Η συμπεριφορά των “μεγάλων πελατών” στους μικρούς παραγωγούς, καθορίζει την απόδοση τους.
Η αντιμετώπιση των προμηθευτών από μεγάλα σούπερ μάρκετ, είναι καθοριστική για την μετέπειτα απόδοση τους, αναφέρει νέα έρευνα του Πανεπιστήμιο της East Anglia (UEA) που δημοσιεύθηκε στο Supply Chain Management: an international journal. Ο τρόπος που συμπεριφέρονται βασικοί πελάτες όπως τα μεγάλα σούπερ μάρκετ στους προμηθευτές, έχει αντίκτυπο στην απόδοσή τους και στην κατανομή των πόρων τους, ανεξαρτήτως χρόνου συνεργασίας. Ακόμη και σε πρώιμο στάδιο συνεργασίας, η έρευνα αποδεικνύει, πως οι αλυσίδες λιανεμπορίου, θα πρέπει να χτίζουν καλές σχέσεις ειδικά με τους μικρούς παραγωγούς.
Οι ερευνητές Dr Ricardo Santana και ο καθηγητής Andrew Fearne, του UEA’s Norwich Business School, λένε ότι τα ευρήματα είναι πολύ σημαντικά δεδομένης της αυξανόμενης εξέτασης της συμπεριφοράς των αγοραστών σούπερ μάρκετ και των επιπτώσεών της στους προμηθευτές.
Mια αρνητική αλληλεπίδραση ανάμεσα σε προμηθευτές και σούπερ μάρκετ μπορεί να έχει απρόσμενες συνέπειες για την μετ’ έπειτα σχέση τους. «Οι μεγαλύτεροι έμποροι λιανικής θα πρέπει να σχεδιάσουν στρατηγικές για την ενίσχυση των απαραίτητων στοιχείων σχεσιακής δικαιοσύνης και θα πρέπει να ενδυναμώσουν και να ενθαρρύνουν τους αγοραστές και τους διαχειριστές κατηγορίας να προωθούν κοινωνικά στοιχεία, για παράδειγμα προσφέροντας στον προμηθευτή την ευκαιρία να παρέχει πληροφορίες για αποφάσεις που επηρεάζουν τη σχέση και να ανταμείβει δίκαια τους προμηθευτές που επενδύουν στη σχέση τηρώντας πρότυπα και προθεσμίες.
«Τέτοιες στρατηγικές μπορούν να βοηθήσουν τους πιο αδύναμους προμηθευτές να αισθάνονται ότι οι φωνές τους ακούγονται, οι ανησυχίες αντιμετωπίζονται στις σχέσεις και οι διαχειριστές λογαριασμών τους αντιμετωπίζονται με αξιοπρέπεια, ευγένεια και σεβασμό», είπε ο Dr. Santana στο Eurekalert. Ο καθηγητής συμπληρώνει πως μέσω αυτής της μελέτης, γίνεται ξεκάθαρο, πως η αντίληψη του αισθήματος της δικαιοσύνης από τους προμηθευτές, είναι καθοριστική ως προς την απόδοση τους. Αυτό μπορεί να αποδειχθεί ελπιδοφόρο στις σχέσεις συνεργασίας ολόκληρης την εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ο καθηγητής Fearne είπε ότι η συμπεριφορά των προμηθευτών ήταν επίσης σημαντική: “Στο άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών, δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τη συμπεριφορά των αγοραστών. Έχει να κάνει και με τον τρόπο που συμπεριφέρεστε εσείς ως προμηθευτής.”Όλοι οι προμηθευτές, είτε παλιοί είτε νέοι, πρέπει να ξεχωρίζουν από το πλήθος. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς οι λιανοπωλητές πρέπει να εξορθολογίσουν τις σειρές τους, ώστε να μπορούν να κάνουν καλύτερες προσφορές και να διευκολύνουν τους πελάτες να ψωνίζουν. Η ισχύς της αγοράς έχει μειωθεί καθώς οι πελάτες μιλάνε με τις τσέπες τους».