Διατροφική καθοδήγηση που απευθύνεται στο υποσυνείδητο.
Nέα έκθεση διερευνά τι επηρεάζει υποσυνείδητα τη διατροφή των καταναλωτών. Ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζονται τα τρόφιμα και οι επιλογές που πλαισιώνονται πρέπει να αλλάξει για να γίνει εύκολη η βιώσιμη υγιεινή διατροφή. Η έκθεση με τίτλο «Η ψευδαίσθηση της επιλογής. Γιατί κάποιος έχει ήδη αποφασίσει τι θα φάτε για μεσημεριανό» που δημοσιεύτηκε πριν λίγες μέρες υπογραμμίζει πώς η αγορά, η προετοιμασία και η κατανάλωση τροφίμων είναι σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα των αποφάσεων του τομέα των τροφίμων και όχι των επιλογών των καταναλωτών.
Αυτή η έκθεση συμπίπτει με τη δημοσίευση μιας νέας «επισκόπησης αποδεικτικών στοιχείων» από τη SAPEA, μια κοινοπραξία ανεξάρτητων επιστημόνων που συμβουλεύουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία επιβεβαιώνει τις ισχυρές επιρροές στις οποίες υπόκεινται οι διατροφικές επιλογές των καταναλωτών. Το «διατροφικό περιβάλλον» καθορίζει τις επιλογές που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι, μια έννοια που περιλαμβάνει το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση του κλάδου των τροφίμων, τις προωθητικές προσφορές, τη διαθεσιμότητα και την τιμή των τροφίμων, ακόμη και τη χωροταξική διάταξη των καταστημάτων και των σούπερ μάρκετ. Επί του παρόντος, τα περιβάλλοντα τροφίμων ωθούν σε μεγάλο βαθμό τους καταναλωτές προς ανθυγιεινά και μη βιώσιμα τρόφιμα που είναι οι πιο διαθέσιμες, διαφημιζόμενες και συχνά οι φθηνότερες επιλογές.
Ο Reineke Hameleers, Διευθύνων Σύμβουλος του Eurogroup for Animals, παρατήρησε: «Οι ευρωπαίοι πολίτες θέλουν να τρώνε τρόφιμα που διασφαλίζουν την καλή διαβίωση των ζώων. Ωστόσο, συχνά δεν είναι τα υψηλότερης ευημερίας τρόφιμα ή τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης που τραβούν το μάτι τους από τις διαφημιστικές πινακίδες ή τα ράφια των σούπερ μάρκετ, αλλά τα μη βιώσιμα βιομηχανικά ζωικά προϊόντα. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της ΕΕ πρέπει να λάβουν μέτρα για να δώσουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να στραφούν σε προϊόντα φυτικής προέλευσης και υψηλότερης ευημερίας».
Η Monique Goyens, Γενική Διευθύντρια της BEUC, (Η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών), σχολίασε: «Γιατί συχνά κοστίζει περισσότερο η αγορά φρούτων από ένα σακουλάκι με ανθυγιεινά σνακ; Η υγιεινή και βιώσιμη διατροφή πρέπει να γίνει η τακτική επιλογή, όχι η πολυτέλεια. Τα σούπερ μάρκετ πρέπει να σταματήσουν να προσφέρουν προσφορές που μας ωθούν προς τα τρόφιμα και τα ποτά που πρέπει να καταναλώνουμε λιγότερο, και αντ ‘αυτού να στοχεύουν σε προσφορές τιμών για να υποστηρίξουν πιο υγιεινές και πιο πράσινες δίαιτες. Και οι κυβερνήσεις πρέπει να παρέμβουν για να διασφαλίσουν ότι όλοι οι καταναλωτές μπορούν να αντέξουν οικονομικά να αγοράζουν τρόφιμα που είναι καλά για την υγεία τους και τον πλανήτη».
Η Dr Milka Sokolović, Γενική Διευθύντρια της EPHA, πρόσθεσε: «Τα τρέχοντα διατροφικά μας περιβάλλοντα έχουν σχεδιαστεί για να μεγιστοποιούν τα θρεπτικά φτωχά τρόφιμα, οδηγώντας σε έναν μακρύ κατάλογο μη μεταδοτικών ασθενειών με αυξανόμενη συχνότητα εμφάνισης και επιβάρυνση για την κοινωνία. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής φέρουν την ευθύνη για την αντιστροφή αυτής της κατάστασης στην οποία το περιβάλλον διατροφής μας μας αρρωσταίνει. Πρέπει να υποστηρίξουν τους ανθρώπους να κάνουν τις υγιεινές και βιώσιμες επιλογές τροφίμων, καθιστώντας τους την προεπιλεγμένη επιλογή».
https://www.beuc.eu/press-releases/new-evidence-shows-consumers-diets-heavily-influenced-food-sector