Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
16 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Staramaki: Το ελληνικό βιώσιμο καλαμάκι που δεν μουλιάζει!

ΑρχικήΝέαStaramaki: Το ελληνικό βιώσιμο καλαμάκι που δεν μουλιάζει!
spot_img

Η απόλυτη απάντηση στην νοσταλγία του πλαστικού – Συνέντευξη του Στέφανου Καμπέρη στο cibum.

Της Βιργινίας Κιμπουροπούλου

Τι είναι το Staramaki; Είναι ένα καλαμάκι 100% φυσικό, που αποτελεί μια ικανοποιητική για τον καταναλωτή απάντηση στο πλαστικό. Εκτός από το προϊόν, όμως, αξίζει τον κόπο να γνωρίσει κανείς και την εταιρεία, της οποίας στόχος είναι να δημιουργεί κοινωνικά χρήσιμα, βιώσιμα προϊόντα, αλλά και παραπάνω θέσεις εργασίας.

Όπου ακούει κανείς τις λέξεις «ποτό» ή ρόφημα, αυτομάτως κάνει το συνειρμό ενός καλαμακιού ειδικά αν πρόκειται για κάποιο κρύο ποτό, έναν καφέ ή έναν χυμό. Αυτά τα δύο είναι σχεδόν αδιαχώριστα μεταξύ τους. Και τώρα που τα πλαστικά καλαμάκια απαγορεύτηκαν, σημαίνει πως αυτός ο συνδυασμός πρέπει να αλλάξει;

Η απάντηση είναι, όχι. Ήδη υπάρχουν πολλές εναλλακτικές στην αγορά, όπως τα χάρτινα καλαμάκια ή τα επαναχρησιμοποιούμενα μεταλλικά, πιο βιώσιμες εναλλακτικές από το ρυπογόνο πλαστικό, αλλά αμφότερες με κάποια μειονεκτήματα: το πρώτο μαλακώνει πολύ όταν έρθει σε επαφή με το υγρό, ενώ η δεύτερη εναλλακτική χρειάζεται να πλένεται ξανά και ξανά.

Αλλά πριν οι λάτρεις του καλαμακιού χάσουν κάθε ελπίδα, μια ελληνική εταιρεία έρχεται να προσφέρει μια ακόμα εναλλακτική, για να μη χρειάζεται κανείς να πίνει το freddo espresso του… απευθείας από το ποτήρι. Ένα καλαμάκι οικολογικό, απλά και μόνο επειδή προέρχεται σχεδόν απευθείας από τη φύση, μιας και παράγεται από σιτάρι ή πιο συγκεκριμένα τον κορμό που έχει απομείνει μετά τη συγκομιδή των κόκκων του σιταριού.

Το Staramaki, όπως αποκαλείται αυτό το 100% φυσικό καλαμάκι γεννήθηκε ως ιδέα από ανθρώπους «με αγάπη για τη βιοκυκλική οικονομία και τη φύση», όπως μας είπε ο Στέφανος Καμπέρης, επικεφαλής επιχειρήσεων στην εταιρεία.

Μιας και συχνά στη βιομηχανία τροφίμων μιλάμε για  βιωσιμότητα, πρέπει να προσδιορίσουμε και το τι παραπάνω έρχεται να προσφέρει το Staramaki σε αυτήν. «Το προϊόν αυτό παράγεται από εντελώς φυσικές διεργασίες. Η ίδια η φύση παράγει το σιτάρι, το οποίο ούτως ή άλλως καλλιεργείται για  την τροφή, οπότε παίρνοντας τον κορμό του και κάνοντάς τον καλαμάκι, δίνουμε μια φυσική απάντηση στο πλαστικό» λέει στο cibum ο Στέφανος Καμπέρης.

C: Τι πλεονέκτημα έχει κατασκευαστικά αυτό το καλαμάκι για τον καταναλωτή, σε σύγκριση με τις άλλες βιώσιμες εναλλακτικές;

Σ.Κ.: Πέραν του ότι είναι εντελώς φυσικό και βιώσιμο, το καλαμάκι αυτό δεν μουλιάζει, χάρη στις φυσικές κηρώδεις ουσίες που διαθέτει το ίδιο το φυτό στο εξωτερικό του για να προστατεύεται από τον καιρό. Αυτό του επιτρέπει να διατηρεί τη σύστασή του ότι ποτό και να πιει, κρύο ή ζεστό. Το Staramaki προσφέρει το ίδιο user experience- όπως αποκαλείται- με το πλαστικό, το οποίο πια έχει καταργηθεί.

Ο καταναλωτής συμβάλλει στην αειφορία μόνο και μόνο χρησιμοποιώντας το, καθώς δεν χρειάζεται καν να μπει σε ειδικό κάδο ανακύκλωσης, παρά αρκεί ένας απλός κομποστοποιητής ή απλά διασπάται στη φύση, μιας και τα περισσότερα σπίτια δεν διαθέτουν κομποστοποιητή.

C: Πού μπορεί να βρει κανείς ένα Staramaki; Με ποιες εταιρείες συνεργάζεστε;

Σ.Κ.: Το προϊόν μας είναι τόσο ποιοτικό, περιβαλλοντικά και κοινωνικά, που καλύπτει τα στάνταρ πολλών επιχειρήσεων. Επί του παρόντος ένας από τους μεγαλύτερους συνεργάτες μας είναι η Nestle, με το Nescafe. Έχουμε ήδη κάνει πολλά μαζί και πιστεύουμε πως θα κάνουμε κι άλλα. Το Staramaki, μάλιστα, έχει κυκλοφορήσει μαζί με το Nescafe και στα σουπερμάρκετ.

Ο Έλληνας καταναλωτής «αγαπά» αυτές τις νέες εναλλακτικές ή έχει «πεθυμήσει» το πλαστικό;

Πιστεύω πως ο μόνος λόγος που ο καταναλωτής αυτή τη στιγμή θα ήθελε ενδεχομένως να επιστρέψει στο πλαστικό είναι γιατί οι εναλλακτικές που έχει βρει μπροστά του δεν τον καλύπτουν. Οι υπόλοιπες εναλλακτικές είτε μουλιάζουν είτε αφήνουν μια άσχημη γεύση. Όταν δοκιμάσει το Staramaki θα καταλάβει πως υπάρχει τρόπος να φύγει από το πλαστικό.

Απλά χρειάζεται περισσότερος χρόνος να αναπτυχθεί το εγχείρημα, κυρίως τεχνολογικά, ούτως ώστε να μπορέσει να φτάσει σε μια τιμή ακόμα πιο προσιτή για τον καταναλωτή, όπως ήταν κάποτε και τα πλαστικά. Κάνουμε το παν για να μπορέσει το προϊόν μας να επιβαρύνει όσο δυνατόν λιγότερο τον αγοραστή, ειδικά σε τόσο δύσκολες εποχές.

Αλλά δεν είναι μόνο το ζήτημα η τιμή. Ο καταναλωτής πρέπει να φτάσει σε ένα σημείο να μάθει να επιλέγει προϊόντα που καλύπτουν μεν αυτό που θέλει προϊόντικά, αλλά είναι φτιαγμένα με ηθικό τρόπο και χωρίς περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Ένα κοινωνικά υγιέστερο μοντέλο επιχείρησης

Η εταιρεία Staramaki είναι μια κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση (ΚΟΙΝ.ΣΕΠ) από το Κιλκίς, η οποία απασχολεί μέχρι στιγμής 10 άτομα, αλλά έχει βλέψεις να επεκταθεί ακόμα περισσότερο, ιδανικά και σε άλλες περιοχές, δημιουργώντας περισσότερες θέσεις εργασίας.

Εξίσου σημαντικό και άμεσο σχέδιο της ομάδας είναι να κάνουν τις καλλιεργητικές πρακτικές τους πιο σύγχρονες και έξυπνες, προκειμένου να ανταποκρίνονται στα πιο σύγχρονα πρότυπσ που αφορούν την αναγεννητική γεωργία, σε συνεργασία με τους αγρότες της περιοχής.

«Στόχος μας ως επιχείρηση δεν είναι αποκλειστικά το κέρδος, αλλά να παράγουμε προϊόντα που έχει ανάγκη η κοινωνία μας με ηθικό τρόπο και αυξάνοντας, παράλληλα θέσεις εργασίας», λέει ο κος Καμπέρης. «Ένα τέτοιο μοντέλο επιχείρησης μπορεί να μας βγάλει από το οικονομικό αδιέξοδο που έχουμε έρθει, διασφαλίζοντας παράλληλα την προστασία του περιβάλλοντος.

Και αυτό δεν είναι και τόσο πρωτάκουστο. Λαμβάνοντας κανείς υπόψιν του πώς οι πολυεθνικές επιχειρήσεις με άξονα το κέρδος -κυρίως- έχουν όχι μόνο εξαντλήσει τους φυσικούς πόρους που χρειαζόμαστε για την επιβίωσή μας, αλλά και τους ίδιους τους εργαζομένους, μονοπωλώντας  την αγορά με δυσμενείς για αυτούς όρους και συνθήκες, ένα επιχειρηματικό μοντέλο με θεμέλιό του τον άνθρωπο και τη φύση δημιουργεί ενδεχομένως παραπάνω ελπίδες για τον κόσμο που μπορούμε- αν θέλουμε- να έχουμε.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Ένας νεκρός από ψαροκεφτέδες που πωλούνται σε Lidl και Coop στη Δανία

Μολυσμένοι με listeria ψαροκεφτέδες, προκάλεσαν επτά ασθένειες και έναν θάνατο.

7 νεκροί από την μαγιά στο ψωμί – Συνεχιζόμενη μόλυνση της γραμμής παραγωγής

Έκρηξη λιστερίωσης που σχετίζεται με προϊόντα μαγιάς Baker's, στην Ελβετία.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο