Η επίδραση των χρωμάτων του ροζέ κρασιού στην αναμενόμενη γεύση – Πειραματική μελέτη σε 600 καταναλωτές.
Πώς και γιατί τα κρασιά με διαφορετικά χρώματα επηρεάζουν τις αντιδράσεις των καταναλωτών; Παρά τα ισχυρά στοιχεία από την έρευνα για αντιστοιχίες μεταξύ των τρόπων που τα χρώματα των τροφίμων και των ποτών επηρεάζουν τις αντιλήψεις γεύσης και τις επακόλουθες αντιδράσεις των καταναλωτών, δεν είναι σαφές από τη βιβλιογραφία του κρασιού εάν οι καταναλωτές προτιμούν πιο ανοιχτόχρωμα ή ελαφρώς πιο σκούρα χρώματα του ροζέ.
Είναι αποδεδειγμένο από μελέτες ότι το χρώμα του κρασιού επηρεάζει έντονα τις αξιολογήσεις και τις προτιμήσεις των καταναλωτών και μπορεί ακόμα και να αλλάξει τις αξιολογήσεις των ειδικών. Αυτή η επιρροή ισχύει ιδιαίτερα για τα ροζέ κρασιά. Να σημειωθεί ότι η κατανάλωση ροζέ κρασιού αυξάνεται παγκοσμίως, με έντονη αύξηση 20% από το 2002 και με το 50 % της κατανάλωσης συγκεντρώνεται σε τρεις βασικές αγορές: τις ΗΠΑ, τη Γαλλία και τη Γερμανία.
Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Food Quality and Preference είχε στόχο αφενός να προσδιορίσει από ένα υπάρχον σύνολο (σχετικά “χλωμών”) πρωτότυπων αποχρώσεων του Rosé de Provence ποιο συγκεκριμένο χρώμα (πιο χλωμό έναντι ελαφρώς πιο σκούρο) οδηγεί σε πιο θετικές αντιδράσεις των καταναλωτών και αφετέρου να ρίξει φως σχετικά με τους υποκείμενους μηχανισμούς που εξηγούν αυτή τη σχέση.
Χρησιμοποιώντας ένα μεγάλο δείγμα Γάλλων καταναλωτών κρασιού (n-601), οι ερευνητές εξέτασαν την επίδραση πέντε αποχρώσεων κρασιών Rosé de Provence (nacre, ανοιχτό πεπόνι, άμμος, πεπόνι και ροδάκινο) στις απαντήσεις των καταναλωτών (προθυμία πληρωμής, προθυμία για αγορά, προτίμηση χρώματος).
Τα ευρήματα δείχνουν σταθερά πιο θετικές αποκρίσεις των καταναλωτών για το Rosés de Provence με ροδακινί και πεπόνι αποχρώσεις (δηλαδή, ελαφρώς πιο σκούρα χρώματα) σε σύγκριση με τις αποχρώσεις nacre, ανοιχτό πεπόνι και άμμο (δηλαδή, πιο ανοιχτόχρωμα χρώματα). Επιπλέον, μια ισχυρότερη σχέση μεταξύ ελαφρώς πιο σκούρων χρωμάτων και φρουτώδους γεύσης ενισχύει την αναμενόμενη νοστιμιά, η οποία οδηγεί σε ισχυρότερες αποκρίσεις.
Συμπερασματικά αυτή η μελέτη συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση των επιδράσεων των διαφορετικών αποχρώσεων των κρασιών στις απαντήσεις των καταναλωτών σε ένα διαδικτυακό πλαίσιο πειραμάτων, χρησιμοποιώντας την περίπτωση των κρασιών Rosé de Provence. Τα κρασιά με ελαφρώς πιο σκούρα χρώματα οδηγούν σε πιο θετικές αντιδράσεις των καταναλωτών, επειδή μπορεί να συνδέουν τέτοια χρώματα περισσότερο με τον όρο φρουτώδες , με αποτέλεσμα την καλύτερη αναμενόμενη γεύση.
Τα ευρήματα της μελέτης θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους οινοπαραγωγούς να αποφασίσουν να παράγουν κρασιά χρησιμοποιώντας μια ευρύτερη γκάμα χρωμάτων που είναι διαθέσιμα στο “σύμπαν” του Rosés de Provence και ίσως να αντιμετωπίσουν καλύτερα την μεταβαλλόμενη αγορά τους.
Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.