Σχεδόν τα δύο τρίτα των λιανοπωλητών τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ πιστεύουν ότι οι επιπτώσεις των κλοπών έχουν φτάσει σε σημείο κρίσης, σύμφωνα με νέα μελέτη.
Σε έρευνα, η οποία έγινε για λογαριασμό της Avery Dennison, συμμετείχαν 300 ανώτεροι ηγέτες λιανικής πώλησης στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, οι οποίοι εκπροσωπούσαν μάρκες με περισσότερα από 200 καταστήματα.
Σχεδόν τέσσερις στους δέκα συμμετέχοντες (38%) εξέφρασαν την άποψη ότι η κλοπή αποτελεί σήμερα μεγαλύτερη ανησυχία απ’ ό,τι πριν από δώδεκα μήνες.
Η κλοπή αναδείχθηκε ως η κύρια επιχειρηματική ανησυχία μεταξύ των εμπόρων λιανικής πώλησης τροφίμων, με το 35% να δηλώνει ότι η αντιμετώπιση του αντίκτυπου της κλοπής αποτελεί την κορυφαία επιχειρηματική πρόκληση.
Άλλες προκλήσεις που αναφέρθηκαν από τους συμμετέχοντες περιλαμβάνουν τη βελτιστοποίηση του omnichannel (27%), τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του προσωπικού (27%), την ελαχιστοποίηση των διαταραχών της αλυσίδας εφοδιασμού (26%) και την αντιμετώπιση της έλλειψης ταλέντων (24%).
Αντιμετώπιση των προκλήσεων
Οι λιανοπωλητές τροφίμων ανταποκρίνονται σε αυτές τις προκλήσεις με ένα συνδυασμό μέτρων κατά της κλοπής και της πρόληψης των απωλειών, σημειώνεται στη μελέτη.
Περισσότεροι από τους μισούς (55%) λιανοπωλητές έχουν διαθέσει το 3% έως 4% του συνολικού προϋπολογισμού τους στον τομέα της πληροφορικής για την ανίχνευση και την πρόληψη κλοπών στο λιανεμπόριο.
Για το 50% των ηγετών λιανικού εμπορίου που συμμετείχαν στην έρευνα, οι προϋπολογισμοί αυτοί ισοδυναμούν με αύξηση των δαπανών τα τελευταία δύο χρόνια, όπως έδειξαν τα στοιχεία. Ωστόσο, πάνω από το ένα τέταρτο (27%) εξακολουθεί να πιστεύει ότι οι διατιθέμενοι πόροι είναι ανεπαρκείς.
Οι λιανοπωλητές έχουν επίσης αναπτύξει διάφορα μέτρα που βασίζονται στην τεχνολογία, όπως ετικέτες RFID, κάμερες σώματος και τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου, για να αντιμετωπίσουν την αύξηση των κλοπών, εκτός από τους φρουρούς ασφαλείας.
Οι ερωτηθέντες ανέφεραν την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου (26,3%) ως την πιο αποτελεσματική, ακολουθούμενη από τους φρουρούς ασφαλείας (25,7%), την τεχνολογία αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας (25,7%) και τις ετικέτες RFID (21,6%).
Περισσότερα από τα τρία τέταρτα (77%) των λιανοπωλητών τροφίμων είτε έχουν αναπτύξει ετικέτες RFID είτε σχεδιάζουν να το πράξουν μέσα στους επόμενους 24 μήνες.
Το 42% των λιανοπωλητών τροφίμων σχεδιάζει να αναπτύξει κάμερες με δυνατότητα AI, ενώ το 36% θα εισαγάγει τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου εντός της ίδιας περιόδου.
Σημαντικός αντίκτυπος
Ο Francisco Melo, πρόεδρος του Solutions Group της Avery Dennison, δήλωσε: «Ενώ η κλοπή παραμένει μια σημαντική ανησυχία, η συρρίκνωση επεκτείνεται περαιτέρω και περιλαμβάνει τη σπατάλη στην αλυσίδα εφοδιασμού, την εσφαλμένη τοποθέτηση αποθεμάτων, το ανθρώπινο λάθος, ακόμη και την απάτη. Ο αντίκτυπος είναι σημαντικός».
«Για την προστασία των κερδών και τη δημιουργία ασφαλέστερων περιβαλλόντων καταστημάτων, είναι επιτακτική ανάγκη οι λιανοπωλητές να υιοθετήσουν μια προσέγγιση της ασφάλειας με γνώμονα τα δεδομένα. Η αξιοποίηση προηγμένων τεχνολογιών εντοπισμού και παρακολούθησης, όπως η τεχνολογία RFID, με αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο, θα συμβάλει στη μετατροπή της πρόληψης των απωλειών σε προληπτική και όχι αντιδραστική λειτουργία».