.

«Διαπιστώσαμε ότι η γλυκόζη του αίματος εκτοξεύτηκε στα ύψη για όσους έτρωγαν πλήρη γεύματα τη νύχτα και εκείνους που έτρωγαν σνακ, ενώ οι άνθρωποι που νήστευαν τη νύχτα εμφάνισαν αύξηση στην έκκριση ινσουλίνης που διατήρησε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα ισορροπημένα», είπε ο καθηγητής Heilbronn.

“Γνωρίζουμε ότι οι εργαζόμενοι σε βάρδιες είναι πιο πιθανό να έχουν διαβήτη, είναι πιο πιθανό να έχουν καρδιακές παθήσεις και είναι πιο πιθανό να είναι υπέρβαροι. Η έρευνά μας δείχνει ότι η ώρα των γευμάτων μπορεί να συμβάλει σημαντικά σε αυτά τα ζητήματα.”

Η ευαισθησία στην ινσουλίνη διαταράχθηκε μεταξύ όλων των συμμετεχόντων, ανεξάρτητα από τις διατροφικές τους συνήθειες, αποδεικνύοντας ότι οι νυχτερινές βάρδιες προκαλούν κιρκαδική κακή ευθυγράμμιση και βλάπτουν τον μεταβολισμό της γλυκόζης.

Διαβάστε ακόμη: Συναγερμός για επικίνδυνα προϊόντα ισιώματος μαλλιών – Προκαλούν οξεία νεφρική ανεπάρκεια

«Όταν τρώτε ένα γεύμα, το σώμα σας εκκρίνει ινσουλίνη και αυτή η ινσουλίνη βοηθά τους μύες σας και τους άλλους ιστούς να πάρουν γλυκόζη. Αυτό δυνητικά σας θέτει σε κίνδυνο διαβήτη».

Ο επικεφαλής ερευνητής της UniSA, καθηγητής Siobhan Banks, λέει ότι το να μην τρώτε μεγάλα γεύματα ενώ εργάζεστε σε νυχτερινή βάρδια και να τρώτε κυρίως κατά τη διάρκεια της ημέρας θα μπορούσε να είναι μια απλή παρέμβαση για τη διαχείριση των αποτελεσμάτων υγείας για πολλούς εργαζόμενους.

Διαβάστε ακόμη: Κληρονόμος των Kellogg’s καλεί σε μποϊκοτάζ των προϊόντων της εταιρείας λόγω καρκινογόνων συστατικών

Οι ερευνητές λένε ότι μελλοντικές δοκιμές θα διερευνήσουν εάν η κατανάλωση μόνο σνακ πρωτεΐνης στη νυχτερινή βάρδια είναι μια πιθανή λύση για την κάλυψη της πείνας χωρίς να προδιαθέτει τους εργαζόμενους σε αρνητικές συνέπειες για την υγεία.

Διαβάστε ακόμη: Ανάκληση βουτύρου ιδιωτικής ετικέτας λόγω μη αναγραφής αλλεργιογόνου

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.