Τα δημοφιλή παγωτά έχουν αυξηθεί κατά 38% τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα με μια ομάδα καταναλωτών.
Η άνοδος των τιμών σε συστατικά όπως το γάλα και η ζάχαρη, σε συνδυασμό με το υψηλό ενεργειακό κόστος, συνέβαλαν στην αύξηση των τιμών. Η Which?, η Βρετανική ομάδα καταναλωτών διαπίστωσε ότι οι τιμές σε πολλά δημοφιλή παγωτά έχουν αυξηθεί κατά 38% τα τελευταία δύο χρόνια.
Η μεγαλύτερη αύξηση τιμής που δημοσίευσε η Which? αφορούσε το χωνάκι παγωτού Cornetto με φράουλα, το οποίο αυξήθηκε από 2,57 σε 3,55 λίρες, δηλαδή κατά 38% μεταξύ 2022 και 2024, ενώ το χωνάκι Cornetto Classico αυξήθηκε κατά 35% από 2,57 σε 3,48 λίρες.
Ένα πακέτο τριών γλειφιτζουριών Solero Exotic παγωτού είδε επίσης μια αύξηση της τιμής κατά 35% από £2,03 σε £2,75, ένα πακέτο τεσσάρων παγωτών Feast σοκολάτας έκανε άλμα κατά 28% από £2,42 σε £3,11, και ένα πακέτο έξι φρουτένιων γλειφιτζουριών Fab φράουλα αυξήθηκε κατά 23% από £1,97 σε £2,43.
Οι καταναλωτές που αγόρασαν τα προϊόντα της Rowntree είδαν ένα τετραπλό πακέτο γλειφιτζούρια Fruit Pastilles να αυξάνεται από £2 σε £2,43, και ένα τετραπλό πακέτο γλειφιτζούρια καρπούζι της μάρκας να αυξάνεται από £2,03 σε £2,47, ή 21%. Ωστόσο, η τιμή ενός πακέτου τριών τεμαχίων του διπλού χρυσού καραμελένιου παγωτού της Magnum έπεσε από τις 3,72 στις 3,63 λίρες, ή κατά 2%.
Η Which? συνέκρινε το κόστος των παγωτών στα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου κατά τους δύο μήνες έως τις 8 Ιουλίου 2024 με την ίδια περίοδο δύο χρόνια νωρίτερα. Όλες οι τιμές ήταν μέσοι όροι στα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ όπου ήταν διαθέσιμες για το δίμηνο κάθε έτους και περιλαμβάνουν τις τακτικές εκπτώσεις, αλλά όχι τις προσφορές 1+1.
Η Unilever κατέχει τα σήματα Cornetto, Feast, Solero και Magnum, ενώ η Nestle κατέχει τα σήματα Rowntree’s και Fab. Η άνοδος των τιμών των πρώτων συστατικών, όπως το γάλα και η ζάχαρη, σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος ενέργειας και μεταφοράς, συνέβαλαν στην αύξηση των τιμών.
Ο συνολικός πληθωρισμός των τιμών των τροφίμων ανέρχεται σήμερα σε 1,6%, σύμφωνα με τους αναλυτές της Kantar.
Τι ισχύει στην Ελλάδα
Την… ανηφόρα έχουν πάρει και οι τιμές των παγωτών στην Ελλάδα, καθώς έχουν αυξηθεί τουλάχιστον κατά 25%, σε σχέση με το περσινό έτος.
Οι τιμές είναι στα ύψη, λόγω αύξησης των πρώτων υλών, των ανατιμήσεων, αλλά και του άστατου καιρού. Ως επόμενο, οι πωλήσεις στην αγορά παγωτού είχαν εμφανή πτώση το προηγούμενο έτος σε όλα τα κανάλια του οργανωμένου λιανεμπορίου, κάτι το οποίο αναμένεται να γίνει και τη φετινή χρονιά.
Δεν είναι λίγο άλλωστε για μια οικογένεια να πληρώνει πάνω από 16€ για μια οικογενειακή συσκευασία, ενώ ένας καταναλωτής πρέπει να ψάξει αρκετά τις προσφορές για να βρεί ατομικό παγωτό κάτω από 4€.
Τέλος, η τιμή της μιας μπάλας παγωτού σε κυπελλάκι έχει φτάσει πλέον τα 4€ σε αντίθεση με τα 3€ του προηγούμενου έτους.