Η «κουζίνα χάους» και οι τάσεις viral στο TikTok εμπνέουν νέους συνδυασμούς γευμάτων που δεν είχαν υιοθετηθεί στο παρελθόν.
Καθώς η γενιά Z ενηλικιώνεται οι παραγωγοί τροφίμων και ποτών προσαρμόζουν τα προϊόντα τους στις ιδιότυπες και διαφορετικές προτιμήσεις των νέων, ανατρέποντας τους καθιερωμένους κανόνες περί ομάδων τροφίμων και συνδυασμού γεύσεων.
Η σεφ Joe Labombarda, Αντιπρόεδρος του τμήματος μαγειρικής της Chartwells Higher Education Dining Services, ισχυρίζεται ότι οι νέοι σήμερα ενδιαφέρονται λιγότερο για την παραδοσιακή κουζίνα. Η Labombarda δημιουργεί μενού υπηρεσιών φαγητού για σχολεία, εξυπηρετώντας από 2 εκατομμύρια φοιτητές κολεγίων στις ΗΠΑ.
Ένας παράγοντας για τη διαφοροποίηση των γεύσεων, είπε, είναι η ευρύτερη διαθεσιμότητα γεύσεων από όλο τον κόσμο που είναι αυθεντικές για τους καταναλωτές. «Το κοινό είναι πολύ μεγάλο, και εάν δεν είναι κάτι καλό θα βρεθείτε στα αδυσώπητα μέσα κοινωνικής δικτύωσης! Αυτό οι κατασκευαστές το έχουν καταλάβει».
Η σεφ είπε ότι η «κουζίνα χάους» και οι τάσεις viral στο TikTok εμπνέουν νέους συνδυασμούς γευμάτων που δεν είχαν υιοθετηθεί στο παρελθόν.
«Για τους σεφ που είναι τολμηροί στη δημιουργικότητα και τον πειραματισμό, το κοινό μας αυτή τη στιγμή είναι καταπληκτικό», είπε ο Labombarda.
Κλειδί τα μπαχαρικά
Ένας σημαντικός παράγοντας στην αλλαγή της γεύσης είναι η δεκτικότητα που δείχνει η Gen Z για τα πικάντικα τρόφιμα. Αυτή η τάση υπογραμμίζεται από την άνοδο των σνακ με πολλά καρυκεύματα.
Η Gen Z είναι η πρώτη γενιά που προτιμά τη μεξικάνικη κουζίνα από το ιταλικό φαγητό. Τα μεξικάνικα τρόφιμα προβλέπεται να αναπτυχθούν με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 6,65% έως το 2026, αυξάνοντας κατά 113,8 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την Technavio .
Κοιτάζοντας μπροστά στο μέλλον, ο Labombarda είπε ότι υπάρχουν ακόμα περιοχές του κόσμου, όπως η Νοτιοανατολική Ασία, με γεύσεις που δεν έχουν φτάσει ακόμη στα «mainstream μενού και τα decks» συστατικών στις ΗΠΑ.
Στροφή στις Ασιατικές γεύσεις
Οι παρασκευαστές τροφίμων στρέφονται σε ασιατικές γεύσεις με τις οποίες οι Αμερικανοί καταναλωτές δεν είναι ακόμη ευρέως εξοικειωμένοι. Ο κατασκευαστής συστατικών T. Hasegawa USA ανακήρυξε το ube – μια λαμπερή μοβ ρίζα που αναπτύσσεται στις Φιλιππίνες, με γλυκιά γεύση ξηρού καρπού – ως τη γεύση της χρονιάς για το 2024.
Οι μακροπρόθεσμες τάσεις προς την υγεία θα συνεχίσουν επίσης να υπαγορεύουν τις διατροφικές προτιμήσεις, σύμφωνα με τον σεφ. Η επόμενη ηλικιακή ομάδα Gen Alpha, που γεννήθηκε μετά το 2012 μέχρι σήμερα, είπε, θα συνεχίσει να μαθαίνει περισσότερα για τα οφέλη του φαγητού καθώς μεγαλώνουν.
«Οι νέοι έχουν επίσης πολύ μεγαλύτερη επίγνωση του τι βάζουν στο σώμα τους, επομένως βλέπουμε μια αύξηση της ποσότητας πρωτεϊνών που καταναλώνουν οι άνθρωποι και τη χρήση της τροφής ως καυσίμου για διαύγεια ή ενέργεια», είπε ο Labombarda.