Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, 2024
17.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Οι 8 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς τροφίμων το 2023

ΑρχικήΝέαΟι 8 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς τροφίμων το 2023
spot_img

 Του Βασίλη Κορκίδη, προέδρου Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς.

   Υπάρχουν 8 τάσεις που θα χαρακτηρίσουν την ευρωπαϊκή λιανική αγορά τροφίμων το 2023:  

    1. Σταδιακή ομαλοποίηση τιμής και όγκου: Οι τιμές λιανικής χρειάζονται έως και 12 μήνες για να ακολουθήσουν την εξέλιξη των τιμών των εμπορευμάτων. Οι τιμές των εμπορευμάτων κορυφώθηκαν το τρίτο τρίμηνο του 2022, επομένως η μείωση του όγκου θα πρέπει να σταματήσει καθώς οι τιμές θα αρχίσουν να εξομαλύνονται το δεύτερο εξάμηνο του 2023.  

    2. Έμφαση σε φθηνότερα τρόφιμα μέσω ιδιωτικών ετικετών και εκπτωτικών καταστημάτων: το 84% των ερωτηθέντων αξιολογεί τις ιδιωτικές ετικέτες παρόμοιες ή και καλύτερες σε ποιότητα, σε σύγκριση με επώνυμα προϊόντα.  

    3. Συνεχής πίεση περιθωρίου κέρδους και κόστους: Το 88% των ερωτηθέντων Ευρωπαίων στελεχών χαρακτήρισαν την πίεση περιθωρίου κέρδους κορυφαία τάση για το 2023.  

    4. Ο αγώνας δρόμου για οικονομίες κλίμακας: Το 53% των καταναλωτών αναζητά τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων όταν ψωνίζει, από το 41% του 2022. Αυτό σύμφωνα με τους ceo αυξάνει την ανάγκη για οικονομίες κλίμακας.  

    5. Η αναζήτηση για κερδοφόρα ανάπτυξη στο διαδίκτυο: Το 75% των πελατών που ψωνίζουν διαδικτυακά, μερικές φορές ή σχεδόν πάντα αγοράζουν προϊόν με διαφορετική ετικέτα από αυτό που βρίσκεται στα φυσικά καταστήματα.  

    6. Τα μέσα λιανικής ως βασικό κέντρο κερδών: + 11 δις ευρώ πρόσθετες ετήσιες δαπάνες μέσων ενημέρωσης θα διατεθούν μέσω λιανικής έως το 2025.  

    7. Συστηματική κλιμάκωση αυτοματισμών και τεχνολογίας: Δυνατότητα βελτίωσης 1% του συνολικού περιθωρίου EBIT περιπτώσεων χρήσης αυτοματισμού, τεχνολογίας και προηγμένης ανάλυσης, συμπεριλαμβανομένης της Generative AI.  

    8. Συνεργασία προμηθευτών για επίλυση της βιωσιμότητας: Το 50% των εκπομπών ρύπων της διατροφικής αλυσίδας αξίας είναι στις κατηγορίες κρέατος και γαλακτοκομικών.

   Οι CEO μεγάλων ευρωπαϊκών αλυσίδων τροφίμων είναι λιγότερο απαισιόδοξοι για τις συνθήκες της αγοράς φέτος. Τα αποτελέσματα έρευνας, σε σύγκριση με πέρυσι, που σχετίζονται με το κλίμα για τις συνθήκες της αγοράς τροφίμων στην ΕΕ το 2023, έχουν ως εξής:  

   Το 23% εκτιμά πως θα βελτιωθεί, με μεταβολή +6% έναντι 2022.  

   Το 33% εκτιμά πως θα παραμείνει η ίδια, με μεταβολή +10% έναντι 2022  

   Το 44% εκτιμά πως θα χειροτερέψει, αλλά με μεταβολή -16% έναντι 2022

   Οι ευρωπαίοι καταναλωτές θα συνεχίσουν και το 2023 να ζουν και να ανταποκρίνονται στην αβεβαιότητα της ακρίβειας στα τρόφιμα.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

7 νεκροί από την μαγιά στο ψωμί – Συνεχιζόμενη μόλυνση της γραμμής παραγωγής

Έκρηξη λιστερίωσης που σχετίζεται με προϊόντα μαγιάς Baker's, στην Ελβετία.

Ενθουσιασμός και χαρά στην τελετή απονομής των βραβείων FEA 2024

Με μεγάλη επιτυχία και πλήθους κόσμου, ολοκληρώθηκε η τελετή βράβευσης των βραβείων Food Experts’ Awards 2024 στο πλαίσιο της έκθεσης τροφίμων Food&Drink της ΔΕΘ HELEXPO.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο