Το αγρόκτημα που γυρίστηκε το διαφημιστικό σποτ για να προβάλει τα υψηλά πρότυπα ευημερίας των κοτόπουλων είναι κάθε άλλο παρά “ονειρικό”
Η μάρκα φυτικών υποκατάστατων τηγανητών κοτόπουλων VFC, αντέδρασε έντονα, στη νέα εκστρατεία μάρκετινγκ της KFC, η οποία μεταξύ άλλων δείχνει υψηλά πρότυπα ευημερίας των κοτόπουλων που ζούνε σε ένα αγρόκτημα ενός εκ των προμηθευτών της αλυσίδας fast-food.
Όπως αναφέρει το vegconomist, ο γνωστός influencer Niko Omilana συμμετείχε στην εκστρατεία των KFC. Το σποτ δείχνει το πάτωμα του υπόστεγου καλυμμένο με φρέσκο άχυρο, κλαδιά και καμπάνες, για να εμπλουτίσουν τη ζωή των κοτόπουλων, καθώς και υγιή πουλιά σε έναν λογικά μεγάλο χώρο.
Όμως η εταιρεία VFC ήταν επιφυλακτική, και κατάφερε να εντοπίσει το αγρόκτημα που χρησιμοποιήθηκε στο σχετικό σποτ και το επισκέφθηκε μαζί με έναν σκηνοθέτη. Μόλις λίγες εβδομάδες μετά την έναρξη της εκστρατείας των KFC, η VFC κατέγραψε πλάνα και φωτογραφίες που φαινόταν να δείχνουν απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης των ζώων.
“Ανειλικρινής” εκστρατεία
Η VFC λέει ότι μέσα στο υπόστεγο δεν βρήκε καθόλου άχυρο, το πάτωμα ήταν γεμάτο περιττώματα, ενώ οι κούρνιες ήταν πολύ ψηλά για να τις φτάσουν τα κοτόπουλα. Η εταιρεία αναφέρει ότι υπήρχαν αρκετά άρρωστα και τραυματισμένα πουλιά, καθώς και κάδοι γεμάτοι σφάγια έξω από τη μονάδα. Υπήρχαν επίσης νεκρά πουλιά σε ένα καροτσάκι και στο πάτωμα του υπόστεγου, το οποίο ήταν πολύ πιο γεμάτο από ό,τι φαίνεται στην ταινία του KFC.
“Αυτή είναι η πιο ανειλικρινής εκστρατεία μάρκετινγκ που έχουμε δει εδώ και πολύ καιρό”, δήλωσε ο Matthew Glover, συνιδρυτής της VFC. “Αυτή η απεικόνιση της εκτροφής κοτόπουλων είναι εντελώς παραπλανητική και προσπαθεί να καθησυχάσει το κοινό ότι όλα είναι καλά, όταν τίποτα δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια. Δεν μας εξέπληξε το γεγονός ότι τα πράγματα ήταν τόσο άσχημα, επειδή αυτή είναι η καθημερινή πραγματικότητα της εντατικής εκτροφής κοτόπουλων. Αλλά αναπάντητο παραμένει το ερώτημα ποιος είπε ψέματα τελικά; Το αγρόκτημα είπε ψέματα στην KFC για τα πρότυπα ευημερίας της, ή η KFC λέει ψέματα στους καταναλωτές;