Με γλυκά από διάφορες γωνιές της Ευρώπης που προσπαθούν να κλέψουν λίγη από τη «δόξα» των παραδοσιακών κουραμπιέδων και μελομακάρονων, πλούσια μπουκέτα από κόκκινα λουλούδια και την απαραίτητη δόση …χρυσόσκονης, καταστηματάρχες της Θεσσαλονίκης δίνουν λάμψη στη φετινή χριστουγεννιάτικη αγορά σε μια προσπάθεια να δουν την ψυχολογία των καταναλωτών ν’ ανεβαίνει και τα ταμεία τους να γεμίζουν και πάλι.
Μετά το περσινό λοκντάουν, τους περιορισμούς στις μετακινήσεις και τις αποστάσεις, οι έμποροι, ευελπιστούν πως οι φετινές γιορτές θα φέρουν περισσότερους πελάτες γι’ αυτό κι έχουν επενδύσει σε νέες και πρωτότυπες ιδέες.
Όλη η Ευρώπη στο τραπέζι μας!
Τρισδιάστατες τούρτες με Άη Βασίληδες, τάρανδοι από σοκολάτα και χιονάνθρωποι από ζαχαρόπαστα έχουν την τιμητική τους, φέτος, στις βιτρίνες των ζαχαροπλαστείων, αφήνοντας στο …ράφι τα περσινά σχέδια με τις μάσκες και τον κορονοϊό.
Μάλιστα, αυτή τη χρονιά, οι ζαχαροπλάστες της πόλης έχουν φέρει όλη την Ευρώπη …στο τραπέζι μας, καθώς πέρα από τα παραδοσιακά ελληνικά γλυκίσματα, τους κουραμπιέδες, τα μελομακάρονα και τις δίπλες, οι καταναλωτές μπορούν να δοκιμάσουν πανετόνε από τη γειτονική Ιταλία, stollen και zimsterne, παραδοσιακά γλυκά από τη Γερμανία και πολλούς άλλους γλυκούς πειρασμούς από κάθε γωνιά της Γηραιάς ηπείρου,
«Αφού δεν μπορούμε όλοι μας να επισκεφθούμε με ευκολία τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, τουλάχιστον φέρνουμε τις ευρωπαϊκές γεύσεις στο κοντινό ζαχαροπλαστείο», λέει ο Μάριος Παπαδόπουλος, πρόεδρος της Συντεχνίας Καταστηματαρχών- Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης και ιδιοκτήτης ζαχαροπλαστείου.
Η φετινή χρονιά βάζει σε πρώτο πλάνο την αισιοδοξία, με δεδομένο τον περσινό εγκλεισμό. Όπως λένε οι άνθρωποι της αγοράς, οι πρωτοτυπίες και ο… συνωστισμός πάνω στις τούρτες, στα μπισκοτόσπιτα και στις βασιλόπιτες ικανοποιεί τον ουρανίσκο αλλά και τη φαντασία των καταναλωτών!
«Χαιρόμαστε πολύ που τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα σε σχέση με το περσινό λοκντάουν», τονίζει, από την πλευρά της, η Χριστίνα Κάκκου, ιδιοκτήτρια ζαχαροπλαστείου στη Θεσσαλονίκη.
Χριστούγεννα στο… κόκκινο
Ίδια εικόνα συναντά κανείς και στα ανθοπωλεία της Θεσσαλονίκης. Τα χριστουγεννιάτικα γκι φτιάχνουν την ατμόσφαιρα και παντού κυριαρχεί το κόκκινο και η λάμψη. Οι Αλεξανδρινοί, τα κόκκινα κυκλάμινα, οι κόκκινοι στολισμοί και η χρυσόσκονη δημιουργούν ένα εορταστικό τοπίο ανάλογο του κλίματος των ημερών.
«Μπορούμε να λάμψουμε και μόνοι μας!», αναφέρει, ο Μανώλης Σύλλης, μέλος της διοικητικής επιτροπής του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και ιδιοκτήτης ανθοπωλείου. «Στον χώρο των ανθοπωλείων υπάρχουν τα κατάλληλα φυτά και τα κατάλληλα λουλούδια, ώστε να δώσουμε στα αγαπημένα μας πρόσωπα τη δυνατότητα να λάμψουν και να λάμψουμε και εμείς μαζί τους», προσθέτει.
Με την πανδημία να παραμένει σε πρώτο πλάνο, ο κ. Σύλλης, συναισθανόμενος την ευθύνη προς τον συνάνθρωπο, πρωτοτυπεί και μαζί με τις χριστουγεννιάτικες ανθοδέσμες και συνθέσεις προσφέρει στους καταναλωτές μία κρέμα χεριών με αντιβακτηριδιακό παράγοντα.
Σε αυτό το εορταστικό κλίμα, στόχος των εμπόρων, που δοκιμάστηκαν σκληρά λόγω της πανδημίας, είναι να δουν τον τζίρο τους ν’ ανεβαίνει. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ.Παντελής Φιλιππίδης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, δεν κρύβει την ανησυχία του για τιον τζίρο των γιορτών καθώς, όπως λέει, «ο κόσμος δεν έχει χρήματα, έχει πολλές άλλες υποχρεώσεις» ωστόσο ελπίζει πως την εορταστική εβδομάδα που διανύουμε και με τη λειτουργία του νέου διευρυμένου ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, οι καταναλωτές θα αυξήσουν τον μέσο όρο αγορών και χρημάτων που θα δαπανήσουν.
Πηγή: ΑΠΕ