Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024
10.5 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Η γνώμη των καταναλωτών για τα βιοενισχυμένα ψάρια ιχθοκαλλιέργειας

ΑρχικήΝέαΚαταναλωτήςΗ γνώμη των καταναλωτών για τα βιοενισχυμένα ψάρια ιχθοκαλλιέργειας
spot_img

Περισσότερο διατίθενται να πληρώσουν οι καταναλωτές για βιοενισχυμένα ψάρια αν και δεν τα προτιμούν στη γεύση

Ερευνητές από την Ιταλία μελέτησαν το πως η γεύση διαφορετικών ψαριών και η παρουσία ή απουσία πληροφοριών σχετικά με την ενίσχυση της τροφής τους μπορούν να επηρεάσουν το καταναλωτικό κοινό.

Μια καινοτόμος λύση για την αύξηση της θρεπτικής αξίας και τη μείωση της συσσώρευσης τοξικών μετάλλων στα ψάρια είναι η μετάβαση σε προϊόντα βιώσιμης καλλιέργειας. Ορισμένες επιστημονικές μελέτες έχουν επικεντρωθεί στις τροφές που καταναλώνουν τα ψάρια ιχθυοκαλλιεργειών, που μπορεί να είναι βιοενισχυμένες. Η βιοενίσχυση γίνεται με εύπεπτες πρωτεΐνες, βιταμίνες (A, D3), ιχνοστοιχεία (ιώδιο, σελήνιο), n-3 μακράς αλυσίδας πολυακόρεστα λιπαρά οξέα ως πηγή λιπιδίων υψηλής ποιότητας και εκχυλίσματα φυκιών ως φυσικά αντιοξειδωτικά. Η ιχθυοκαλλιέργεια και η βιοενίσχυση αντιπροσωπεύουν δύο αποτελεσματικούς τρόπους βελτίωσης της ποιότητας του κρέατος των ψαριών. Ποια είναι όμως η άποψη των καταναλωτών για τα βιοενισχυμένα ψάρια ιχθυοκαλλιεργειών;

Στη νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Foods, 109 υγιείς ενήλικες εθελοντές (ηλικία: 18–70 ετών) από την Ιταλία κλήθηκαν να δηλώσουν τις προτιμήσεις τους απέναντι σε 3 είδη ψαριών (κυπρίνος, πέστροφα και τσιπούρα) με ή χωρίς βιοενίσχυση. Αρχικά η δοκιμή έγινε χωρίς να έχουν πληροφορίες σχετικά με τη βιοενίσχυση των ψαριών, ώστε να εκφράσουν μια αντικειμενική άποψη για τα προϊόντα. Στη συνέχεια η δοκιμή έγινε αφού είχαν πληροφορεί για το αν η τροφή των ψαριών που θα δοκίμαζαν ήταν βιοενισχυμένη με θρεπτικά ή όχι.

Μεταξύ των τριών διαφορετικών ειδών ψαριών που δοκιμάστηκαν σε αυτή τη μελέτη, ο κυπρίνος (τόσο ο ενισχυμένος όσο και ο συμβατικός) προτιμήθηκε λιγότερο από τους συμμετέχοντες. Αντίθετα, δε βρέθηκαν σημαντικές διαφορές στη γευστική προτίμηση μεταξύ ενισχυμένων και συμβατικών ψαριών, ανεξαρτήτως είδους, στην περίπτωση που δεν είχαν δοθεί πληροφορίες για την τροφή τους. Όταν οι συμμετέχοντες είχαν αποκτήσει πληροφορίες σχετικά με το τι τρώνε εκ των προτέρων, τότε άλλαξαν την προτίμησή τους και θεώρησαν ότι τα συμβατικά ψάρια ήταν πιο νόστιμα, αντίθετα με ό,τι περίμεναν οι επιστήμονες. Η βιοενίσχυση φάνηκε να αυξάνει την προτίμηση στον κυπρίνο που ήταν μέχρι τότε χαμηλά στις προτιμήσεις των εθελοντών, βελτιώνοντας τη γεύση του.

Αναφορικά με το τι θα πλήρωναν οι καταναλωτές για τα προϊόντα, η πλειοψηφία είχε την προδιάθεση να πληρώσει περισσότερα για την τσιπούρα και την πέστροφα παρά για τον κυπρίνο. Επιπλέον, θα πλήρωναν περισσότερο για τα βιοενισχυμένα ψάρια παρά για τα συμβατικά. Το αποτέλεσμα υπογραμμίζει το πώς η επίγνωση της ενισχυμένης τροφής ενός ψαριού οδηγεί σε μεγαλύτερη προδιάθεση από τον καταναλωτή να πληρώσει περισσότερα χρήματα για το προϊόν. Αξίζει να σημειωθεί πως μετά τη δοκιμή του ενισχυμένου ψαριού αφού οι συμμετέχοντες είχαν λάβει τις απαραίτητες πληροφορίες, βρέθηκε μια δραστική μείωση της προδιάθεσής τους για πληρωμή σε ένα επίπεδο ίδιο με τα συμβατικά ψάρια. Αυτό πιθανότατα συνέβη επειδή οι προσδοκίες των καταναλωτών για τα βιοενισχυμένα ψάρια έπεσαν μετά τη δοκιμή, όπως έχει ήδη αποδειχθεί κι από προηγούμενες μελέτες.

Οι ερευνητές συνιστούν περαιτέρω μελέτες σχετικά με τα πλαίσια επικοινωνίας που είναι απαραίτητα για την κατανόηση των συστατικών των προϊόντων. Τέλος, αυτά τα ευρήματα αποδεικνύουν ότι οι καταναλωτές βασίζονται εν μέρει σε εσφαλμένες ή μη κατανοητές πληροφορίες σχετικά με εμπλουτισμένα προϊόντα όταν αποφασίζουν να αγοράσουν ψάρια. Ως εκ τούτου, η ενθάρρυνση μιας ανοιχτής πλατφόρμας μεταξύ των ειδικών και του κοινού για συζήτηση για θέματα περιβάλλοντος και διατροφικής ασφάλειας είναι επιβεβλημένη.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Coca Cola: Ανάκληση 28 εκατομμυρίων αναψυκτικών λόγω σοβαρού κινδύνου – 80 επιθεωρητές εν δράσει

Η μεγαλύτερη ανάκληση των τελευταίων 25 ετών στην Αυστρία που επηρέασε 18 χώρες.

Έκκληση προς την αλλαντοβιομηχανία: Μειώστε τα συντηρητικά για να αυξήστε την ασφάλεια – Προτεινόμενες λύσεις    

Τα μέτρα που προτείνουν ερευνητές για τη μείωση του κινδύνου λιστερίωσης στα τρόφιμα.

Κίνδυνος ασφυξίας από παιδικά ζελεδάκια! Πωλούνται και στην Ελλάδα

Η λίστα των προϊόντων που ανακαλούνται, μερικά από τα οποία πωλούνται και στην Ελλάδα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο