Εκκλήσεις στους καταναλωτές να επιστρέψουν άμεσα τις κενές φιάλες στα καταστήματα απευθύνουν τα μέλη της Γερμανικής Ένωσης Ζυθοποιών, καθώς το κόστος δημιουργίας νέων φιαλών έχει εκτοξευθεί έως και 80%.
Η Γερμανική Ένωση Ζυθοποιών (GBA) προειδοποιεί ότι ενδέχεται να υπάρξει έλλειψη φιαλών μπύρας αυτό το καλοκαίρι εν μέσω του αυξανόμενου κόστους παραγωγής και της έλλειψης οδηγών φορτηγών.
Η Νίνα Γκέλινγκερ, υπεύθυνη Τύπου της GBA για τις ελλείψεις και τα πιθανά υποκείμενα ζητήματα, δήλωσε στο Packaging Insights: “Αν και οι Γερμανοί ζυθοποιοί αντιμετωπίζουν αυτή την πρόκληση κάθε χρόνο, λόγω των τρεχουσών γεγονότων, η κατάσταση ενδέχεται να είναι πιο τεταμένη αυτή τη φορά. Συνεπώς, η Ένωση Ζυθοποιών απευθύνει έκκληση στους καταναλωτές να μην συσσωρεύουν άδεια μπουκάλια στα κελάρια τους, αλλά να τα επιστρέφουν στους λιανοπωλητές το συντομότερο δυνατόν“.
Ελλείψεις σε μπουκάλια
Επιπλέον, ο διευθύνων σύμβουλος της GBA, Holger Eichele, λέει στη γερμανική Bild ότι η κατάσταση είναι «εξαιρετικά τεταμένη».
Η έλλειψη γυάλινων φιαλών θα επηρεάσει κυρίως τα μικρά και μεσαία ζυθοποιεία, λέει ο Stefan Fritsche, αντιπρόεδρος της Ένωσης Ζυθοποιών Βερολίνου-Βραδεμβούργου. Εξηγεί ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα μεγάλα ζυθοποιεία συνήθως λαμβάνουν πρώτα γυάλινα μπουκάλια και τονίζει ότι αυτό απειλεί την ποικιλία στη γερμανική αγορά μπύρας.
Οι ζυθοποιοί πρέπει να πληρώσουν 80% περισσότερα για νέα γυάλινα μπουκάλια από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Το κόστος της μπύρας αυξάνεται επίσης, θα μπορούσε να αυξηθεί έως και 30%, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών της ενέργειας.
Ο Eichele λέει ότι το καλύτερο που μπορούν να κάνουν οι Γερμανοί είναι να επιστρέψουν τα γυάλινα μπουκάλια στους λιανοπωλητές το συντομότερο δυνατόν, συμβουλεύοντας τους καταναλωτές να μην “συσσωρεύουν τα κενά στο υπόγειο”.
Υψηλό κόστος ενέργειας
Ο Göllinger εξηγεί ότι οι εταιρείες δεν μπορούν πλέον να εξυπηρετούν πολλά δρομολόγια, επειδή υπάρχει επίσης έλλειψη οδηγών φορτηγών και μεμονωμένων μεταφορών.
Επίσης, τονίζει ότι λόγω των υψηλών τιμών καυσίμων, γίνεται όλο και πιο δύσκολο για τα ζυθοποιεία και το εμπόριο ποτών να διατηρήσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού, ενώ παράλληλα αυτό καθιστά την προμήθεια κενών πολύ δύσκολη για τα ζυθοποιεία.
Επιπλέον, η Eichele αναφέρει ότι η έλλειψη οδηγών φορτηγών κατέστησε δυσκολότερη τη διατήρηση των αλυσίδων εφοδιασμού. Ως αποτέλεσμα, αναφέρει ότι το κόστος των νέων γυάλινων φιαλών είχε σχεδόν διπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο.
Επίσης, άλλες αγορές συσκευασίας πλήττονται επίσης σοβαρά από την αύξηση των τιμών της ενέργειας. Η συνομοσπονδία ευρωπαϊκών χάρτινων βιομηχανιών απέστειλε επιστολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτρέποντας για άμεση δράση σχετικά με το «καταστροφικό» ενεργειακό κόστος, το οποίο, όπως αναφέρει, θα μπορούσε να παραλύσει την ενιαία αγορά, να απειλήσει εκατομμύρια θέσεις εργασίας και να καταστρέψει την πιθανότητα επίτευξης των Στόχων Βιωσιμότητας του ΟΗΕ.
Το «μοναδικό» σύστημα της Γερμανίας
Στη Γερμανία, τα γυάλινα μπουκάλια πωλούνται με ένα μικρό αντίτιμο, και οι καταναλωτές μπύρας αναμένεται να τα φέρουν πίσω στο κατάστημα όταν θα πραγματοποιήσουν την επόμενη αντίστοιχη αγορά τους.
Επίσης, τα δοχεία που χρησιμοποιούνται σε άλλα μέρη του κόσμου είναι πολύ λιγότερο συνηθισμένα και πολλά ζυθοποιεία χρησιμοποιούν προσαρμοσμένα μπουκάλια που είναι δύσκολο να αντικατασταθούν.
Ο Göllinger εξηγεί ότι μόνο τα 1.500 γερμανικά ζυθοποιεία θέτουν σε κυκλοφορία έως και τέσσερα δισεκατομμύρια επιστρεφόμενο μπουκάλια. “Το φιλικό προς το κλίμα επαναχρησιμοποιήσιμο σύστημα στη Γερμανία είναι μοναδικό σε όλο τον κόσμο.”
“Δυστυχώς, είναι επίσης “μοναδικά” ακριβό αυτή τη στιγμή: η ακραία αύξηση των τιμών της ενέργειας προκαλεί επί του παρόντος το κόστος παραγωγής νέων γυαλιού στα ύψη. Όσοι δεν έχουν μακροπρόθεσμες συμβάσεις προμήθειας πρέπει επί του παρόντος να πληρώσουν 80% περισσότερα για νέες γυάλινες φιάλες από ό,τι πριν από ένα χρόνο.”
“Βλέπουμε επικείμενα σημεία συμφόρησης το καλοκαίρι το αργότερο όταν οι πωλήσεις ποτών ανεβαίνουν όπως κάθε χρόνο. Όσο περισσότερο διαρκεί ο ζεστός καιρός, τόσο πιο δύσκολη μπορεί να γίνει η κατάσταση των κενών”.