Βιργινία Κιμπουρόπουλου
Φαίνεται πως τα σουπερμάρκετ είναι η νέα τάση στη μόδα, καθώς όχι μία, αλλά δύο εταιρείες ρούχων υψηλής μόδας φαίνεται να έχουν αντλήσει την έμπνευσή τους από γνωστές αλυσίδες.
Ο γνωστός οίκος μόδας Balenciaga, του οποίου οι δημιουργίες έχουν φορεθεί από πολλές διάσημες προσωπικότητες, όπως η Kim Kardashian, λάνσαρε πρόσφατα τη νέα του ανοιξιάτικη συλλογή για το 2022, Spring 2022 Clones Collection. Μέρος αυτής της πολυσυζητημένης συλλογής αποτελεί και μια δερμάτινη, λευκή calfskin τσάντα, με κάθετες μπλε ρίγες, η οποία παρουσιάζει εκπληκτική ομοιότητα με τις σακούλες της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Τesco που έδιναν στους πελάτες τους κατά το 1980.
Πλέον η Tesco έχει αλλάξει στυλ, αντικαθιστώντας τις με σακούλες ανακυκλώσιμα υλικά, τις οποίες, βέβαια, χρεώνει 24 λεπτά τη μία. Η εκδοχή του οίκου Balenciaga συμβαδίζει με την τάση της εποχής στην ακρίβεια και χρεώνει την δερμάτινη «archetypal bag», όπως την αποκαλεί για 1.101,06 ευρώ (925 λίρες Αγγλίας).
O οίκος Balenciaga δεν είναι ο μόνος που λανσάρει το στυλ σούπερ μάρκετ σικ. Η μάρκα ρούχων Luis Vuitton πρόσφατα κατηγορήθηκε από ορισμένους, ότι τα νέα τους αθλητικά παπούτσια αξίας 1.142,72 ευρώ (960 λίρες Αγγλίας), εμπνεύστηκε από αθλητικά της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Lidl αξίας 15,46 ευρώ (12,99 λίρες Αγγλίας).
Η Lidl, ακολουθώντας την τάση της μόδας για chunky sneakers, λάνσαρε με τη συλλογή της το Σεπτέμβρη τα παραπάνω αθλητικά σε στυλ 90s. Aμέσως, τα παπούτσια έγιναν απίστευτα δημοφιλή και εξαντλήθηκαν από τα ράφια σε χρόνο ρεκόρ. Μάλιστα, δημοσιεύματα κάνουν λόγο για πώλησή τους σε σελίδες second hand έως και 20 φορές πάνω από την αρχική τους τιμή (250 λίρες Αγγλίας)!
Όταν, λοιπόν η Luis Vuitton, λάνσαρε τα δικά της αθλητικά ιταλικής παραγωγής-ορόσημο για τη συλλογή τους- όπως τα χαρακτήρισαν σε δημοσίευσή τους, σε παρόμοια χρώματα, οι χρήστες των social media δεν άργησαν να κατηγορήσουν τον οίκο μόδας για αυτή την ομοιότητα.