Βλέποντας το ενδιαφέρον και την κατανάλωση εναλλακτικών κρεάτων φυτικής προέλευσης να αυξάνεται συνεχώς, δεν είναι καθόλου σπάνιο να πετύχουμε κάποια σχετική συζήτηση στο στενό μας περιβάλλον ή να τα δούμε στο μενού εστιατορίων και στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Το ερώτημα, όμως, είναι τελικά, πόσοι άνθρωποι καταναλώνουν αυτά τα προϊόντα και πόσο συχνά;
Σύμφωνα με σχετική έρευνα, τα εναλλακτικά κρέατα φυτικής προέλευσης επικρατούν όλο και περισσότερο. Σχεδόν δύο στους τρεις (65%) ανέφεραν ότι τον περασμένο χρόνο κατανάλωσαν «προϊόντα που προσπαθούν να μιμηθούν τη γεύση και την υφή της ζωικής πρωτεΐνης, αλλά παρασκευάζονται μόνο από φυτικά προϊόντα».
Το 20% εξ αυτών τα κατανάλωσε σε τουλάχιστον εβδομαδιαία βάση, ενώ το 22% δήλωσε ότι έκανε καθημερινή κατανάλωση. Το 12% είπε ότι δεν είχε καταναλώσει τέτοια τρόφιμα τον περασμένο χρόνο, αλλά θα ήθελε να δοκιμάσει στο μέλλον.
Μεταξύ εκείνων που δήλωσαν ότι έχουν καταναλώσει ή θα σκέφτονταν να δοκιμάσουν τέτοια τρόφιμα, τρεις στους τέσσερις (75%) είπαν ότι τα κατανάλωσαν ή θα τα κατανάλωναν στο σπίτι τους, ενώ λιγότεροι (40%) ότι θα το έκαναν σε ένα εστιατόριο.
Οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους θα τα κατανάλωνε κάποιος είναι επειδή πρόκειται για υγιεινές τροφές (με ποσοστό 39%) και πηγή πρωτεΐνης υψηλής ποιότητας (34%), λόγω γεύσης (33%), η διαδικασία της παρασκευής τους είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον (23%) και περιέχουν πιο υγιεινά συστατικά (23%).
Πράγματι, στη σύγκριση μεταξύ ζωικής και φυτικής πρωτεΐνης, τα προϊόντα φυτικής προέλευσης κέρδισαν υψηλότερη θέση από πλευράς υγιεινής και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, ενώ η ζωική πρωτεΐνη κατατάχθηκε ψηλότερα από πλευράς γεύσης και τιμής.
Όσοι επιλέγουν τα φυτικής προέλευσης κρέατα, όπως προκύπτει από την έρευνα, αποσκοπούν περισσότερο στα ακόλουθα οφέλη: η λήψη πρωτεΐνης υψηλής ποιότητας (43%), μια γερή καρδιά (41%) και υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη (40%).
Βέβαια, όπως φάνηκε κατά τη διεξαγωγή της έρευνας, η οποία έλαβε χώρα στις Ηνωμένες Πολιτείες σε δείγμα περισσότερων από χιλίων Αμερικανών με ενεργό (μικρότερο ή μεγαλύτερο) ρόλο στην αγορά τροφίμων και στη λήψη αποφάσεων, οι καταναλωτές έχουν ακόμα μια συγκεχυμένη εικόνα ως προς την ονομασία των συγκεκριμένων τροφίμων.
Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν τα συνθετικά “veggie”, “κρέας” ή “σόγια” με όποιο άλλο συνθετικό χρειάζεται κάθε φορά για περιγράψουν τι ακριβώς περιέχει ή όχι και από τι είναι παρασκευασμένο ένα τρόφιμο.