Η Convert Group δημοσίευσε τα δεδομένα των λιανικών πωλήσεων βρεφικών προϊόντων στην Ελλάδα και τα ευρήματα προβληματίζουν.
Όπως οι εταιρείες κατασκευάζουν πλέον παιχνίδια όχι για παιδιά αλλά για ενήλικες, έτσι και οι εταιρείες παιδικών τροφών δραστηριοποιούνται σε προϊόντα ειδικής και κλινικής διατροφής για ενήλικες, με ορισμένες να απευθύνονται αποκλειστικά σε άτομα με διαβήτη και άλλες να προσφέρουν συμπληρώματα διατροφής, ενώ ορισμένες που φτιάχνουν μωρομάντηλα παράγουν πλέον πάνες ακράτειας αντί για πάνες για μωρά.
Η χαμηλή γεννητικότητα και η γήρανση του πληθυσμού που μαστίζει την Ελλάδα, το δημογραφικό πρόβλημα, δεν αποτελεί μόνο “ωρολογιακή βόμβα” για το συνταξιοδοτικό σύστημα, όπως συχνά αναφέρεται. Η δραματική μείωση των γεννήσεων απειλεί ολόκληρους επιχειρηματικούς ομίλους, οι οποίοι μέχρι πρότινος εξαρτούσαν την ύπαρξή τους από την παραγωγή και εμπορία ειδών για μωρά και παιδιά.
Τα όσα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα – και γενικότερα στην Ευρώπη – τους οδηγούν να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική τους και να επιλέξουν νέες κατηγορίες προϊόντων, προσαρμοσμένες στις ανάγκες των ενηλίκων, προκειμένου να περιορίσουν τις απώλειες.
Πριν από λίγες ημέρες, η Convert Group, εταιρεία έρευνας αγοράς που παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τις πωλήσεις των ηλεκτρονικών καταστημάτων, δημοσίευσε στοιχεία για τον κύκλο εργασιών των ηλεκτρονικών φαρμακείων το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Σύμφωνα με αυτά, ο κύκλος εργασιών των ηλεκτρονικών φαρμακείων αυξήθηκε κατά την περίοδο από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο κατά μόλις 1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, ανερχόμενος σε 145 εκατομμύρια ευρώ. Πρόκειται στην πραγματικότητα για μια αρνητική εξέλιξη, δεδομένου ότι ο εν λόγω τομέας παρουσίασε διψήφια αύξηση τα τελευταία χρόνια – και όχι μόνο λόγω του Covid-19. Το ενδιαφέρον είναι ότι, σύμφωνα με την ανάλυση της Convert Group, πίσω από τα φτωχά νούμερα των ηλεκτρονικών φαρμακείων κρύβεται, μεταξύ άλλων, η δραματική μείωση των γεννήσεων που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια.
Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι η μεγαλύτερη μείωση των πωλήσεων στα ηλεκτρονικά φαρμακεία καταγράφηκε στα είδη για βρέφη και παιδιά, τα οποία παρουσίασαν μείωση 16% σε ετήσια βάση. Τη μεγαλύτερη πτώση (25%) σημείωσαν οι πωλήσεις βρεφικού γάλακτος, ενώ ακολούθησαν οι πωλήσεις βρεφικών πανών (-21%), οι πωλήσεις ειδών στοματικής υγιεινής για βρέφη και παιδιά (-9%), τα βρεφικά αξεσουάρ (-5%), τα προϊόντα μπάνιου (αφρόλουτρα, σφουγγάρια κ.λπ.), ενώ οι πωλήσεις προϊόντων περιποίησης δέρματος παρέμειναν στα ίδια επίπεδα.