Θέλοντας να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα ο Σουηδικός κολοσσός έχει ένα γενικότερο πλάνο αντικατάστασης των γευμάτων του από ζωικά σε φυτικά, σε ποσοστό 50% μέσα στην επόμενη τριετία.
Προκειμένου να ανταποκριθεί στους στόχους που έχει θέσει για το κλίμα, η ΙΚΕΑ προχωράει σε σταδιακή κατάργηση των ζωικών προϊόντων της, προκειμένου να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα.
Ο Σουηδικός κολοσσός επίπλων στην έκθεση αειφορίας που δημοσίευσε το 2022, αναφέρει τρόπους με τους οποίους μπορεί να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα έως το 2030 σε τομείς που αφορούν την ενέργεια, τον αέρα, το νερό, τα τρόφιμα και τα απόβλητα.
Σύμφωνα με την έκθεση, τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τις εκπομπές ρυπογόνων αερίων, έτσι προχωρά στην αντικατάσταση τους με αντίστοιχα φυτικά. Ήδη τα vegan κεφτεδακια και χοντ ντογκ, είχαν θετική απήχηση και από τον κόσμο. “Το κλιματικό αποτύπωμα των φυτικών τροφίμων είναι συχνά χαμηλότερο σε σύγκριση με τις επιλογές με βάση τα ζώα”, ανέφερε η έκθεση στο Plant based news. “Μια φυτική διατροφή με υψηλή θρεπτική αξία μπορεί επίσης να είναι μια πιο υγιεινή επιλογή”. Αξίζει να σημειωθεί πως οι πωλήσεις των vegan χοτ ντογκ διπλασιάστηκαν από το 2019 έως το 2022, ενώ των vegan κεφτέδων αυξήθηκαν κατά 3%. Και αυτές οι αυξημένες πωλήσεις, οι εκπομπές αερίων της εταιρίας μειώθηκαν σημαντικά τα τελευταία δυο χρόνια.
Ο όμιλος ΙKEA που είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής επίπλων στον κόσμο και διαθέτει καταστήματα σε σχεδόν 60 χώρες, βαδίζει στον δρόμο για την βιώσιμη ανάπτυξη ήδη από το 2021. Σύμφωνα με στοιχεία του Reuters, παρά τις πωλήσεις ρεκόρ κατά την “πανδημική” περίοδο, το αποτύπωμα άνθρακα έχει μειωθεί κατα 6% μέσα σε δυο χρόνια.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΙΚΕΑ ήδη από το 2019 διερευνούσε τρόπους ώστε να απομακρυνθεί από τα ζωικά τρόφιμα, έτσι εισήγαγε στην αγορά το vegan παγωτο φράουλα που είχε θετική ανταπόκριση απο το κοινό. “Συνεχίζουμε να διερευνούμε πού και πώς μπορούμε να αφαιρέσουμε ή να αντικαταστήσουμε τα γαλακτοκομικά στη γκάμα μας (χωρίς συμβιβασμούς στη γεύση) για να μειώσουμε περαιτέρω τις κλιματικές επιπτώσεις των συστατικών των τροφίμων μας”, ανέφερε η έκθεση.
Ανάμεσα στα σχέδια της, η εταιρία έχει ένα γενικότερο πλάνο αντικατάστασης των γευμάτων της από φυτικά, σε ποσοστό 50% μέσα στην επόμενη τριετία.