Τι προτείνει φωτογράφος τροφίμων για αυτούς που θέλουν να ακολουθήσουν αυτό το δρόμο.
Σε κάθε προϊόν που διατίθεται προς πώληση, αγοράζει πρώτα το μάτι και αυτός είναι ο κανόνας του μάρκετινγκ, γι’ αυτό οι εταιρίες τροφίμων ξοδεύουν χιλιάδες δολάρια (μπορεί και εκατοντάδες χιλιάδες) σε διαφημίσεις με την ελπίδα να τους φέρουν τα ανάλογα κέρδη. Η φωτογραφία φαγητού είναι ένα σημαντικό μέρος της διαδικασίας προώθησης και είναι ένα είδος φωτογραφίας νεκρής φύσης που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία ελκυστικών φωτογραφιών. Και όσο και αν ακούγεται παράξενο οι φωτογραφίες φαγητού δεν εμφανίστηκαν μαζί με το instagram. Πίσω τους υπάρχει μία ιστορία 178 ετών!
Η πρώτη γνωστή φωτογραφία που είχε ως θέμα τρόφιμα, τραβήχτηκε το 1845 από τον William Henry Fox Talbot που δείχνει ροδάκινα και έναν ανανά. «Η ευθυγράμμιση του φωτογράφου της λευκής λωρίδας του σχεδίου του ταρτάν κατά μήκος της δεξιάς άκρης του τραπεζιού διαχωρίζει τις σκοτεινές περιοχές του υφάσματος από τις σκοτεινές εσοχές του φόντου και δίνει στη φωτογραφία βάθος. Αυτή η προσοχή στις αισθητικές ιδιότητες δείχνει ότι οι προθέσεις του Τάλμποτ ήταν τόσο καλλιτεχνικές όσο και επιστημονικές», αναφέρει ένα απόσπασμα από μια περιγραφή της Εθνικής Πινακοθήκης του Καναδά.
Πλέον για τη φωτογραφία τροφίμων, το μπάτζετ είναι αρκετά χαμηλό καθώς δεν απαιτείται τόσο τεχνολογικός εξοπλισμός. Η φωτογράφιση τροφίμων για εστιατόρια συνήθως στόχο έχει να μεταδώσει την ατμόσφαιρα. Ποια είναι όμως τα εχέγγυα για να γίνει κάποιος φωτογράφος τροφίμων;
H Vivi Pham, μια αυτοαπασχολούμενη επαγγελματίας φωτογράφος τροφίμων με έδρα τις Βρυξέλλες, λέει στο EitFood, για τη δουλειά της ως φωτογράφου τροφίμων και πώς μπορείς να εκπαιδευτείς για να γίνεις κι εσύ. «Κάθε μέρα είναι πολύ διαφορετική γιατί μπορώ να κάνω τόσα πολλά διαφορετικά πράγματα ως αυτοαπασχολούμενος, επαγγελματίας φωτογράφος. Θα ετοιμάσω φωτογράφιση και θα πραγματοποιήσω τις φωτογραφίσεις, και στη συνέχεια, μόλις ολοκληρωθεί η φωτογράφιση, θα επεξεργαστώ τις φωτογραφίες και θα φροντίσω να είναι όσο το δυνατόν πιο όμορφες».
Η Βιβή συνήθως επισκέπτεται εστιατόρια για να τραβήξει νέες φωτογραφίες όταν υπάρχουν αλλαγές στο μενού, που περιλαμβάνει τη λήψη φωτογραφιών του φαγητού και των πιάτων, αλλά και του προσωπικού που εργάζεται και προετοιμάζει το φαγητό καθώς βρίσκει πολύ ενδιαφέρον να είναι στην κουζίνα. Χρησιμοποιεί διαφορετικές γωνίες και διαφορετικά μέρη στο εστιατόριο για να πραγματοποιήσει τη φωτογράφισή της, ώστε οι άνθρωποι που βλέπουν τις εικόνες να μπορούν «να έχουν μια αίσθηση της κουζίνας αλλά και της ατμόσφαιρας του εστιατορίου». Αν και η Βιβή ειδικεύεται στη φωτογραφία τροφίμων, τραβάει επίσης πορτρέτα των πελατών της καθώς «είναι πολύ σημαντικό να δείξει ότι δεν αφορά μόνο τα φαγητά, αλλά και τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από τα όμορφα πιάτα» δίνοντας την αναγνώριση σε όσους εργάζονται στη βιομηχανία τροφίμων το αξίζουν.
Όλοι οι φωτογράφοι τροφίμων έχουν το δικό τους στυλ που προτιμούν ανάλογα με το τι τους αρέσει. «Σε μερικούς ανθρώπους αρέσουν τα πολλά χρώματα και η αντίθεση, άλλοι φωτογράφοι τροφίμων σαν εμένα προτιμούν απαλή αντίθεση και απαλά χρώματα», κάτι που είναι σημαντικό όταν επιλέγετε έναν φωτογράφο τροφίμων και αποφασίζετε εάν το στυλ του μπορεί να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα εικόνων.
«Αυτό που με ενέπνευσε να γίνω φωτογράφος φαγητού ήταν στην πραγματικότητα λίγο από όλα γιατί συνέβη χωρίς να θέλω πραγματικά να γίνω φωτογράφος τροφίμων». Αυτό που ξεκίνησε όταν η Βιβή φωτογράφιζε φαγητό για διασκέδαση, μετατράπηκε σε επιχείρηση όταν οι άνθρωποι εξέφρασαν την απόλαυσή τους για τη δουλειά της και πώς ήθελαν να πληρώσουν για τις υπηρεσίες της. Σε εκείνο το σημείο, η Βιβή συνειδητοποίησε ότι είχε τη δυνατότητα να κάνει κάτι που αγαπά πραγματικά ως καριέρα. Κάπως έτσι δεν ξεκινούν όλα όταν αγαπάς κάτι;
Οι φωτογράφοι τροφίμων είναι αναπόσπαστο κομμάτι της βιομηχανίας καθώς με αυτόν το τρόπο επιχειρήσεις και εστιατόρια μπορούν να κερδίσουν την αναγνώριση, ενώ εμπνέουν τον κόσμο να δοκιμάσει νέα νόστιμα προϊόντα. Οι φωτογράφοι τροφίμων επηρεάζουν τους άλλους να δοκιμάσουν νέες κουζίνες, να τραβήξουν τις δικές τους εικόνες και ενδεχομένως να προχωρήσουν παραπέρα και να αφήσουν κριτικές, κάτι που και πάλι ωφελεί την ευρύτερη βιομηχανία τροφίμων.
Η ίδια δεν παραλείπει να προτρέψει όσους αγαπούν την φωτογραφία τροφίμων, να το κάνουν καθημερινά εξάσκηση. “Πολλά πανεπιστήμια και κολέγια σε όλο τον κόσμο προσφέρουν τώρα μαθήματα και πτυχία φωτογραφίας που θα σας διδάξουν όλα όσα χρειάζεται να ξέρετε για τη λήψη φωτογραφιών υψηλών προδιαγραφών και πώς να τις χρησιμοποιήσετε περαιτέρω, βοηθώντας σας να μπείτε στον κόσμο της φωτογραφίας. Ωστόσο, δεν χρειάζεται απαραίτητα να ακολουθήσετε τη διαδρομή εκπαίδευσης για να γίνετε φωτογράφος τροφίμων”, λέει. Η Vivi συνιστά να εξασκηθείτε στη λήψη φωτογραφιών του φαγητού σας στον ελεύθερο χρόνο σας, «Δεν χρειάζεται να είστε μάγειρας για να τραβήξετε φωτογραφίες του φαγητού σας, μπορείτε απλά να πάτε να πάρετε ένα πακέτο και να το φωτογραφίσετε, δεν χρειάζεται να είναι οτιδήποτε φανταχτερό».