«Πόλεμος» έχει κυρηχθεί στα fast food της Ιαπωνίας και η αφορμή ακούει στο όνομα «πατάτες τηγανητές». Λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων η McDonald’s Ιαπωνίας ανακοίνωσε ότι εξαιτίας των παγκόσμιων προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα θα αναστείλει την πώληση μεσαίας και μεγάλης μερίδας στις τηγανητές πατάτες για μια εβδομάδα αρχής γενομένης από την Παραμονή των Χριστουγέννων.
Τις πρώτες μέρες του 2022 με νέα ανακοίνωση η αλυσίδα εξήγησε πως αυτό θα συνεχιστεί και ολόκληρο τον Ιανουάριο αφού η κατάσταση δεν είχε ακόμα εξομαλυνθεί ούτε προβλεπόταν να συμβεί κάτι τέτοιο άμεσα.
Οι ναυτιλιακές δραστηριότητες παγκοσμίως εξακολουθούν να επηρεάζονται σοβαρά από ένα συνδυασμό παραγόντων, όπως τα lockdown για την πανδημία του κορονοϊού, τα ακραία καιρικά φαινόμενα και την ταχεία ανάκαμψη της ζήτησης.
Έτσι, η McDonald’s πήρε την παραπάνω απόφαση «προκειμένου να είμαστε σίγουροι ότι έχουμε άφθονο απόθεμα και οι πελάτες μας θα μπορούν να απολαύσουν αδιάκοπα τις πατάτες των McDonald’s».
Αυτή την απόφαση, όμως, αποφάσισε να εκμεταλλευτεί ο βασικός ανταγωνιστής της αλυσίδας στη χώρα, η ιαπωνική αλυσίδα Freshness Burger, η οποία με σλόγκαν «Εμείς έχουμε πατάτες» προχώρησε σε κίνηση – ματ.
Ανακοίνωσε ότι από τώρα έως τις 27 Φεβρουαρίου, αυξάνει την ποσότητα σε τηγανητές πατάτες στις κανονικές και μεγάλες μερίδες της, καθώς και ότi τις βάζει ως side order στα γεύματά του κατά 25%, διατηρώντας σε όλα τα πιάτα τις ίδιες τιμές.
Η εύλογη απορία που μπορεί να έχει κανείς είναι πώς μπορεί η Freshness Burger να κάνει κάτι τέτοιο, ενώ τα McDonald’s δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν στη ζήτηση; Απλά επειδή οι δύο αλυσίδες έχουν τελείως διαφορετικούς προμηθευτές για τις πατάτες τους.
Οι ζημιές από τις πλημμύρες στο λιμάνι του Βανκούβερ και οι δυσκολίες στη διεθνή ναυτιλία που σχετίζονται με την πανδημία επηρέασαν τη McDonald’s που προμηθεύεται τις πατάτες της από τη Βόρεια Αμερική. Αντίθετα, οι πατάτες που χρησιμοποιεί η Freshness Burger είναι εγχώριες και τις προμηθεύεται από το βόρειο νομό Χοκάιντο της Ιαπωνίας που σημαίνει ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η McDonald’s δεν την αγγίζουν.
Μάλιστα, η ανακοίνωσή της ενθουσίασε τους καταναλωτές που φαίνεται είχαν πάθει στερητικό σύνδρομο τις τελευταίες εβδομάδες, τρώγοντας λιγότερες πατάτες τηγανητές απ’ ότι είχαν συνηθίσει, οι οποίοι έσπευσαν στο Twitter να εκφράσουν τη χαρά τους. Ακολουθούν μερικά ενδεικτικά tweets:
- «Αυτό με κάνει να μου αρέσει ακόμα περισσότερο η Freshness Burger. Είναι ακριβά, αλλά το φαγητό είναι πραγματικά καλό»
- «Η Freshness Burger φτιάχνει τις αγαπημένες μου πατάτες, οπότε σίγουρα θα πάω να πάρω μερικές τώρα»
- «Περιμένουν μέχρι να δώσετε την παραγγελία σας για να αρχίσουν να μαγειρεύουν τις πατάτες»
- «Περισσότερες πατάτες! Είναι υπέροχο! Λοιπόν, πού είναι το πλησιέστερο υποκατάστημα; Δεν μπορώ να θυμηθώ…»
Βέβαια, η Freshness Burger – με έδρα τη Γιοκοχάμα – έχει πολύ μικρότερο αριθμό εστιατορίων στην Ιαπωνία, ενώ είναι λίγο πιο ακριβή από τη McDonald’s οπότε μένει να φανεί στην πράξη κατά πόσο θα μετακινηθούν – προσωρινά ή και όχι – πελάτες από τη μία αλυσίδα στην άλλη εξαιτίας έλλειψης πατάτας τηγανητής.
Για να αποκτήσουμε πιο ολοκληρωμένη εικόνα να αναφέρουμε πως στη Freshness Burger μια μεγάλη μερίδα πατάτες κοστίζει 380 γιεν (περίπου 2,91 ευρώ), ενώ στα McDonald’s 280 γιεν (περίπου 2,15 ευρώ), το δε Classic Burger 540 γιεν (περίπου 4,14 ευρώ) στη Freshness Burger, δηλαδή 150 γιεν (περίπου 1,15 ευρώ) πιο ακριβό από ένα Bic Mac.
Οι μεγαλύτερες ανάγκες σε ποσότητα και οι χαμηλότερες τιμές στο μενού είναι πιθανώς και οι δύο λόγοι για τους οποίους η McDonald’s έχει επιλέξει να εισάγει τις πατάτες αντί να χρησιμοποιεί εγχώριες προμήθειες, καθώς οι αγροτικοί οργανισμοί της Βόρειας Αμερικής τείνουν να έχουν καλύτερες οικονομίες κλίμακας από τους Ιάπωνες καλλιεργητές.
Πηγή: japantoday.com