Φράσεις όπως “μία από τα ίδια;” μπορεί να συμβάλουν στην υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.
Σε μια προσπαθεί να περιοριστεί η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, η Διεθνής Συμμαχία για Υπεύθυνο Ποτό (IARD) δημοσίευσε εκπαιδευτικό οδηγό για άτομα που εργάζονται σε μπαρ, παμπ και εστιατόρια, τους οποίους προτρέπει να αποφεύγουν φράσεις όπως “ένα από το ίδιο;” ή “ένα διπλό;”, σύμφωνα με το THeDrinkBusiness. Οι κορυφαίες εταιρείες μπύρας, κρασιού και οινοπνευματωδών ποτών που αποτελούν το IARD συνεργάζονται για να υποστηρίξουν ενεργά τον στόχο στο Παγκόσμιο Πλαίσιο Παρακολούθησης της Παγκόσμιας Υγείας του ΠΟΥ για «σχετική μείωση κατά 10% της επιβλαβούς χρήσης αλκοόλ» έως το 2025. Οι εταιρείες μέλη του IARD δραστηριοποιούνται εμπορικά σε σχεδόν 110 χώρες
Σύμφωνα με αναφορές, οι μπάρμαν και σερβιτόροι, που χρησιμοποιούν την καθοδήγηση ενημερώνονται: «Αποφύγετε τη χρήση προτρεπτικής γλώσσας: μπορεί να κάνει τους πελάτες να αισθάνονται πίεση να πιουν. Για παράδειγμα, μην πείτε «πάλι το ίδιο;» Πείτε «τι θα θέλατε αυτή τη φορά;» Μην πείτε «θέλετε ένα μεγάλο;». Αντί αυτού πείτε «θέλετε μονή ή διπλή δόση;”.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του IARD Henry Ashworth δήλωσε: «Οι εταιρείες μέλη του IARD υποστηρίζουν τις προσπάθειες των λιανοπωλητών και των χώρων φιλοξενίας να έχουν το προσωπικό τους να πωλεί και να σερβίρει αλκοολούχα ποτά υπεύθυνα, για να βοηθήσει στην αποτροπή πώλησης και εξυπηρέτησης σε ανήλικους ή εν γνώσει τους σε κατάσταση μέθης. Προς αυτή την κατεύθυνση, είμαστε περήφανοι που λανσάρουμε τους πιο πρόσφατους πόρους μας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δώσουν στο προσωπικό την εμπιστοσύνη να αρνηθεί τις πωλήσεις και τις υπηρεσίες όπου χρειάζεται”.
Παράλληλα, αξίζει να αναφερθεί πως μόλις κυκλοφόρησε ένα νέο podcast που διερευνά την περίπλοκη σχέση μεταξύ μπύρας, παμπ και ψυχικής υγείας, με το όνομα «Πάλι το ίδιο;». Το podcast σε στυλ ντοκιμαντέρ της βραβευμένης συγγραφέως, Emma Inch, είναι διαθέσιμο σε όλες τις μεγάλες πλατφόρμες podcast και έχει τη μορφή μιας σύντομης σειράς επεισοδίων με θέματα όπως «Άγχος», «Στίγμα» και «Ψυχική υγεία των ανδρών».
Η Inch είναι διάσημη επικοινωνιολόγος μπύρας, αλλά έχει επίσης μεταπτυχιακό στη Ψυχική Υγεία και προηγουμένως εργάστηκε για περισσότερα από 20 χρόνια ως εργαζόμενος ψυχικής υγείας πρώτης γραμμής.
Μιλώντας στην επιχείρηση ποτών, η Inch εξήγησε: «Για μένα, η ερώτηση «Το ίδιο πάλι;» έχει μια σειρά από διαφορετικές έννοιες στο πλαίσιο της μπύρας, των παμπ και της ψυχικής υγείας. Τα περισσότερα από αυτά δεν είναι άκριτα θετικά. Το podcast στοχεύει: “Να ξεκινήσουμε μερικές ειλικρινείς συζητήσεις για την ψυχική μας υγεία, αναγνωρίζοντας την επίδραση που μπορεί να έχει το αλκοόλ, συμπεριλαμβανομένης της μπύρας, σε αυτό, ιδιαίτερα όταν πίνουμε υπερβολικά. Αλλά επίσης αναγνωρίζουν τους τρόπους με τους οποίους οι παμπ συχνά συνεργάζονται με τις κοινότητές τους με θετικό τρόπο, παρέχοντάς μας μια σημαντική απόδραση από τη μοναξιά».
Ο Inch εξήγησε: «Πίστευα ότι οι δύο καριέρες μου ήταν πολύ διαφορετικές, αντίθετα άκρα του φάσματος! Ωστόσο, όσο περισσότερο εργάζομαι μέσα και γύρω από τη βιομηχανία μπύρας, τόσο περισσότερο βλέπω ότι η ψυχική υγεία είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα που συχνά δεν αντιμετωπίζεται στον κόσμο της μπύρας και των παμπ. Όσοι από εμάς αγαπάμε τις παμπ γνωρίζουμε την πραγματική αξία που μπορεί να φέρει στη ζωή μας ένα ποτηράκι με έναν σύντροφο, αλλά πολλοί από εμάς γνωρίζουμε επίσης τον τρόπο με τον οποίο το υπερβολικό αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει τη διάθεσή μας».
Η Inch είπε στο TheDrinkBusiness: «Αν ακούσετε την εισαγωγή του podcast, οι λέξεις «Πάλι τα ίδια;» ακούγονται απαίσια. Νομίζω ότι επειδή κάποιος που λέει «πάλι τα ίδια;» είναι συχνά δίκοπο μαχαίρι και αυτό προσπαθώ να εξερευνήσω».