Ο Spencer Sheehan έγινε γνωστός από την ομαδική αγωγή 5 εκατομμυρίων δολαρίων κατά της Kellogg’s.
Ο δικηγόρος της «vanilla vigilante» της Νέας Υόρκης, διάσημος για μηνύσεις σε εταιρείες τροφίμων και ποτών για παραπλανητικές ετικέτες, λέει ότι υπάρχουν πολλά δημοφιλή προϊόντα που οι αγοραστές πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά εάν θέλουν να αποφύγουν την απάτη στο σούπερ μάρκετ.
Ο Spencer Sheehan έγινε πρωτοσέλιδο για την έναρξη μιας ομαδικής αγωγής 5 εκατομμυρίων δολαρίων κατά της Kellogg’s το 2021, ισχυριζόμενος ότι τα Whole Grain Frosted Strawberry Pop-Tarts περιείχαν ανεπαρκή ποσότητα πραγματικών φραουλών. Ενώ αυτή η μήνυση απορρίφθηκε, ο δικαστής που εδρεύει στο Great Neck, στο Λονγκ Άιλαντ, έχει επίσης κυνηγήσει άλλα σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένου του Snapple, λέγοντας ότι τα «εντελώς φυσικά» ποτά φρούτων τους περιέχουν εκπληκτικά λίγο πραγματικό χυμό. “Απλά να είστε προσεκτικοί, γιατί οι εταιρείες προσπαθούν να ξεγελάσουν τους ανθρώπους”, είπε ο Sheehan, 44 ετών, στην TheNewYorkPost.
Σύμφωνα με τον ίδιο οι πιο παραπλανητικές συσκευασίες είναι συχνά σε ψωμιά και χυμούς φρούτων και προτρέπει τους καταναλωτές να μην πέφτουν σε φανταχτερές λέξεις και εικόνες. “Πολλά ψωμιά στο διάδρομο του σούπερ μάρκετ θα περιέχουν ετικέτες και ονόματα όπως “πολύσπορο”, “πέτρινο κόκκο”, “σπόρος βρώμης”, όταν στην πραγματικότητα είναι μόνο εκλεπτυσμένοι κόκκοι”, είπε ο Sheehan στη μήνυση. Εν τω μεταξύ, ο δικηγόρος ισχυρίζεται ότι οι εταιρείες χυμών «φρούτων» είναι ένας άλλος παραβάτης όταν πρόκειται για αμφίβολη σήμανση. “Πολλά προϊόντα στο διάδρομο χυμών θα περιγραφούν ως “μάνγκο”, “φρούτο του πάθους” ή “ανανάς” όταν είναι κυρίως χυμός λευκού σταφυλιού ή χυμός μήλου με μόνο μια σταγόνα από τη γεύση του μάνγκο ή των φρούτων του πάθους ή του ανανά,” τόνισε ο δικηγόρος.
Πέρυσι, η δικηγορική εταιρεία του Sheehan κατέληξε σε συμφωνία 2,6 εκατομμυρίων δολαρίων με την Blue Diamond σχετικά με μια προτεινόμενη ομοσπονδιακή αγωγή για τα προϊόντα γάλακτος και γιαουρτιού της εταιρείας με γεύση βανίλια Almond Breeze. Εν τω μεταξύ, έχει απασχολήσει επίσης την Chobani σε δικαστικές διαμάχες για δύο από τα γιαούρτια της με γεύση βανίλια. «Το άρωμα που χρησιμοποιείται για την προσομοίωση της… χαρακτηριστικής γεύσης βανίλιας δεν προέρχεται από κόκκους βανίλιας, [αλλά] από τεχνητές πετροχημικές πηγές και παρασκευάζεται μέσω τεχνητών διεργασιών», επέμεινε. «Τα περισσότερα πράγματα που έχουν μεγάλα γράμματα που σου λένε ότι είναι βανίλια δεν περιέχουν στην πραγματικότητα καθόλου βανίλια», είπε ο Sheehan στο TheNewYorkPost.
Ο Sheehan έχει καταθέσει επίσης μήνυση κατά των κατασκευαστών του Hint of Lime Tostitos, υποστηρίζοντας ότι υπάρχει απουσία ασβεστίου στο δημοφιλές τσιπ καλαμποκιού και ότι η επισήμανση του είναι διπλή. Ο δικηγόρος ανέλαβε επιπλέον τον Keebler, λέγοντας ότι τα μπισκότα fudge-mint της εταιρείας δεν έχουν πραγματικό φοντάν και μέντα. Η Trident βρέθηκε επίσης στο στόχαστρο του Sheehan, με τον δικηγόρο να ισχυρίζεται στα δικαστικά έγγραφα ότι η τσίχλα Original Flavor δεν περιέχει πραγματική μέντα, παρά τη φωτογραφία του φυτού που εμφανίζεται στη συσκευασία του. Ο ίδιος, μέσω της μήνυσης, ισχυρίζεται ακόμη ότι ο κατασκευαστής Kraft Heinz, λέει ψέματα στους καταναλωτές συμπεριλαμβάνοντας την «πραγματική» σφραγίδα γαλακτοκομικών προϊόντων στα προϊόντα της. Η Sheehan μήνυσε επίσης την Conagra Brands για τον ισχυρισμό ότι το δημοφιλές Snack Pack Chocolate Fudge Pudding της είναι «φτιαγμένο με αληθινό γάλα».Ο δικηγόρος ισχυρίστηκε στη μήνυση ότι κανένα από τα συστατικά δεν πληροί τον ορισμό του γάλακτος της Υπηρεσίας Τροφίμων και Φαρμάκων, επειδή δεν περιέχει αρκετό λίπος γάλακτος.
Η διατροφολόγος της Νέας Υόρκης, Dr. Lisa Young, συμφωνεί ότι οι ετικέτες στα βασικά προϊόντα του σούπερ μάρκετ μπορεί να είναι ιδιαίτερα καταστροφικές. Είπε στην TheNewYorkPost ότι τα προϊόντα μούσλι, granola και Energy-bar είναι επίσης από τους χειρότερους παραβάτες. H Young είπε ότι τέτοια είδη διατροφής συχνά διατίθενται στο εμπόριο ως «καλύτερα για εσάς προϊόντα», εξαπατώντας τους αγοραστές να πιστεύουν ότι έχουν οφέλη για την υγεία. Ως εκ τούτου, οι καταναλωτές δεν είναι μόνο πιο πιθανό να αγοράσουν αυτά τα προϊόντα, αλλά είναι επίσης πιο πιθανό να καταναλώσουν τα σνακ σε μεγαλύτερες ποσότητες.