Τι να την κάνεις τη γνώση όταν δεν μπορείς να την επικοινωνήσεις στη γλώσσα του κοινού ώστε να γίνει κατανοητή, εύπεπτη και σεβαστή…
Ο Galileo Galilei θεωρείται ήρωας της Επιστημονικής Επανάστασης του 17ου αιώνα. Το έργο του στη φυσική, την αστρονομία και την επιστημονική μέθοδο ήταν πρωτοποριακό και επηρέασε τη σύγχρονη επιστήμη.
Το συμπέρασμά του για τη σφαιρικότητα της γης δεν χαιρετίστηκε από τους πολιτικούς και θρησκευτικούς ηγέτες της εποχής που ήταν πεπεισμένοι ότι η γη ήταν επίπεδη σαν τραπέζι. Για τη συνεισφορά του στην επιστήμη, ο Γαλιλαίος καταδικάστηκε ως αιρετικός το 1633 και καταδικάστηκε σε αιώνιο κατ’ οίκον περιορισμό.
Ενώ κανένας επιστήμονας ή τεχνολόγος τροφίμων δεν κινδυνεύει να καταδικαστεί για αίρεση σήμερα, η πρόκληση της διασφάλισης της επιστήμης είναι θεμελιώδης για συζητήσεις και αποφάσεις για σημαντικά θέματα όπως η ασφάλεια των τροφίμων, η επισιτιστική ασφάλεια, η δημόσια υγεία, η κλιματική αλλαγή και η εταιρική και δημόσια πολιτική.
Στην πραγματικότητα, το βαρόμετρο Edelman Trust του 2024 δείχνει ότι «κάποιος σαν εμένα» είναι πλέον τόσο αξιόπιστος όσο ένας επιστήμονας. Η πρόκληση για την επιστήμη να ανακτήσει τη θέση της ως πηγή αξιόπιστων πληροφοριών επιδεινώνεται από τον αυξανόμενο ρόλο των διαδικτυακών επιρροών και τα ατελείωτα κανάλια που τροφοδοτούν μια αδηφάγα όρεξη για περιεχόμενο, που μπορεί κάλλιστα να είναι το σημερινό ισοδύναμο του ισχυρισμού ότι η γη είναι επίπεδη.
Λοιπόν, τι πρέπει να κάνει ένας επιστήμονας; Έρευνα από το Κέντρο για την Ακεραιότητα Τροφίμων (CFI) έχει εντοπίσει δύο στρατηγικές για να σας κάνει έναν υπερήρωα της επικοινωνίας: Πρώτον, συνδεθείτε και επικοινωνήστε χρησιμοποιώντας κοινές αξίες και δεύτερον, αυξήστε τη διαφάνεια.
Υπάρχουν τρία στοιχεία για την επιτυχημένη δέσμευση και επικοινωνία που βασίζεται σε αξίες: ακρόαση, ερώτηση και κοινή χρήση.
Ξεκινήστε ακούγοντας χωρίς κρίση για να καταλάβετε και να μην απαντήσετε. Ο στόχος σας στην ακρόαση είναι να βρείτε ένα σημείο σύνδεσης, όχι να εντοπίσετε μια ευκαιρία για διόρθωση.
Ποτέ μην υποθέσετε ότι γνωρίζετε ή καταλαβαίνετε κάποιον ή μια κατάσταση. Πρώτα, αναγνωρίστε την ανησυχία που εκφράζεται για να δείξετε ενσυναίσθηση και σεβασμό και, στη συνέχεια, κάντε ερωτήσεις για να καλέσετε τον διάλογο, να δημιουργήσετε κατανόηση και να δείξετε ότι ενδιαφέρεστε.
Τέλος, μοιραστείτε πληροφορίες χρησιμοποιώντας μια φόρμουλα που έχει σχεδιαστεί για τη σύνδεση και την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και όχι για την απλή παράδοση γεγονότων. Σε αυτή τη διαδικασία, πρώτα αναγνωρίστε το ζήτημα ή την ανησυχία. Δεύτερον, μοιραστείτε γιατί αυτό το ζήτημα είναι σημαντικό για εσάς με βάση τις κοινές σας αξίες. Τρίτον, κοινοποιήστε δεδομένα ή γεγονότα που είναι σχετικά με το κοινό σας.
Οι περισσότεροι οργανισμοί υποστηρίζουν την έννοια της διαφάνειας, αλλά η έλλειψη ενός μοντέλου για την ευθυγράμμιση της διαφάνειας με τους επιχειρηματικούς στόχους και οι ανησυχίες σχετικά με την αλόγιστη υπερβολική κοινή χρήση αποτελούν συχνά εμπόδια στη μετάβαση από ιδέα σε στρατηγική. Η διαφάνεια πρέπει να υιοθετηθεί ως τρόπος επιχειρηματικής δραστηριότητας, όχι μόνο ως τρόπος επικοινωνίας με δύσκολα ζητήματα.
Η διαδικασία του να γίνεις πιο διαφανής οργανισμός ξεκινά με τον εντοπισμό των πιο σημαντικών ενδιαφερομένων για την επιχείρησή σου. Συχνά, αυτά περιλαμβάνουν υπαλλήλους, πελάτες, προμηθευτές, σχετικές ρυθμιστικές αρχές και άλλους.
Μια δομή και μια διαδικασία για τη δημιουργία και την εφαρμογή μιας στρατηγικής διαφάνειας διασφαλίζει ότι ευθυγραμμίζεται με τους στόχους της επιχείρησής σας. Η δομή της στρατηγικής για τη διαφάνεια έχει τέσσερα στοιχεία.
Οι αρχές δημιουργούν τη βάση για το ρόλο της διαφάνειας στον οργανισμό και στις πολιτιστικές προσδοκίες. Διατυπώνουν γιατί η διαφάνεια είναι σημαντική και τι σημαίνει για τον οργανισμό σας.
Οι οριακές συνθήκες καθιερώνουν μια σαφή κατανόηση του τι είναι εντός και εκτός ορίων για κοινή χρήση.
Μια βάση ενδιαφερομένων προσδιορίζει τι είναι σημαντικό για τους βασικούς ενδιαφερόμενους φορείς και «τι πρέπει να ισχύει» για να σας δουν ως διαφανείς.
Ένα μοντέλο καθοδήγησης για να γίνεις πιο διαφανής οργανισμός.
Με το να είστε πιο διαφανείς και να επικοινωνείτε χρησιμοποιώντας κοινές αξίες, θα δημιουργήσετε έναν ξεκάθαρο δρόμο για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και την ενθάρρυνση αποφάσεων που βασίζονται στην επιστήμη. Είστε έτοιμοι να αγκαλιάσετε τις προκλήσεις της επικοινωνίας και της διαφάνειας που βασίζεται σε αξίες για να γίνετε ένας υπερήρωας οικοδόμησης εμπιστοσύνης;
Το κείμενο υπογράφει ο Charlie Arnot, Διευθύνων Σύμβουλος για την Ακεραιότητα Τροφίμων στο περιοδικό τεχνολογίας τροφίμων IFT