Τετάρτη, 26 Μαρτίου, 2025
17.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Πώς η Coca Cola παραπλανεί τους καταναλωτές – Κατηγορίες για χειραγώγηση της κοινής γνώμης σχετικά με τις επιπτώσεις των αναψυκτικών

ΑρχικήΝέαΠώς η Coca Cola παραπλανεί τους καταναλωτές - Κατηγορίες για χειραγώγηση της κοινής γνώμης σχετικά με τις επιπτώσεις των αναψυκτικών
spot_img

Η Coca-Cola, κατηγορούμενη για μαζική χειραγώγηση – Χρηματοδοτούσε επιστημονικές έρευνες που έκρυβαν την αλήθεια για τη ζάχαρη για δεκαετίες

Μια πρόσφατη έρευνα του Business Insider με τίτλο “Πώς η Coca Cola παραπλάνησε την Αμερική” αποκάλυψε ότι για δεκαετίες, η Coca-Cola εφαρμόζει εξελιγμένες στρατηγικές για να διαμορφώσει τις αντιλήψεις του κοινού σχετικά με τον αντίκτυπο της κατανάλωσης αναψυκτικών με ζάχαρη. Μέσω εκστρατειών μάρκετινγκ, χρηματοδότησης επιστημονικών μελετών και συνεργασιών με ειδικούς σε θέματα υγείας, ο γίγαντας των αναψυκτικών προσπάθησε να ελαχιστοποιήσει τους κινδύνους που συνδέονται με τη ζάχαρη και να επηρεάσει τον δημόσιο διάλογο για το θέμα.

- Advertisement -

Επιστημονικά δεδομένα υποδεικνύουν σημαντική συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης ζαχαρούχων ανθρακούχων ποτών και σοβαρών προβλημάτων υγείας. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Nature Medicine δείχνει ότι το 2020, τα ζαχαρούχα ποτά συσχετίστηκαν με 2,2 εκατομμύρια νέες περιπτώσεις διαβήτη τύπου 2 και 1,2 εκατομμύρια περιπτώσεις καρδιαγγειακών παθήσεων παγκοσμίως. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, παρά τη γενική μείωση της κατανάλωσης ανθρακούχων ποτών από τη δεκαετία του 2000, οι στατιστικές δείχνουν ότι ένας Αμερικανός καταναλώνει κατά μέσο όρο 355 ml ζαχαρούχων ποτών καθημερινά. Για κάθε άτομο που σταματά να πίνει αυτά τα ποτά, υπάρχει άλλος που καταναλώνει τουλάχιστον 710 ml την ημέρα.

Η έρευνα του Business Insieder, αποκαλύπτει πώς η Coca-Cola εφάρμοσε μια συστηματική στρατηγική για να επηρεάσει την κοινή γνώμη. Η εταιρεία χρηματοδότησε επιστημονικές μελέτες που ελαχιστοποιούσαν τους κινδύνους από την κατανάλωση ζάχαρης και προώθησαν την ιδέα ότι όλες οι θερμίδες είναι μεταβολικά ίδιες, ανεξάρτητα από την πηγή. Ωστόσο, ανεξάρτητη επιστημονική έρευνα δείχνει ότι το σώμα επεξεργάζεται τις θερμίδες από τη ζάχαρη με διαφορετικό τρόπο από εκείνες από τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά.

Το 2014, η Coca-Cola χρηματοδότησε την ίδρυση του Global Energy Balance Network, ενός οργανισμού που υποστήριξε ότι η καθιστική ζωή και όχι η διατροφή είναι η κύρια αιτία της παχυσαρκίας. Οι New York Times αργότερα αποκάλυψαν ότι αυτός ο οργανισμός χρηματοδοτήθηκε άμεσα από την Coca-Cola. Η εταιρεία έχει επενδύσει σημαντικούς πόρους στην άσκηση πίεσης για να αποτρέψει την επιβολή φόρων στα ζαχαρούχα ποτά σε διάφορες περιοχές.

Παράλληλα με αυτές τις ενέργειες, η Coca-Cola ανακοίνωσε το 2013 τη μείωση των θερμίδων στα προϊόντα της, αλλά συνέχισε να λανσάρει νέα ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Η εταιρεία έχει διατηρήσει την παρουσία της στη συνείδηση ​​του κοινού μέσω εκτεταμένων διαφημιστικών καμπανιών, καταφέρνοντας να διατηρήσει μια θετική εταιρική εικόνα παρά τις διαμάχες που σχετίζονται με τις επιπτώσεις των προϊόντων της στην υγεία.

spot_img

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Γραφτείτε στο newsletter του cibum

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα