Πως η θέα που βλέπουμε από το παράθυρο οδηγεί σε πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές.
Η θέα ενός φυσικού πρασίνου τοπίου, μπορεί να οδηγήσει τους ανθρώπους να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές τροφίμων, έδειξε και μια νέα πρωτοποριακή μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Communications Psychology, ένα νέο περιοδικό από το Nature. Το να περνάς χρόνο στη φύση συνήθως προκαλεί θετικά αισθήματα και ευεξία για τους περισσότερους, με τη μελέτη τώρα να αποδεικνύει πως ενδόμυχα λειτουργεί και σαν εφαλτήριο για μια υγιεινή διατροφή. «Οι μελέτες μας δείχνουν ότι δεν ήταν η αστική άποψη που οδήγησε σε ανθυγιεινές επιλογές τροφίμων, αλλά μάλλον ότι η φύση επηρέασε τους ανθρώπους να τρώνε πιο υγιεινά», λέει ο Pierre Chandon, ένας από τους συν-συγγραφείς της μελέτης και καθηγητής μάρκετινγκ της L’Oréal στο INSEAD.
Για τη μελέτη, τυχαιποιήθηκαν οι συμμετέχοντες σε ομάδες οι οποίες πραγματοποιούσαν μια βόλτα 20 λεπτών είτε σε ένα πάρκο είτε σε πολυσύχναστους δρόμους στο Παρίσι. Στη συνέχεια, σε όλους τους συμμετέχοντες προσφέρθηκε ένας μπουφές με επιλογές τόσο υγιεινές, όσο και λιγότερο υγιεινά σνακ. Ενώ οι συμμετέχοντες και στις δύο ομάδες έτρωγαν περίπου ίσες ποσότητες, όσοι είχαν περπατήσει στο πάρκο έδειξαν ξεκάθαρη προτίμηση για πιο υγιεινές επιλογές κατά 70%, σε σύγκριση με μόλις 39% για τους περιπατητές της πόλης.
Σε ένα περαιτέρω, πιο ελεγχόμενο πείραμα, οι συμμετέχοντες τοποθετήθηκαν σε προσομοιωμένα “δωμάτια ξενοδοχείου” με τους μεν να έχουν θέα από ένα πράσινο λιβάδι και τους δε να έχουν θέα έναν δρόμο της πόλης ή μια κατάσταση ελέγχου, έναν κενό τοίχο με κλειστές κουρτίνες. Τους ζητήθηκε να επιλέξουν ένα μεσημεριανό γεύμα από ένα μενού της υπηρεσίας δωματίου που περιλαμβάνει υγιεινά και ανθυγιεινά κύρια πιάτα, ποτά και επιδόρπια. Όπως ήταν αναμενόμενο, όσοι είχαν θέα στη φύση επέλεξαν πιο υγιεινές επιλογές, ενώ εκείνοι με αστική ή σκοτεινή θέα έδειξαν λιγότερο υγιεινές προτιμήσεις.
Η ιδέα για αυτήν την έρευνα προήλθε από τη συν-συγγραφέα Maria Langlois, η οποία παρατήρησε πώς η ίδια και οι συμπαίκτες της που συμμετείχαν σε μια φιλανθρωπική βόλτα με ποδήλατο 7200 χιλιομέτρων έλκονταν προς πιο υγιεινά, μη επεξεργασμένα τρόφιμα ενώ έκαναν ποδήλατο σε φυσικά περιβάλλοντα. Η Langlois, η οποία είναι τώρα επίκουρη καθηγήτρια μάρκετινγκ στο Cox School of Business του SMU, μετέτρεψε αυτή την παρατήρηση σε μια σειρά αυστηρών επιτόπιων και διαδικτυακών μελετών όταν εγγράφηκε στο διδακτορικό πρόγραμμα του INSEAD.
Αυτά τα ευρήματα μπορεί να αποδειχθούν ελπιδοφόρα, εάν ληφθούν υπόψην κατά την κατασκευή σχολείων, εταιριών και άλλων οργανισμών, καθώς μπορεί να οδηγήσουν σε πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές. Κυρίως με δεδομένο ότι μέχρι το 2050, υπολογίζεται πως τα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού θα ζουν σε πόλεις.
Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη εδώ.