Ο αντίκτυπος της δωρεάς πέρα από το προφανές.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αρκετοί αστέρες της διεθνής καλλιτεχνικής σκηνής, συνεισέφεραν σε τράπεζες τροφίμων πραγματοποιώντας δωρεές εκατομμυρίων. Μεταξύ αυτών και το ζεύγος Blake Lively και ο Ryan Reynolds, οι οποίοι δώρησαν 1 εκατομμύριο δολάρια σε οργανισμούς πρώτης γραμμής που βοηθούν στη διατροφή των πιο ευάλωτων της Αμερικής και του Καναδά.
Το ζευγάρι δεσμεύτηκε να δώσει το σημαντικό ποσό στην οργάνωση ανακούφισης πείνας Feed America, η οποία διανέμει προμήθειες και χρήματα σε ένα εθνικό δίκτυο περισσότερων από 200 τραπεζών τροφίμων, καθώς και στις Τράπεζες Τροφίμων του Καναδά, που συνεργάζεται με πολυάριθμες εταιρείες τροφίμων και 500 τράπεζες τροφίμων. Να σημειωθεί πως οι Lively -Reynolds είναι από τα πιο δημοφιλή ζευγάρια του χόλιγουντ με συνολική περιουσία περίπου 400 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τον περασμένο μήνα η Taylor Swift πραγματοποίησε δωρεά στο Food Lifeline κατά τη διάρκεια της ερμηνείας της στο Seattle “Eras Tour”, με τη Food Lifeline να υποστηρίζει ότι θα είναι σε θέση να παρέχει εκατοντάδες χιλιάδες κιλά φρέσκων προϊόντων σε οικογένειες στη Δυτική Ουάσιγκτον. Η δημοφιλής ερμηνεύτρια εξέπληξε τους θαυμαστές της σε άλλη μια κίνηση γενναιοδωρίας, αφού προηγουμένως είχε δώσει μπόνους 100.000 δολαρίων στους οδηγούς των τουριστικών φορτηγών της, ενώ τώρα δωρίζει αθόρυβα σε τοπικές τράπεζες τροφίμων και οργανισμούς ανακούφισης πείνας στις περιοχές που επισκέπτεται κατά την περιοδεία της. Σύμφωνα με το CNN, oι δωρεές της Swift κατέστησαν δυνατούς πρόσθετους πόρους για αυτούς τους οργανισμούς, αλλά επίσης επέστησαν ευρεία προσοχή στο θέμα της επισιτιστικής ανασφάλειας στις Η.Π.Α. Οι τράπεζες τροφίμων αρνήθηκαν να αποκαλύψουν το μέγεθος των δώρων της Swift.
Οι δωρεές διεθνούς φήμης αστέρων όπως είναι η Taylor Swift όχι μόνο βοηθούν τις τράπεζες τροφίμων να αγοράζουν περισσότερα είδη παντοπωλείου, αλλά η δημοσιότητα γύρω από τα δώρα ενισχύει την ευαισθητοποίηση σχετικά με την επισιτιστική ανασφάλεια εν γένει.
Τον περασμένο μήνα, η τραγουδίστρια έκανε δωρεά στη Second Harvest of Silicon Valley, η οποία συνεργάζεται με περισσότερους από 400 συνεργάτες για να ταΐσει 500.000 ανθρώπους κάθε μήνα, πριν από τη στάση της στη Σάντα Κλάρα της Καλιφόρνια.
«Είναι πραγματικά σημαντικό να παίρνεις ένα δώρο από κάποιον που, όπως η Taylor Swift, έχει την ικανότητα να στρέφει τόση προσοχή στον σκοπό μας και στη δουλειά που κάνουμε», δήλωσε η Beth Martino, Διευθύνουσα Σύμβουλος του μη κερδοσκοπικού ομίλου που πέρυσι προσέφερε σχεδόν 36 εκατομμύρια γεύματα μέσω του δικτύου κοινοτικών συνεργατών της.
Σύμφωνα με τον Michelle Beck, επικεφαλής ανάπτυξης της Three Square Food Bank στη Νότια Νεβάδα, ένας στους οκτώ κατοίκους της Νότιας Νεβάδα αντιμετωπίζει επισιτιστική ανασφάλεια. Ελπίζει ότι η προσοχή των μέσων ενημέρωσης γύρω από το δώρο της Swift θα αυξήσει την ευαισθητοποίηση σχετικά με την επισιτιστική ανασφάλεια. Οι δωρεές της Swift έχουν προσφέρει κρίσιμη ανακούφιση για τις τράπεζες τροφίμων που παλεύουν με τον απόηχο της πανδημίας.
Ο Mark Coleman, εκπρόσωπος της οργάνωσης για την ανακούφιση από την πείνα στο Σιάτλ, Food Lifeline, λέει ότι τα ποσοστά επισιτιστικής ανασφάλειας έχουν ξεπεράσει τις δωρεές σε τράπεζες τροφίμων. «Οι ροές δωρεών έχουν μειωθεί μετά την πανδημία και πρέπει να αγοράσουμε περισσότερα τρόφιμα», λέει στο TODAY.com. Σύμφωνα με τον Coleman, 1,1 εκατομμύριο άνθρωποι στη Δυτική Ουάσιγκτον αντιμετωπίζουν επί του παρόντος επισιτιστική ανασφάλεια.
Ενώ η προσοχή των διασημοτήτων είναι σίγουρα ένα όφελος για τις τράπεζες τροφίμων, ο Gubbi ελπίζει ότι οι άνθρωποι θα εμπνευστούν για να κάνουν τη διαφορά σε τοπικό επίπεδο. «Δεν χρειάζεται να είσαι διασημότητα για να κάνεις ό,τι μπορείς στην κοινότητα σου», λέει. «Νομίζω ότι όταν οι διασημότητες το κάνουν αυτό, θυμίζει σε όλους μας να κάνουμε μια παύση και να κάνουμε ό,τι μπορούμε. Όλοι είμαστε τόσο απασχολημένοι στη ζωή μας. Νομίζω ότι απλώς υπενθυμίζει σε όλους μας ότι ο καθένας από εμάς μπορεί να κάνει τη διαφορά στην κοινότητά του».
Η Taylor Swift είναι επεί του παρόντος μια από τις πιο επιτυχημένες τραγουδίστριες στον κόσμο και συγκαταλέγεται στους αστέρες με τη μεγαλύτερη επιρροή σύμφωνα με το Billboard, ενώ παράλληλα βρίσκεται στην 20άδα με τους πιο δημοφιλείς λογαριασμούς στο instagram με περισσότερους από 260 εκατομμύρια ακόλουθους.
Για εκείνους λοιπόν που εξακολουθούν να υποστηρίζουν πως τέτοιου βεληνεκούς καλλιτέχνες πραγματοποιούν δωρεές για διαφημιστικούς σκοπούς, το σίγουρο είναι πως οποία κι αν είναι τα κίνητρα, όταν εκείνοι “μιλούν”, οι υπόλοιποι ακολουθούν.
https://www.billboard.com/lists/how-taylor-swift-changed-music-business/
https://edition.cnn.com/2023/08/13/business/taylor-swift-food-bank-donations/index.html