Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρία έρευνας αγοράς NielsenIQ.
Η περιορισμένη αυτοπεποίθηση των καταναλωτών για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση και η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος θα συγκρατήσουν την αύξηση στις λιανικές πωλήσεις τροφίμων γύρω στο 5% το 2023, ποσοστό που υστερεί έναντι του πληθωρισμού και του ρυθμού ανάπτυξης του Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η εταιρία έρευνας αγοράς NielsenIQ.
Τον Νοέμβριο, η Τράπεζα της Αγγλίας προέβλεψε ότι η Βρετανία οδεύει προς μακρά ύφεση, με τον πληθωρισμό, που κινείται στο 10,7%, να μην επιστρέφει στον στόχο του 2% έως τις αρχές του 2024. Η κυβερνητική υπηρεσία που είναι αρμόδια για τα δημοσιονομικά προέβλεψε τη μεγαλύτερη συρρίκνωση στο επίπεδο ζωής από τότε που άρχισαν να συγκεντρώνονται τα σχετικά στοιχεία τη δεκαετία του 1950.
«Αναμένουμε επίσης ότι η ύφεση θα αρχίσει να επηρεάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και να αναδιαμορφώνει τις συνολικές λιανικές δαπάνες», δήλωσε σήμερα ο Μάικ Γουάτκινς, υψηλόβαθμο στέλεχος της NielsenIQ για τη Βρετανία.
Ο ίδιος δήλωσε ότι το 2023 θα είναι δύσκολο για τα βρετανικά νοικοκυριά καθώς το 33% έχει χρήματα μόνο για τις απαραίτητες δαπάνες και μόνο το 5% έχει την ευχέρεια να ξοδεύει ελεύθερα χρήματα. Οι καταναλωτές που βρίσκονται σε μια ενδιάμεση κατάσταση είναι εκείνοι που ζουν άνετα, αλλά προσέχουν τα έξοδά τους.
ΑΠΕ