Σοκολατοβιομηχανίες και κολοσσοί ζαχαροπλαστικής κάνουν “χρυσές δουλειές”.
Σε πιο προσιτά δώρα Χριστουγέννων έχουν στραφεί οι αγοραστές του Ηνωμένου Βασίλειου, όπως τα είδη ζαχαροπλαστικής και οι σοκολάτες, που σύμφωνα με το Reuters, έχουν αντικαταστήσει τα παιχνίδια και τα gadgets, λόγω έλειψης χρημάτων. Έτσι, κολοσσοί όπως η Nestle, η κατασκευάστρια της Quality Street, και η Mondelez, η ιδιοκτήτρια της Cadbury, βιώνουν αυξημένες πωλήσεις ζαχαροπλαστικής αυτή την εορταστική περίοδο.
Παρά τις αυξήσεις των τιμών, η σοκολάτα παραμένει σχετικά φθηνή σε σύγκριση με άλλες επιλογές δώρων, σύμφωνα με την έκθεση. Αυτή η αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών οδηγεί τη ζήτηση για προϊόντα ζαχαροπλαστικής, ωφελώντας εταιρείες όπως οι παραπάνω. Όταν ένα μέσο παιχνίδι στην Ευρώπη, κοστίζει γύρω στα 15 ευρώ, κουτιά με σοκολατάκια μπορεί κάποιος να προμηθευτεί και με το 1/3 των χρημάτων.
Για να ενθαρρύνουν περαιτέρω την αγορά προϊόντων ζαχαροπλαστικής, αλυσίδες σουπερμάρκετ όπως η Sainsbury’s και η Tesco προσφέρουν εκπτώσεις σε δημοφιλείς μάρκες σοκολάτας με κάρτες επιβράβευσης, αναφέρει η έκθεση. Εκτός από τις προσιτές επιλογές, οι κατασκευαστές εισάγουν επίσης περισσότερα προϊόντα σοκολάτας υψηλής ποιότητας για να καλύψουν τους καταναλωτές που επιθυμούν να ξοδέψουν περισσότερα,. Αυτά τα προϊόντα με υψηλότερες τιμές συμβάλλουν στον μετριασμό των επιπτώσεων της αύξησης των τιμών του κακάο, οι οποίες έχουν φτάσει σε υψηλά 46 ετών φέτος.
Παρά τις προκλήσεις που θέτει το αυξανόμενο κόστος του κακάο, η σοκολάτα παραμένει πιο ανθεκτική από άλλες αγορές, σύμφωνα με την έκθεση, ενώ οι καταναλωτές συχνά επανεξετάζουν τα έξοδα τους σε δύσκολες περιόδους και είναι λιγότερο πιθανό να μειώσουν τις δαπάνες τους για δώρο ζαχαροπλαστικής.
Η απόφαση να “φορτώσει” κάποιος σοκολάτα και γλυκά είναι σε μεγάλο βαθμό μια παρόρμηση αγοράς, είπε ο Abhishek Ahluwalia, διευθυντής παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου στη Mondelez, στην Karen Webster της PYMNTS σε μια συνέντευξη που δημοσιεύτηκε τον Νοέμβριο. Για τη Mondelez, η οποία βλέπει τους καταναλωτές να αγοράζουν αυτά τα αγαθά τόσο στο διαδίκτυο όσο και στο κατάστημα, «η πρόκληση είναι πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε μια εικονική «καυτή ζώνη»» που θα κρατά την εταιρεία στη θέση της ως πρωταθλήτρια κατηγορίας ενώ παράλληλα οδηγεί τα έσοδα για τους λιανοπωλητές, είπε ο Ahluwalia.