Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024
20.9 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Απαίτηση υψηλότερης τιμής στα σουπερμάρκετ – Παγκόσμιες διαστάσεις λαμβάνει το φαινόμενο εκμετάλλευσης των καταναλωτών

ΑρχικήΝέαΔιεθνήΑπαίτηση υψηλότερης τιμής στα σουπερμάρκετ - Παγκόσμιες διαστάσεις λαμβάνει το φαινόμενο εκμετάλλευσης των καταναλωτών
spot_img

Ζητήματα τιμολόγησης και μικρότερου βάρους στις συσκευασίες, επηρεάζουν τους καταναλωτές σύμφωνα με το Scottish Trading Standards.

    Οι καταγγελίες και τα πρόστιμα σε ελληνικά σουπερμάρκετ και καταστήματα, για απαίτηση υψηλότερης τιμής από την αναγραφόμενη στο ράφι συνεχίζονται με τους επιθεωρητές των Περιφερειών, να έχουν επιδοθεί σε πραγματικό σαφάρι προκειμένου να προστατεύσουν στους καταναλωτές. Το φαινόμενο ωστόσο δεν είναι μόνο Ελληνικό. Στην Ολλανδία οι καταναλωτές ζητούν αποζημίωση από το μεγαλύτερο σουπερμάρκετ της χώρας, για τα λάθη που έχουν γίνει στην τιμολόγηση, αλλά και στη Σκωτία σε μεγάλη έρευνα, αποκαλύφθηκε όχι μόνο απαίτηση υψηλότερης τμής αλλά και λάθη στη σήμανση, μικρότερο βάρος στις συσκευασίες καθώς και έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με την τιμή.

Όπως διαπίστωσε το Scottish Trading Standards, οι καταναλωτές σε ολόκληρη τη Σκωτία συνεχίζουν να επιβαρύνονται από ζητήματα τιμολόγησης στα ψιλικατζίδικα και από προϊόντα μικρού βάρους που στο σύνολο τους μπορεί να τους κοστίζουν εκατομμύρια, . Ήδη από το 2022, οι έρευνες οδηγούν προς αυτήν τη κατεύθυνση, με μια σειρά σφαλμάτων τιμών να επηρεάζουν τους καταναλωτές.

   Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 18 τοπικές αρχές, ελέγχοντας τη συμμόρφωση με τους κανόνες τιμολόγησης που περιγράφονται στην Εντολή Σήμανσης Τιμών 2004 και στους Κανονισμούς Προστασίας Καταναλωτή από Αθέμιτες Συναλλαγές 2008, και επίσης λαμβάνοντας υπόψη το έργο που επιτελέστηκε από την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών στη Μονάδα Τιμολόγηση 10. Συνολικά επισκέφθηκαν 417 ψιλικατζίδικα, που περιελάμβαναν τόσο ανεξάρτητα καταστήματα όσο και μικρές και μεσαίες αλυσίδες επιχειρήσεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υπήρξε βελτίωση από την έρευνα του 2022.

   Από τα 20.579 προϊόντα που εξετάστηκαν, το 22,4% δεν είχε ενδείξεις τιμής (4614 προϊόντα), οι ενδείξεις μοναδιαίας τιμής βρέθηκαν λανθασμένες στο 34,1% των περιπτώσεων, με το 67% αυτών των μη συμμορφούμενων προϊόντων να μην έχουν καμία ένδειξη τιμής μονάδας. Τέλος, στα σημεία πώλησης ελέγχθηκαν 5997 προϊόντα, με το 11,6% να χρεώνεται λανθασμένα και το 79% από αυτά να είναι εις βάρος του καταναλωτή.Η έλλειψη ενδείξεων τιμών στα παντοπωλεία θέτει σημαντικές προκλήσεις για τους καταναλωτές, οδηγώντας δυνητικά σε υπερπληρωμή και υπονομεύοντας την εμπιστοσύνη στις επιχειρήσεις. Η αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων είναι ζωτικής σημασίας για την προώθηση ενός ανταγωνιστικού περιβάλλοντος δίκαιου εμπορίου.

     Η Alexandra Connell, Πρόεδρος της SCOTSS (Society of Chief Officers of Trading Standards in Scotland) εξήγησε: «Η διαφάνεια στην τιμολόγηση βρίσκεται στο επίκεντρο του θεμιτού εμπορίου αγαθών και είναι α βασικό ζήτημα για τις ομάδες Trading Standards σε όλη τη Σκωτία, διασφαλίζοντας ότι οι καταναλωτές πληρώνουν τη σωστή τιμή για τις αγορές τους και ότι οι επιχειρήσεις είναι επιμελείς στην παρουσίαση των αγαθών προς πώληση με ακρίβεια και νομιμότητα. Με μια συνεχιζόμενη κρίση κόστους ζωής, είναι σημαντικό οι διαδικασίες και τα συστήματα που θα πρέπει να υπάρχουν λειτουργούν σωστά και ότι οι καταναλωτές πληρώνουν το σωστό ποσό για τις αγορές τους. Η συμβουλή μου προς τους αγοραστές είναι πάντα να ελέγχετε προσεκτικά τις τιμές όταν βρίσκεστε στο κατάστημα και να βεβαιωθείτε ότι έχετε χρεωθεί σωστά στο ταμείο».

   Ο John Herriman, Διευθύνων Σύμβουλος του Chartered Trading Standards Institute (CTSI) δήλωσε: «Το ζωτικής σημασίας έργο που επιτελείται από τη Scottish Trading Standards σε σχέση με τις τιμές και τα μετρολογικά ζητήματα δεν θα μπορούσε να είναι πιο επίκαιρο. Καθώς η κρίση κόστους ζωής εξακολουθεί να έχει τόσο ουσιαστικό αντίκτυπο στις αποφάσεις που λαμβάνουν οι καταναλωτές σχετικά με τις δαπάνες, η διαφάνεια των τιμών και η εμπιστοσύνη στη μέτρηση είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι οι καταναλωτές γνωρίζουν ότι ξοδεύουν τα χρήματά τους με σύνεση».

   Ο Sam Ghibaldan, Διευθύνων Σύμβουλος του Consumer Scotland, του καταστατικού φορέα για τους καταναλωτές στη Σκωτία, δήλωσε: «Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο για την τιμολόγηση και το βάρος των αγαθών που εκτελείται από την τοπική αρχή της Σκωτίας Trading Standards. «Είναι σημαντικό οι καταναλωτές να έχουν ακριβείς πληροφορίες για τα αγαθά που αγοράζουν, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια μιας κρίσης κόστους ζωής, όταν οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν αυξημένες δυσκολίες».

https://www.tradingstandards.uk/

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Εμφιαλωμένα νερά: Κίνδυνος για τους Ευρωπαίους – Νέα παρέμβαση της Foodwatch

"Nestlé: Σταμάτα την απάτη με νερό σε πλαστικά μπουκάλια!" είναι ο τίτλος της νέας εκστρατείας της Οργάνωσης προστασίας καταναλωτών Foodwatch.

Δηλητηριάσεις μαθητών στη Λαμία: Ξεκίνησε ο έλεγχος στην εταιρεία των σχολικών γευμάτων

Δείγματα του φαγητού που κατανάλωσαν τα παιδιά βρίσκονται ήδη στα εργαστήρια αναλύσεων για να εντοπιστεί η αιτία.

Γλυκιά εξαπάτηση: Οι γίγαντες τροφίμων ξεγελούν τα παιδιά μέσω των συσκευασιών τους

Μια συντονισμένη δράση ενάντια στις παραπλανητικές συσκευασίες για παιδιά.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα