Νεανική εκστρατεία ντροπιάζει τις εταιρείες για τα προϊόντα πρόχειρου φαγητού.
Ακτιβιστές στο Ηνωμένο Βασίλειο επικαλούνται εταιρείες όπως η Ferrero και η Mondelez εισπράττουν χρήματα από την πώληση ανθυγιεινών τροφίμων σε παιδιά και υποστηρίζουν ότι τα 2/3 των πωλήσεων τροφίμων και ποτών τους στη Βρετανία, βασίζονται σε ανθυγιεινά προϊόντα. Η έρευνα που διήρκεσε ένα χρόνο έγινε από την ομάδα νεανικής εκστρατείας Bite Back, που ιδρύθηκε από τον σεφ Jamie Oliver, μαζί με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και αποκαλύπτει ότι 7 στους 10 από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές τροφίμων και ποτών κερδίζουν πολλά χρήματα από την πώληση κυρίως ανθυγιεινών προϊόντων. Για 4 από αυτούς είναι πάνω από το 75% των πωλήσεών τους!
Οι ερευνητές ανέλυσαν 241 μάρκες συσκευασμένων τροφίμων και ποτών και περισσότερα από 5.000 προϊόντα, με βάση τα δεδομένα του 2022. Προσδιόρισαν τους δέκα κορυφαίους κατασκευαστές τροφίμων και ποτών εξετάζοντας τις παγκόσμιες επιχειρήσεις με τις υψηλότερες πωλήσεις συσκευασμένων τροφίμων και ποτών στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σύμφωνα με το Bite Back, η Ferrero και η Mondelez, ιδιοκτήτρια της Cadbury, είναι οι εταιρείες με το υψηλότερο ποσοστό ανθυγιεινών ειδών στα χαρτοφυλάκιά τους, με εκτιμώμενο 100% και 98% των πωλήσεών τους στο Ηνωμένο Βασίλειο να προέρχονται από πρόχειρο φαγητό. Η Mondelez είναι επίσης η επιχείρηση με τις υψηλότερες αξίες πωλήσεων από το ανθυγιεινό τρόφιμα στα 2,8 δισεκατομμύρια λίρες. Ακολουθούν η Unilever και Kellogg’s με 84% και 77% των πωλήσεων από ανθυγιεινά προϊόντα αντίστοιχα. Στο άλλο άκρο της κλίμακας βρίσκεται η Danone, με το 2% των πωλήσεων να είναι σε ανθυγιεινά προϊόντα, και Kraft Heinz και Coca-Cola με 33% και 36% αντίστοιχα.
Οι πέντε κορυφαίες κατηγορίες τροφίμων και ποτων ανά αξία πώλησης είναι η σοκολάτα, αλμυρά σνακ, αναψυκτικά με μειωμένη ζάχαρη, κανονικά αναψυκτικά και παγωτό.
Επιπλέον αυτές οι επιχειρήσεις είναι υπεύθυνες για περισσότερο από το 90% των δαπανών διαδικτυακής διαφήμισης στη χώρα σε σοκολάτα, πατατάκια, μπισκότα και παγωτά, με πολλά να προωθούνται σε παιδιά. Μάλιστα ξόδεψαν συνολικά 55 εκατομμύρια £ σε διαδικτυακές διαφημίσεις για προϊόντα τροφίμων και ποτών που σχετίζονται με την παιδική παχυσαρκία το 2022. Επίσης το 70% των παγκόσμιων γιγάντων χρησιμοποιούν συσκευασίες για ανθυγιεινά τρόφιμα που φαίνεται να έχουν σχεδιαστεί για να ελκύουν τα παιδιά, συμπεριλαμβανομένων χαρακτήρων κινουμένων σχεδίων και προϊόντα σε σχήμα παιχνιδιών ή ζώων.
Η Mondelez International επέμεινε ότι τα περισσότερα από τα προϊόντα της απολαμβάνονταν ως λιχουδιές, λέγοντας: «Αναγνωρίζουμε τη σοβαρότητα και την κλίμακα της πρόκλησης της δημόσιας υγείας και παίζουμε τον ρόλο μας εδώ και πολλά χρόνια, εστιάζοντας στους τομείς όπου γνωρίζουμε ότι μπορούμε να έχουμε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο: έλεγχος μερίδας, αναδιατύπωση, ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των καταναλωτών».
Ένας εκπρόσωπος της Ferrero είπε ότι περισσότερο από το 90% των προϊόντων της προέρχονταν σε μερίδες λιγότερες από 150 θερμίδες: «Ως υπεύθυνη εταιρεία, πιστεύουμε ότι ο καλύτερος τρόπος που μπορούμε να βοηθήσουμε στην υποστήριξη των καταναλωτών μας είναι να προσφέρουμε τα προϊόντα μας σε μικρές, ατομικές συσκευασίες υποστηρίζουν ότι με σαφή διατροφική σήμανση και υποστήριξη με εκπαίδευση για το πώς να απολαμβάνουμε τα προϊόντα μας ως μέρος ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής».
Για να διαβάσετε ολόκληρη την έρευνα πατήστε ΕΔΩ.