Πόσο πιο χαμηλά θα πέσει το μάρκετινγκ τροφίμων με σκοπό το κέρδος;
Σοκ προκαλούν οι καταγγελίες γονέων στο cibum, για πατατάκια που διακινεί ελληνική εταιρεία και ενώ απευθύνονται μόνο σε ενήλικες, έχουν γίνει must σε παρέες παιδιών δημοτικού.
Πρόκειται για πατατάκια με γεύση αιδοίου και γεύση πέους (pus*y flavor και d*ck flavor) με τιμή πώλησης 5,5 €, τα οποία διανέμει εταιρεία διαδικτυακής πώλησης με έδρα τα Χανιά και σύμφωνα με την οποία ”Μοιάζουν με τα κλασικά πατατάκια, έχουν όμως μία περίεργα μοναδική γεύση και μυρωδιά…».Προτείνεται μάλιστα και η αγορά και αποστολή των άνω προϊόντων σε συσκευασία δώρου!
Αν και το site αναφέρει ότι απευθύνονται αποκλειστικά σε ενήλικες, μικρά παιδιά καταφέρνουν να τα αποκτήσουν διαδικτυακά και να… κερνάνε τους φίλους τους, προκαλώντας όχι μόνο οργή στους γονείς, αλλά και πολλά ερωτήματα σχετικά με την τήρηση των κανόνων ηλεκτρονικού εμπορίου. Αγανάκτηση δε, προκαλεί και το γεγονός ότι σύμφωνα με μαρτυρίες, τα ακατάλληλα σνακ πωλούνται και σε περίπτερα κάνοντας τα, ακόμα πιο προσβάσιμα σε μικρά παιδιά!
Όπως αναφέρει το site πρόκειται για ιδέα της λιθουανικής εταιρίας CHAZZ και αυτά τα σνακ, δημιουργήθηκαν με αφορμή μια έρευνα που υποστηρίζει πως «οι σημερινοί νέοι κάνουν τρεις φορές λιγότερο σεξ από τους γονείς τους στην ίδια ηλικία».
«Μοιάζουν με τα κλασικά πατατάκια, έχουν όμως μία περίεργα μοναδική γεύση και μυρωδιά η οποία σε κάνει όντως να αναρωτιέσαι. Είναι άραγε; Θυμάμαι καλά; Ένας τρόπος υπάρχει να μάθεις. Εάν λοιπόν θέλεις να μάθεις ή να θυμηθείς τη γεύση έχει, να κάνεις ένα πρωτότυπο δώρο στο αγόρι ή στο κορίτσι σου ή να τα δοκιμάσεις με την παρέα σου τα συστήνουμε χωρίς καμία επιφύλαξη» αναφέρει το site.
Τα δημοφιλή στα ελληνόπουλα σνακ, αποτελούν όπως λένε οι καταγγελίες, πρόκληση για τα παιδιά και κάνουν ότι μπορούν για να μάθουν τις «απαγορευμένες» γεύσεις. Σε αυτές τις ηλικίες (παιδική και προεφηβεία) ότι αφορά στο σεξ είναι μία ακαταμάχητη πρόκληση, λένε οι γονείς. Που πλέον όπως φαίνεται δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο το διαδίκτυο αλλά και τα τρόφιμα. Στη συσκευασία του προϊόντος βέβαια τονίζεται ότι απευθύνεται σε καταναλωτές 18+, αλλά στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις επισημάνσεις τροφίμων, δεν προβλέπεται ηλικιακή κατηγοριοποίηση των τροφίμων (πλην των βρεφικών). Αυτό σημαίνει ότι κανένας περιπτεράς, ούτε και η διαδικτυακή εταιρεία μπορούν να κατηγορηθούν, εάν τα πουλήσουν σε ανήλικους. Συνεπώς η επισήμανση είναι παραπλανητική, παράνομη και σκοπό έχει να ενισχύσει την πρόκληση πώλησης σε ανήλικους.
«Μέχρι σήμερα το διαδίκτυο, τους δίνει απεριόριστες ευκαιρίες και πολλές φορές ακούσια, αφού εμφανίζονται ακατάλληλες σελίδες από το πουθενά, να μάθουν πράγματα που δεν είναι για την ηλικία τους, και δίνουμε αγώνα για να το ελέγξουμε, αλλά τώρα έχουμε να αντιμετωπίσουμε και τρόφιμα;» είπε στο cibum μητέρα παιδιού έκτης δημοτικού που ο γιος της, της μίλησε για τα πατατάκια που του έδωσε φίλος του, σε παιδική χαρά, στον Πειραιά. «Δεν ξέρω που τα βρήκε το παιδάκι, το οποίο φυσικά δεν φταίει, αλλά ποιος φταίει τελικά; Μήπως πρέπει να γίνουν πιο αυστηροί οι κανόνες ηλεκτρονικού εμπορίου; Μήπως πρέπει να παρέμβει η Πολιτεία;»
Ο πατέρας 12χρονου στην ίδια παρέα, δεν έμαθε ότι τα παιδιά δοκίμασαν τα πατατάκια με γεύση αιδοίου και πέους από τον γιό του, αλλά από άλλον γονέα. Το παιδί το επιβεβαίωσε «αλλά τα χέρια μου είναι δεμένα. Τι να κάνω; να βρω το παιδάκι; Να μιλήσω στους γονείς του; Το μόνο που έκανα ήταν να του πω, ότι αυτά είναι ανοησίες. Δεν νομίζω πως μπορώ να κάνω και πολλά…» μας είπε.
Πόσο πιο χαμηλά θα πέσει το μάρκετινγκ τροφίμων με σκοπό το κέρδος; Ποιος αφήνει ανεξέλεγκτη μία εταιρεία από τη Λιθουανία να διακινεί στην Ευρώπη, ακατάλληλα τρόφιμα από ηθικής πλευράς και όχι λόγω ασφάλειας τροφίμων; Από πότε αφήνουμε τους μαρκετίστες προϊόντων σνακ, να λύσουν τα θέματα της σεξουαλικότητας των παιδιών μας και μάλιστα μέσω μίας παραπλανητικής και γελοίας διαδικασίας; Και τελικά ποιος πρέπει και θα τολμήσει, να παρέμβει;