Οι πωλήσεις αλκοόλ χωρίς και χαμηλής περιεκτικότητας προβλέπεται να αγγίξουν σχεδόν 19 εκατομμύρια προϊόντα και αξία 741 εκατομμυρίων δολαρίων το 2021, σύμφωνα με αναφορές της IWSR Drinks Market Analysis, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται προς μια πιο υγιεινή ζωή και συνειδητή κατανάλωση.
Η Tesco, η οποία αναμένει περίπου το ένα τέταρτο των ενηλίκων του Ηνωμένου Βασιλείου να πίνουν μόνο ποτά χωρίς και χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ τα Χριστούγεννα, είπε ότι οι πωλήσεις των αλκοολούχων ποτών NoLo αυξήθηκαν κατά 106% από τις αρχές του 2021, ενώ η Sainsbury’s δήλωσε ότι είχε σημειώσει 91% σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με το 2020.
Τα στοιχεία της τάσης για “νηφάλια” κατανάλωση αλκοόλ αυξάνονται επίσης παγκοσμίως. Έρευνα της Nielsen CGA έδειξε ότι το 58% των ανθρώπων έπιναν περισσότερο NoLo στα τέλη του 2021 σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, και οκτώ στους δέκα ανθρώπους ήταν πρόθυμοι να υιοθετήσουν περισσότερες επιλογές NoLo.
Η μπύρα και ο μηλίτης κυριαρχούν επί του παρόντος στην κατηγορία , αντιπροσωπεύοντας το 92% όλων των προϊόντων NoLo στην αγορά. Αλλά οι προβλέψεις της εταιρείας παραγωγής ποτών χωρίς αλκοόλ BevZero υποδηλώνουν ότι αυτό θα μπορούσε να αλλάξει.
«Η κατηγορία των ποτών χωρίς αλκοόλ βρίσκεται στα σπάργανά της με νέα προϊόντα, εκτός της μπύρας και του μηλίτη, που κυκλοφορούν σε καθημερινή βάση» , δήλωσε η Debbie Novograd, διευθύνουσα σύμβουλος της BevZero .
Σύμφωνα με τη Novograd, «οι καταναλωτές επιδιώκουν μέτρο, όχι απλώς αποχή», και απαιτείται μεγαλύτερη εστίαση στην premiumization για να προωθηθεί η κατηγορία.
Η εισαγωγή νέων μορφών στην κατηγορία των μη αλκοολούχων θα εξασφαλίσει επίσης ένα ευρύ φάσμα επιλογών, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης μη αλκοολούχων λειτουργικών ποτών, συμπεριλαμβανομένων των CBD, THC και βοτανικών αφεψημάτων, σύμφωνα με τη Novograd.
Τα καινοτόμα συστατικά και οι συνδυασμοί που προσφέρουν στις κατηγορίες ποτών «καλύτερα για εσάς» θα συνεχίσουν να βελτιώνουν τη θέση της κατηγορίας και να επηρεάζουν μεγαλύτερες μάρκες ποτών για να δημιουργήσουν τις δικές τους εναλλακτικές.
Η τεχνολογία βελτιώνεται επίσης, πράγμα που σημαίνει καλύτερες και περισσότερες επιλογές για όσους θέλουν να πίνουν λιγότερο.
«Καθώς το ενδιαφέρον των καταναλωτών έχει αυξηθεί, τόσο αυξάνεται η τεχνογνωσία και η τεχνολογία. Νέες, πιο προσιτές και εξειδικευμένες τεχνολογίες έχουν έρθει στην αγορά που καθιστούν δυνατή τη δημιουργία ποτών χωρίς αλκοόλ από προϊόντα αλκοολικής βάσης», πρόσθεσε η Novograd.
Στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο συγκεκριμένα, το ένα τέταρτο των καταναλωτών σχεδιάζει να πιει κοκτέιλ με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ, καθώς και περισσότερα μη αλκοολούχα κοκτέιλ,τ α λεγόμενα μοκτέιλ. Πάνω από τους μισούς (53%) των παγκόσμιων καταναλωτών σκοπεύουν επίσης να ακολουθήσουν το Dry January, με το 38% να το κάνει για να είναι πιο προσεκτικός με τις συνήθειές του στο ποτό, σύμφωνα με την έρευνα Bacardi Holiday 2021.
Έτσι, είτε πρόκειται για ένα κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ την ημέρα των Χριστουγέννων είτε για αποτοξίνωση ενός μήνα, τα ποτά NoLo είναι σε άνοδο και η δημοτικότητά τους δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης.
Πηγή: The Drinks Business