Σε αναμμένα κάρβουνα ενόψει Χριστουγέννων είναι οι καταναλωτές αναμένοντας και τις φθινοπωρινές εκπτώσεις, προκειμένου να κάνουν σημαντικές αγορές και κυρίως δώρα, πριν οι τιμές πάρουν την ανιούσα, αλλά η πιο σημαντική είναι η ημέρα «γιορτής» του καταναλωτή, η Black Friday.
Η φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδος αρχίζει την 1η Νοεμβρίου και θα διαρκέσει έως τις 10 του μήνα ενώ η Black Friday είναι στις 26 Νοεμβρίου οπότε οι καταναλωτές θα σπεύσουν να αγοράσουν αυτό που θέλουν, σε μεγάλες προσφορές που κάνουν και οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής αλλά και τα μικρά εμπορικά καταστήματα
Σύμφωνα με την Ένωση εργαζομένων καταναλωτών Ελλάδος υπάρχουν 5 κανόνες που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα εικονικών προσφορών- απάτης:
- Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
- Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
- Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
- Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
- Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.