Καθοριστικός ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Μόλις ένα μήνα πριν, η Kellogg’s συνεργάστηκε με την The Caviar Co. για να παντρέψει τα πατατάκια Pringles με το χαβιάρι και να φέρει την πολυτέλεια στα σνακ. Αυτό έχει κερδίσει ιδιαίτερη δημοφιλία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αφού οι αναρτήσεις των χρηστών έχουν ξεπεράσει τις 10 δισεκατομμύρια προβολές στο Tik-tok.
Η ζήτηση για χαβιάρι και αυγοτάραχο εκτινάχθηκε ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν πολλοί έβλεπαν τα πολυτελή τρόφιμα ως λιχουδιά για το lockdown. Όταν τα εστιατόρια επέστρεψαν πλήρως πέρυσι, οι New York Times ανακήρυξαν ότι το «χτύπημα του χαβιάρι» είναι η πιο πρόσφατη τάση για εξαιρετικό φαγητό που εμφανίζεται στα μενού. Οι πωλήσεις χαβιαριού το 2022 ξεπέρασαν τα 100 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Fact.MR, και προβλέπεται να αυξηθούν με CAGR (ετήσιο ρυθμό ανάπτυξησ) 7,6% έως το 2033. Τα φώτα της δημοσιότητας για το χαβιάρι έρχονται επίσης σε μια εποχή που πολλοί αγωνίζονται να διατηρήσουν τις επισκέψεις τους στα παντοπωλεία εντός προϋπολογισμού. Ωστόσο, οι πωλητές χαβιαριού λένε στο Modern Retail ότι, τουλάχιστον, η τρέχουσα τάση που τροφοδοτείται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βοηθά να εκτεθεί μια νέα γενιά στη λιχουδιά.
Ο Edward Panchernikov, επικεφαλής μάρκετινγκ στο Caviar Russeε έδρα τη Νέα Υόρκη, η οποία ξεκίνησε ως χονδρεμπόριο το 1997 και, λειτουργεί δύο εστιατόρια και μια επιχείρηση διαδικτυακής παράδοσης, είπε ότι όπως πολλά καταστήματα υψηλής ποιότητας, το βραβευμένο με αστέρι Michelin εστιατόριό του στη Νέα Υόρκη αναγκάστηκε να κλείσει κατά τη διάρκεια του lockdow. Αλλά οι διαδικτυακές πωλήσεις άρχισαν να ανεβαίνουν καθώς οι άνθρωποι ήθελαν να απολαμβάνουν πολυτελή τρόφιμα στο σπίτι. Τόσο για τις επιχειρήσεις εντός του καταστήματος όσο και για τις διαδικτυακές επιχειρήσεις, ο Caviar Russe «είχε κορύφωση το 2021», είπε.
Η συνολική επιχείρηση σημείωσε ανάπτυξη 50% εκείνο το έτος και οι πωλήσεις συνέχισαν να ανεβαίνουν έκτοτε, επιβεβαίωσε ο Panchernikov, με τις πωλήσεις να κλίνουν προς τις ανώτερες ποικιλίες όπως το ossetra, έναν τύπο χαβιαριού που είναι γνωστός για το χρώμα του χρυσού νεφρίτη και τη γεύση του θαλασσινού αλατιού.Όσον αφορά την ηλικία, οι πελάτες της Caviar Russe έχουν μετατοπιστεί στο ηλικιακό εύρος από τα τέλη της δεκαετίας του 20 έως τα 50, από τα προηγούμενα τέλη της δεκαετίας του ’40 και άνω.
Οι νέοι που ξεκινούν το χαβιάρι αγκαλιάζουν επίσης όλες τις αλλαγές για τον τρόπο σερβιρίσματος του, σε σύγκριση με παραδοσιακά συνοδευτικά όπως το creme fraiche και τα σκληρά μαγειρεμένα αυγά. Με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην πρώτη γραμμή όλων των διατροφικών τάσεων αυτές τις μέρες, ο Panchernikov του Caviar Russe είπε ότι η χλιδή του χαβιαριού έχει απογειωθεί από δημιουργούς και influencers. Ως εκ τούτου, οι επωνυμίες που απευθύνονται στους καταναλωτές έχουν στραφεί στη δημιουργία περισσότερων καμπανιών φιλικών στο Instagram και το TikTok για να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους.
Το γεγονός της δημοφιλίας αυτή επιβεβαιώνει και η ανάπτυξης της Roe Caviar, μιας διαδικτυακής μάρκας που ξεκίνησε το 2015, όπως δήλωσε η ιδρύτριά της Sarah Meyer. Η πανδημία βοήθησε στην ανάπτυξη της επιχείρησης της Roe Caviar, ειδικά οι πωλήσεις για δώρα.
Αλλά δεν αντιμετωπίζουν όλοι τη ζήτηση ως αποτέλεσμα της τάσης για φαγητό, που έχει μετατραπεί σε μια «ευκαμψία» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η Alexandra Du Cane, ιδιοκτήτρια της μάρκας χαβιαριού πολυτελείας Pointy Snout, είπε ότι ενώ η εταιρεία έχει σημειώσει αύξηση εσόδων από το 2020, η υψηλή τιμή πιθανότατα περιόρισε την πελατεία σε μεγαλύτερες ηλικίες.
Αξίζει να αναφερθεί πως μόλις λίγες μέρες πριν, η νεοφυής εταιρεία Marinas Bros, αποκαλυψε οτι παράγει χαβιάρι μέσω κυτταρικής καλλιέργειας (στο εργαστήριο), κλιμακώνοντας την διαδικασία μέσω αναπαραγωγής κυττάρων οξύρρυγχου από το οποίο προέρχεται το χαβιάρι, μια λύση πιο φθηνή αλλά και βιώσιμη.