Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
16 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Αναγραφή των θερμίδων δίπλα από τα πιάτα στα εστιατόρια: Η άποψη των καταναλωτών

ΑρχικήΝέαΕστίαση / ΤουρισμόςΑναγραφή των θερμίδων δίπλα από τα πιάτα στα εστιατόρια: Η άποψη των καταναλωτών
spot_img

Μπορεί αν επιλέξει κανείς να βγει έξω για φαγητό για να απολαύσει ένα γεύμα, να μην αναλογιστεί πόσες θερμίδες έχει αυτό που τρώει ή οι θερμίδες γενικά να μην αποτελέσουν κριτήριο επιλογής. Θα συνέχιζε, όμως, αυτό να ισχύει εάν δίπλα από κάθε γεύμα στον κατάλογο αναγράφονταν και οι θερμίδες του; Αυτό το ερώτημα αποτελεί την έκφραση ενός αιτήματος ολοένα και περισσότερων καταναλωτών να φαίνεται το πόσες θερμίδες έχει κάθε πιάτο.

Σύμφωνα με μελέτη, το 57% των ερωτηθέντων απάντησε πως πράγματι η αναγραφή των θερμίδων δίπλα από το εκάστοτε γεύμα στα εστιατόρια θα επηρέαζε την επιλογή τους, ενώ το 43% των καταναλωτών είπαν πως θα ήταν πιο πιθανό να επιλέξουν ένα εστιατόριο με σήμανση θερμίδων στο μενού. Ωστόσο, μόνο το 21% βρίσκει αυτή τη στρατηγική ως την απάντηση στην παχυσαρκία.

Στη Μεγάλη Βρετανία, σήμερα 6 Απριλίου τίθεται σε ισχύ ο νόμος για την υποχρεωτική αναγραφή θερμίδων στα μενού εστιατορίων και σε συσκευασμένα φαγητά Take away και αποτελεί κυβερνητική πολιτική για την προώθηση μιας υγιεινής διατροφής, με περισσότερα από 25.000 εστιατόρια να συμμορφώνονται σε αυτή, όπως είναι οι αλυσίδες Burger King και Pizza Hut.

Η νέα νομοθεσία, μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας και την προώθηση της υγείας των Βρετανών, απαιτεί από όλα τα καφέ και τα εστιατόρια που ανήκουν σε εταιρείες με περισσότερους από 250 υπαλλήλους να περιλαμβάνουν σήμανση θερμίδων και μετρήσεις στα μενού τους.

Σε περαιτέρω έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 1000 ενήλικες σχετικά με τις αλλαγές στα μενού, το 48% απάντησε ότι παρακολουθεί ήδη ή έχει επίγνωση της πρόσληψης θερμίδων του, με τις γυναίκες και τον νεότερο πληθυσμό να αγκαλιάζουν όλο και περισσότερο την πρωτοβουλία. Η επίσημη καθοδήγηση προς τις επιχειρήσεις σχετικά με τους νέους κανόνες λέει: «Εκτός από το να βοηθάει τους καταναλωτές να λαμβάνουν πιο υγιεινές αποφάσεις, η επισήμανση θερμίδων στοχεύει να ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να αναδιαμορφώσουν τα τρόφιμα και τα ποτά που προσφέρουν και να παρέχουν επιλογές με χαμηλότερες θερμίδες».

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και ορισμένοι που αντιμετωπίζουν αυτή την κίνηση με κάποια ανησυχία. Υποστηρίζεται πως, ειδικά σε άτομα με διατροφικές διαταραχές, ο κίνδυνος να αγχώνονται περισσότερο για το φαγητό είναι αυξημένος. Άλλωστε, το φαγητό πρέπει να εστιάζει κατά βάση στην υγεία και όχι αποκλειστικά στην πρόσληψη θερμίδων. Για ορισμένους, όπως για παράδειγμα την πρώην νικήτρια του βρετανικού Masterchef Thomasina Miers, μια καλή κίνηση θα ήταν τα εστιατόρια να εστιάζουν περισσότερο σε καλής ποιότητας πρώτες ύλες και σε υγιεινές χημικές συνθέσεις στα φαγητά παρά στις θερμίδες.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Ένας νεκρός από ψαροκεφτέδες που πωλούνται σε Lidl και Coop στη Δανία

Μολυσμένοι με listeria ψαροκεφτέδες, προκάλεσαν επτά ασθένειες και έναν θάνατο.

7 νεκροί από την μαγιά στο ψωμί – Συνεχιζόμενη μόλυνση της γραμμής παραγωγής

Έκρηξη λιστερίωσης που σχετίζεται με προϊόντα μαγιάς Baker's, στην Ελβετία.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο