Νέο πρόστιμο σε φούρνο από τις αρχές για παράβαση των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ.
Η Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε σήμερα στον ιστότοπό της τα ευρήματα μετά από έλεγχο σε αρτοζαχαροπλαστείο στην Πολίχνη Θεσσαλονίκης, που έγινε στις 16 Ιανουαρίου. Στον φούρνο με απόφαση της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Ανάπτυξης & Περιβάλλοντος, επιβλήθηκε πρόστιμο 1.000 ευρώ διότι οι επιθεωρητές της Περιφέρειας, διαπίστωσαν παράβαση της παραγράφου 2 του άρθρου 2Α των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (Υ.Α 91354/2017) για τα “Χαρακτηριστικά της Πληροφορίας” προς τους καταναλωτές.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Lidl Hellas: Καταγγελία στο cibum για σάλτσα ντομάτας με ξένο σώμα “αγνώστου ταυτότητας” από σούπερ μάρκετ στην Καλλιθέα
Πιο συγκεκριμένα, κατά τον επιτόπιο έλεγχο εντός του αρτοζαχαροπλαστείου, διαπιστώθηκε “η μη παροχή από τον έμπορο προς τους καταναλωτές της πληροφορίας σχετικά με την τιμή πώλησης του προϊόντος “ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ”, που διατίθεντο προς πώληση, είτε σε πινακίδα, είτε σε ετικέτα, είτε σε άλλο αντίστοιχο μέσο πληροφόρησης, που να είναι τοποθετημένο επί του προϊόντος ή δίπλα σε αυτό, με τρόπο που να είναι άμεσα αντιληπτή από τον καταναλωτή η σύνδεση μεταξύ της παρεχόμενης πληροφορίας της τιμής και του προϊόντος”.
Τα ελεγκτικά κλιμάκια των κατά τόπους Περιφερειών, “εισβάλλουν” συχνά σε φούρνους και αρτοποιεία προκειμένου να διαπιστώσουν εάν τηρούνται οι κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών. Συνήθως οι παραβιάσεις αφορούν σε χρήση κουτιών για αρτοσκευάσματα με μεγαλύτερο βάρος από το όριο που έχει θεσπιστεί, μη αναγραφή βάρους και τιμής πώλησης σε διάφορα προϊόντα (όπως συνέβη με το παρόν πρόστιμο), ψωμιά με πολύ μικρότερο βάρος από αυτό για το οποίο ενημερώνεται ο καταναλωτής και για μη ενημέρωση των πελατών ότι μερικά προϊόντα είναι κατεψυγμένα. Η απουσία τιμής σε προϊόντα είναι ο Νο1 λόγος επιβολής προστίμου.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Εννέα άτομα με νεφρική ανεπάρκεια από Γαλλικό τυρί
Έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από κοινού από τη Wrap και τη Unilever, διαπίστωσε ότι η σαφής τιμολόγηση είναι η κορυφαία προτεραιότητα για την ενθάρρυνση της συμμετοχής των πελατών. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η τιμολόγηση των προϊόντων στο ράφι, είναι υποχρεωτική ως προστασία των καταναλωτών, προκειμένου να μπορούν να κάνουν συγκρίσεις και να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις αγοράς ώστε να κάνουν έξυπνες διακρίσεις μεταξύ ανταγωνιστικών προϊόντων. Επιπλέον η σαφής τιμολόγηση αυξάνει την εμπιστοσύνη των πελατών και την πίστη τους στο κατάστημα, κάτι που φαίνεται να αγνοούν πολλές επιχειρήσεις λιανικής στην Ελλάδα.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πώς θα καταλάβετε ότι το αβοκάντο σας έχει ωριμάσει
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πώς θα φτιάξετε μόνοι σας αποξηραμένα φρούτα στο σπίτι
Η ανακοίνωση επιβολής προστίμου όπως δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.