Τα πέντε απλά βήματα για να διαχειριστούν οι εργοδότες το εργασιακό άγχος των εργαζομένων.
Οι εργοδότες της βιομηχανίας τροφίμων κινδυνεύουν να χάσουν πολύτιμα μέλη της ομάδας τους εάν αποτύχουν να διαχειριστούν τα επίπεδα άγχους των εργαζομένων τους, στο χώρο εργασίας. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έκθεση της εθνικής ρυθμιστικής αρχής της Βρετανίας για την υγεία και την ασφάλεια στο χώρο εργασίας (HSE), με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας.
Η αποτυχία διαχείρισης του στρες στην εργασία θα μπορούσε να οδηγήσει σε μειωμένη παραγωγικότητα, απουσία λόγω ασθένειας ή ακόμα και απώλεια ενός πολύτιμου μέλους της ομάδας. Περίπου το ήμισυ της κακής υγείας που σχετίζεται με την εργασία οφείλεται στο στρες, την κατάθλιψη ή το άγχος, με κάθε άτομο να υποφέρει να παίρνει κατά μέσο όρο 19,6 ημέρες άδεια από την εργασία.
Υπάρχουν έξι βασικοί τομείς που μπορούν να οδηγήσουν σε εργασιακό άγχος εάν δεν διαχειρίζονται σωστά. Αυτά είναι: απαιτήσεις, έλεγχος, υποστήριξη, σχέσεις, ρόλος και αλλαγή. Παράγοντες όπως οι δεξιότητες και η εμπειρία, η ηλικία ή η αναπηρία μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητα κάποιου να αντεπεξέλθει.
Η Kayleigh Roberts, Επικεφαλής της Πολιτικής για το Εργασιακό Στρες στο HSE, προέτρεψε τους εργοδότες να χρησιμοποιήσουν την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας για να αφιερώσουν χρόνο για να αξιολογήσουν εάν εκτελούν τα νομικά τους καθήκοντα και τι μπορούν να κάνουν για να αποτρέψουν τους εργαζόμενους να υποφέρουν από εργασιακό άγχος.
Σύμφωνα με την Kayleigh Roberts πολλές επιχειρήσεις επικεντρώνονται στο “nice to have” αντί να κάνουν αλλαγές που θα έχουν πραγματικό αντίκτυπο. Αυτό σημαίνει δημιουργία συνθηκών εργασίας και περιβάλλοντος που αποτρέπει το άγχος και υποστηρίζει την καλή ψυχική υγεία – σχεδιάζοντας θέσεις εργασίας με ρεαλιστικούς φόρτους εργασίας και στόχους και ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να έχουν μια υγιή ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής
Η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία – οι εργοδότες πρέπει να είναι διορατικοί για να προσεγγίσουν και να αναγνωρίσουν τα σημάδια και τις αιτίες του άγχους και των προβλημάτων στις ομάδες πριν γίνουν προβλήματα. Εάν υποψιάζεστε ότι έχετε ήδη πρόβλημα, αντιμετωπίστε το, μπορεί να είναι τρομακτικό, αλλά είναι σημαντικό να αντιμετωπίσετε τη βασική αιτία.
Το Working Minds βοηθά τους εργοδότες να ακολουθήσουν πέντε απλά βήματα που βασίζονται στην αξιολόγηση κινδύνου. Ο οδηγός βοηθά τους εργοδότες να επικοινωνήσουν, να συνομιλήσουν, να αναγνωρίσουν τα σημάδια και τις αιτίες του άγχους, να ανταποκριθούν σε τυχόν κινδύνους που έχουν εντοπίσει, να αναλογιστούν τις ενέργειες που έχουν συμφωνήσει και να τις εφαρμόσουν.
Ένα παράδειγμα επιχείρησης που ακολούθησε την αξιολόγηση κινδύνου είναι μία εταιρεία που φτιάχνει κέικ για γιορτές κατά παραγγελία και έχει εννέα υπαλλήλους. Η εργασία μπορεί να κορυφωθεί σε συγκεκριμένες περιόδους του έτους, π.χ. το καλοκαίρι γίνονται περισσότεροι γάμοι, κάτι που είναι είναι επίσης η εποχή που περισσότεροι εργαζόμενοι παίρνουν άδεια. Αρκετοί εργαζόμενοι έχουν παραπονεθεί ότι αισθάνονται άγχος λόγω των μεγάλων απαιτήσεων και των προθεσμιών. Ο ιδιοκτήτης από την πλευρά του ανησυχεί ότι οι εργαζόμενοι μπορεί να αρρωστήσουν και να πάρουν άδεια σε περιόδους αιχμής. Αυτό θα έθετε επίσης τους υπόλοιπους εργαζόμενους υπό πρόσθετη πίεση.
Για να εντοπίσει τους κινδύνους, ο διευθυντής:
- κοίταξε τις ιστοσελίδες της HSE για το άγχος στη διεύθυνση www.hse.gov.uk/stress, για να μάθει για το άγχος
παράγοντες κινδύνου, - μίλησε με μέλη του προσωπικού για να ακούσει τις ανησυχίες τους και τις απόψεις τους σχετικά με το άγχος στον χώρο εργασίας.
- Στη συνέχεια κατέγραψε ποιοι θα μπορούσαν να υποστούν βλάβη από το κινδύνους και με ποιον τρόπο.
Δείτε τις κινήσεις του ζαχαροπλάστη