Τι απάντησαν οι καταναλωτές σε δημοσκόπηση για τη παρουσία vegan και ζωϊκών προϊόντων στους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ.
Οι περισσότεροι χορτοφάγοι θα προτιμούσαν τα φυτικά τρόφιμα να μην είναι καν κοντά στα ζωϊκά προϊόντα, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που διεξήγαγε το Plant Based News (PBN).
Το PBN ρώτησε τους αναγνώστες του αν προτιμούσαν τα vegan τρόφιμα στο σούπερ μάρκετ να έχουν έναν ειδικό διάδρομο ή να βρίσκονται δίπλα στο κρέας και άλλα ζωικά προϊόντα.
Στο Meta’s Threads, το 72% των 334 ψηφοφόρων προτίμησε ένα ξεχωριστό τμήμα με βάση τα φυτικά προϊόντα. Αυτό το συναίσθημα επαναλήφθηκε στο X (πρώην twitter), όπου το 84,5% των 937 ψηφοφόρων δήλωσε το ίδιο. Εν τω μεταξύ, το 76% των ψηφοφόρων του Instagram δήλωσε ότι προτιμούσε επίσης έναν ειδικό διάδρομο.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε ορισμένες άλλες χώρες, πολλές φυτικές επιλογές εξακολουθούν να διατίθενται σε ξεχωριστά τμήματα μαζί με τρόφιμα χωρίς γλουτένη, χωρίς λακτόζη και άλλα τρόφιμα χωρίς αλλεργιογόνα. Αλλά παρά το πώς αισθάνονται οι χορτοφάγοι για την ανάμειξη του κρέατος με τα προϊόντα χωρίς κρέας, τα σούπερ μάρκετ τοποθετούν όλο και περισσότερο εναλλακτικές πρωτεΐνες δίπλα στα ζωικά προϊόντα.
Στα σούπερ μάρκετ Tesco, για παράδειγμα, οι φυτικές πρωτεΐνες τοποθετούνται πλέον σε ένα ράφι στο διάδρομο με τα ψυγεία κρέατος. Οι υποστηρικτές αυτής της κίνησης υποστηρίζουν ότι συμβάλλει στην συμπερίληψη του κρέατος φυτικής προέλευσης και κάνει τους κρεατοφάγους και τους flexitarians (ημι-χορτοφάγους) πιο συχνά να τα δοκιμάσουν ενώ ψωνίζουν, ωφελώντας έτσι το περιβάλλον και τα εκτρεφόμενα ζώα, μειώνοντας συνολικά την κατανάλωση κρέατος.
Πού έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο τα φυτικά τρόφιμα;
Ο Derek Sarno, γνωστός σεφ με βάση τη vegan κουζίνα και ιδρυτής του Wicked Kitchen της Tesco, είχε δηλώσει προηγουμένως στην PETA ότι είναι υπέρ της τοποθέτησης vegan τροφίμων σε σημεία όπου όλοι θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτά.
«Ως χορτοφάγος ο ίδιος, πιστεύω ακράδαντα ότι η τοποθέτηση επιλογών μπροστά από τα σημεία όπου ψωνίζουν οι κρεατοφάγοι θα ανοίξει την πόρτα σε περισσότερες επιλογές», εξήγησε ο Sarno. «Οι περισσότεροι κρεατοφάγοι δεν θα πήγαιναν σε ένα διάδρομο με φυτικά προϊόντα, επομένως, θα τους τα φέρουμε εμείς». Μια πρόσφατη μελέτη της Lidl διαπίστωσε ότι οι πωλήσεις εναλλακτικών προϊόντων vegan αυξήθηκαν κατά 7% αφού το σούπερ μάρκετ τις τοποθέτησε δίπλα στο κρέας.
Ο κλάδος στο σύνολό του έχει επικεντρωθεί όλο και περισσότερο στην προσέλκυση και διατήρηση των καταναλωτών που τρώνε κρέας και είναι flexitarian έναντι των vegan. Οι χορτοφάγοι αποτελούν μόλις το 1% του πληθυσμού των ΗΠΑ και σχεδόν το 5% του πληθυσμού του Ηνωμένου Βασιλείου. Εν τω μεταξύ, το 70% των Αμερικανών που τρώνε κρέας τρώνε επίσης τρόφιμα φυτικής προέλευσης και το 36-42% των Βρετανών περιορίζουν την κατανάλωση κρέατος σε κάποιο βαθμό.
Η Impossible Foods – η οποία πάντα απευθυνόταν ανοιχτά στους κρεατοφάγους – ενημέρωσε πρόσφατα τη συσκευασία της για να αντικατοπτρίζει καλύτερα τις προτιμήσεις της βασικής καταναλωτικής της βάσης, των flexitarians. Ωστόσο, όπως τονίζεται στην πρόσφατη δημοσκόπηση της PBN, η βιομηχανία κινδυνεύει να αποξενώσει τους αφοσιωμένους vegan καταναλωτές της.