Οι καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με προϊόντα μικρότερου μεγέθους σε σημαντικά υψηλότερες τιμές.
Οι καταναλωτές έρχονται αντιμέτωποι με σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των πασχαλινών αυγών από μεγάλες μάρκες, όπως Cadbury, Mars και Terry’s, με ορισμένα προϊόντα να γίνονται έως και 50% ακριβότερα, ενώ ταυτόχρονα οι συσκευασίες συρρικνώνονται.
Η Which? αποκάλυψε ότι η τιμή κάποιων προϊόντων αυξήθηκε έως και 56% ανά 100 γραμμάρια σε ετήσια βάση. Για παράδειγμα, ένα σακουλάκι 80 γραμμαρίων με σοκολατένια πορτοκαλί μίνι αυγά Terry’s στη Lidl κόστιζε 1,16€ πέρυσι, αλλά πλέον η τιμή του αγγίζει 1,58€, ενώ το μέγεθος της συσκευασίας μειώθηκε στα 70 γραμμάρια. Αντίστοιχα, στην Tesco, ένα πασχαλινό αυγό λευκής σοκολάτας Twix αυξήθηκε από 5,80€ σε 7€, ενώ η συσκευασία μειώθηκε από 316 σε 258 γραμμάρια, οδηγώντας σε άνοδο 47% ανά 100 γραμμάρια.
Η αύξηση των τιμών επηρεάζει όχι μόνο τα πασχαλινά γλυκίσματα αλλά και τις σοκολάτες γενικότερα. Στη Sainsbury’s, μία σοκολάτα 100 γραμμαρίων αυξήθηκε πάνω από 100%, ενώ στην Asda, μια σοκολάτα γάλακτος με φρούτα και ξηρούς καρπούς αυξήθηκε κατά 73% μέσα σε έναν χρόνο.
Βασική αιτία για τις αυξήσεις αποτελεί η ραγδαία μείωση της παγκόσμιας παραγωγής κακάο, που οδήγησε την τιμή του σε επίπεδα ρεκόρ. Μέσα σε έναν χρόνο, το κόστος της σοκολάτας αυξήθηκε κατά 16,5%, την ώρα που ο γενικός πληθωρισμός στα τρόφιμα και ποτά των σούπερ μάρκετ ήταν μόλις 4,4%. Οι αυξήσεις έχουν επηρεάσει και τα σοκολατένια μπισκότα, με την Ocado να πωλεί πλέον ένα πακέτο μπισκότων λευκής σοκολάτας σε τιμή 83% υψηλότερη σε σχέση με πέρυσι.
Σε επίπεδο σούπερ μάρκετ, η Waitrose παρουσίασε τη μικρότερη αύξηση τιμών στα προϊόντα της, με πληθωρισμό 1,8%, ενώ η Sainsbury’s κατέγραψε τον υψηλότερο, με 5,6%.