Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024
10.4 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Μ. Παναγιωτάκης (ΔΩΔΩΝΗ): “Είμαι ρομαντικός στη δουλειά μου κι ότι κάνω το κάνω με  μεράκι”

ΑρχικήΣυνεντεύξειςΜ. Παναγιωτάκης (ΔΩΔΩΝΗ): "Είμαι ρομαντικός στη δουλειά μου κι ότι κάνω το κάνω με  μεράκι"
spot_img

“ΔΩΔΩΝΗ των πέντε Ηπείρων” – Ο Διευθύνων Σύμβουλος της γαλακτοβιομηχανίας ΔΩΔΩΝΗ Μιχάλης Παναγιωτάκης, απαντάει στο cibum γιατί έγινε το μεγάλο “άλμα” της εταιρείας στα σνακ και αποκαλύπτει στο cibum το μυστικό της επιτυχίας.

Του Ανδρέα Κωνσταντάτου

Με μια μεγάλη τούρτα, θα γιορτάσει τη χρονιά που έρχεται η  γαλακτοβιομηχανία “ΔΩΔΩΝΗ ΑΕ” τα εξηκοστά γενέθλια της. Και την αξίζει γιατί από  μια μικρή μονάδα παστερίωσης φρέσκου γάλακτος το 1963, που συγκέντρωνε το αγελαδινό γάλα από τους κτηνοτρόφους της περιοχής για τους κατοίκους των Ιωαννίνων, έφτασε σήμερα να είναι η κορυφαία εταιρεία στην παραγωγή φέτας, η πρώτη σε πωλήσεις στην Ελλάδα και η πρώτη σε εξαγωγές, σε πάνω από πενήντα χώρες και στις πέντε ηπείρους!

 Τι κρύβεται πίσω από αυτή την επιτυχία; Η αγάπη για τη δουλειά, η κληρονομιά της Ηπείρου και ο ρομαντισμός. Κι  όπως είπε, στο Cibum.gr, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ο κ. Μιχάλης Παναγιωτάκης, χρειάζεται και κάτι άλλο: καρδιά. 

“Μπορεί να φαίνομαι λίγο ρομαντικός, αλλά χωρίς ρομαντισμό δεν μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά. Ωραία τα νούμερα και οι δείκτες, αλλά χρειάζεται  καρδιά και ταλέντο σ’ αυτή τη δουλειά. Κι εγώ θα συνεχίσω να κάνω αυτό που λέει η καρδιά μου”.

   Ζήτησα να  κάνουμε  μια ανοιχτή συζήτηση με τον κ. Παναγιωτάκη,  -πέρα από τα σχέδια και τα νούμερα- για να καταλάβω τι χρειάζεται ένας διευθύνων σύμβουλος για να φέρει βόλτα  μια μεγάλη γαλακτοβιομηχανία, που προσφέρει τα ευαίσθητα προϊόντα της, σ’ όλες τις γενιές, σ’ όλες τις ηλικίες από τα μικρά παιδιά της χώρας μας μέχρι τους πιο ηλικιωμένους συμπατριώτες μας.

“Ξεκινήσαμε το 2014 με τους ανθρώπους μας και τις άριστες γνώσεις που είχαν από το παρελθόν, έτσι διασφαλίσαμε την ποιότητα τους τελικού προϊόντος. Προχωρήσαμε στη σωστή εξυπηρέτηση των καταναλωτών, βελτιώνοντας ταυτόχρονα τις δομές  και το σύστημα διανομής και φτάσαμε να υπερδιπλασιάσουμε το εργατικό μας δυναμικό.”

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της κορυφαίας εταιρείας
στην παραγωγή φέτας, Μιχάλης Παναγιωτάκης

Οι άνθρωποι εδώ είναι ξεχωριστοί

         Ο κ. Παναγιωτάκης, το 2014 μετακόμισε  με την οικογένεια του από την Αθήνα στα Ιωάννινα, όπου διαμένει πια μόνιμα. Έχει χτίσει σταθερές σχέσεις εμπιστοσύνης  με τους κατοίκους των Ιωαννίνων, με τους παραγωγούς και με  τους εργαζόμενους.   

“Προτεραιότητα μου είναι η δουλειά και μου αρέσει πάρα πολύ αυτό που κάνω όχι μόνο για οικονομικούς λόγους. Μένω στα Γιάννενα, σ’ αυτή την πόλη που αγάπησα εγώ και η οικογένεια μου και μας αγάπησαν. Είμαι τυχερός που λόγω της “ΔΩΔΩΝΗΣ” γνώρισα τόσους ανθρώπους και διατηρώ άριστες σχέσεις με τους παραγωγούς και την κοινωνία της όμορφης πόλης μας. Πρέπει να αναπτύξει κανείς  επικοινωνία με τους ανθρώπους, να έχει σχέσεις, να περνάει χρόνο μαζί τους για να γνωρίζει και πως σκέφτεται μια κοινωνία. Έχω εισπράξει αγάπη και θέλω να δίνω αγάπη γιατί οι άνθρωποι εδώ είναι ξεχωριστοί”  

 Η επέκταση και στα τρόφιμα

  Με το ταλέντο και την αγάπη του κ.Παναγιωτάκη για τη δουλειά του, η “ΔΩΔΩΝΗ”, έκανε τελευταία, ένα ακόμα βήμα. Επεκτάθηκε και  στον τομέα των τροφίμων. Μπορεί η κίνηση αυτή να χαρακτηριστεί κομβική  για την πορεία της, αλλά δεν αλλάζει το βασικό χαρακτήρα της.

 “Ότι παράγουμε είναι με βάση τα γαλακτοκομικά, όπως τα νέα σνακ για παράδειγμα που είναι τα μοναδικά στην αγορά, με βάση την αγαπημένη και αυθεντική φέτα ΠΟΠ ΔΩΔΩΝΗ.

Πάντοτε κοιτάζουμε μπροστά, με στόχο και όραμα, με συγκεκριμένο σχεδιασμό, να αναπτύξουμε  την  εταιρία.  Η  εμπειρία  μας  άλλωστε  τα  τελευταία  χρόνια  το αποδεικνύει. Ό,τι πετυχαίνουμε είναι πλαισιωμένο με μεθοδικότητα, αγάπη και μεράκι.

Θέλουμε ο καταναλωτής μας να έχει στο τραπέζι του ποιοτικά και αγνά προϊόντα, έτσι όπως μόνο η ΔΩΔΩΝΗ ξέρει να παράγει.”

Τα Baked Cheese Thins, είναι ένα σνακ υψηλής διατροφικής αξίας
με 100% Φέτα Π.Ο.Π ΔΩΔΩΝΗ.

Πρεσβευτής στους καταναλωτές 54 χωρών

   Ο στόχος του κ. Παναγιωτάκη στη “Δωδώνη”, είναι να χρησιμοποιεί και να αξιοποιεί τα ελληνικά προϊόντα και να τα προβάλει στο εξωτερικό. Άλλωστε δεν είναι λίγες οι 54 χώρες που εξάγει τα προϊόντα του. Θα έλεγε κανείς πως κατέχει τη θέση ζηλευτού πρεσβευτή της Ελλάδας στους καταναλωτές αυτών των χωρών. 

“Η ΔΩΔΩΝΗ έχει ανοίξει «τα φτερά της» και πέταξε σε 54 χώρες και στις πέντε ηπείρους από 32 που ήταν το 2012. Μπήκαμε σε πολλές νέες αγορές, ιδρύσαμε γραφεία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, δημιουργήσαμε άλλα δύο εργοστάσια στη Θήβα και στην Κύπρο και πετύχαμε το στόχο μας που ήταν το ποσοστό των εξαγωγών από το 25% που ήταν πριν από μια δεκαετία, να φτάσει το 50% του κύκλου εργασιών σήμερα. Η επέκταση σε νέες αγορές συνεχίζεται με αμείωτη ένταση γιατί νιώθουμε ότι η ΔΩΔΩΝΗ είναι ο καλύτερος πρεσβευτής της ελληνικής διατροφής και κουζίνας και του ελληνικού πολιτισμού”.

“Είμαστε τυχεροί” υπογραμμίζει,  “που ζούμε σε μια γη που παράγει προϊόντα ανώτερα άλλων χωρών. Εμείς θέλουμε να μεγιστοποιήσουμε αυτή την ελληνική αξία και να την προβάλουμε διεθνώς. Είναι μια συνεχής προσπάθεια η αξιοποίηση της κληρονομιάς μας και κληροδότημα στην επόμενη γενιά”.

 Με αυτή τη φιλοσοφία δεν είναι να απορεί, κανείς που η “ΔΩΔΩΝΗ” διαθέτει την ταυτότητα της ποιότητας που βασίζεται στη βαριά κληρονομιά της Ηπείρου σε γαλακτοκομικά προϊόντα, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί πρότυπο συνεργασίας με τους παραγωγούς και εξυπηρέτησης των καταναλωτών. 

 Προσφέρουμε καινοτόμα προϊόντα

 Πάμε πάλι πίσω τη συζήτηση μας στα νέα προϊόντα και τις προοπτικές που διαγράφονται μέσα σ’ ένα οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, το οποίο  συνεχώς μεταμορφώνεται από τις προτιμήσεις των καταναλωτών διεθνώς. 

“Η σχέση κοινωνίας με επιχειρηματικότητα είναι αμφίδρομη, στην εύρεση και ανάπτυξη νέων προϊόντων συμπεριλαμβανομένων και των φυτικών. Ερευνούμε τις τάσεις και προσφέρουμε στον καταναλωτή νέα, καινοτόμα προϊόντα τα οποία θα του προσδώσουν αφενός μεν το αίσθημα της ικανοποίησης  των πραγματικών αναγκών του, αφετέρου δε μιας ισορροπημένης διατροφής.

Η κοινωνία δεν μπορεί παρά να είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις επιχειρήσεις, η διατροφή είναι και βαθμός του πολιτισμού μιας κοινωνίας, προφανώς και θα δούμε νέα προϊόντα όσο η κοινωνία μας εξελίσσεται.”           

Η στροφή της ΔΩΔΩΝΗΣ σε σνακ και νέα φυτικά προϊόντα ήδη αποδίδει.  “Τα νέα λαχταριστά σνακ από φέτα που κυκλοφορήσαμε είναι μοναδικά στο είδος τους” λέει ο Μιχάλης Παναγιωτάκης και τονίζει: “Δεν υπάρχουν άλλα όμοια σνακ. Είμαστε απόλυτα βέβαιοι ότι θα κερδίσουν την εμπιστοσύνη και την προτίμηση των καταναλωτών, έχουν όλα τα συστατικά της επιτυχίας διότι παράγονται από αγνά φυσικά υλικά, περιέχουν υψηλή πρωτεΐνη χρήσιμη για τον οργανισμό, έχουν ιδιαίτερη θρεπτική αξία και συνοδεύουν τον καταναλωτή σε κάθε έκφανση της καθημερινότητάς του. Σε ότι αφορά τα φυτικά πρέπει να σας πω ότι στο μικρό σχετικά χρονικό διάστημα από την κυκλοφορία τους, έχουν αγαπηθεί τόσο που κατατάσσουν την εταιρία μας ανάμεσα στους πρωτοπόρους στο μερίδιο αγοράς. Αυτό δείχνει ότι ο καταναλωτής συνεχίζει να εμπιστεύεται τη ΔΩΔΩΝΗ πέρα από την περίφημη φέτα της και τα άλλα γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα της”.

  

 Οι “πυλώνες” της “Δωδώνης”

 Έτσι κι αλλιώς τα βασικά προϊόντα της “Δωδώνης” ήταν και είναι η φέτα, το γιαούρτι και το γάλα. 

 “Οι τρεις  πυλώνες μας” όπως λέει ο διευθύνων σύμβουλος της “Δωδώνης” . “Με βάση αυτούς τους πυλώνες έχουμε μεγάλα όνειρα που θέλουμε να υλοποιήσουμε Δεν φεύγουμε από το γαλακτοκομικό τομέα. Απο τη φέτα προέρχονται τα σνακ. Όσον αφορά τις νέες τάσεις , η “μόδα” υπάρχει πάντα και οι σύγχρονες ανάγκες  υπάρχουν και εξυπηρετούνται από σύγχρονα “όπλα”. Τα φυτικά μας προϊόντα – που έχουν ξεκινήσει όλες οι γαλακτοκομικές εταιρείες- καλύπτουν τις ανάγκες  του καταναλωτή για κάτι το διαφορετικό. Πάντως δεν μπορούν να δημιουργήσουν τέτοια τομή ώστε να  γείρουν την πλάστιγγα  υπέρ των φυτικών.  Το γάλα, μας δίνει τις πρωτεΐνες και το αγνό λίπος που δεν μπορούν τα φυτικά προϊόντα. Κι αυτό το γάλα το έχει ανάγκη ο άνθρωπος από καταβολής. Δείτε τα βιολογικά προϊόντα που  βγήκαν πριν από 20 χρόνια στην αγορά και δεν έχουν ακόμα ξεπεράσει το 5-7% διεθνώς στο σύνολο των προϊόντων που ανταγωνίζονται”.

Η “ΔΩΔΩΝΗ” είναι ένα  brand που στηρίζεται στην κληρονομιά της  και στην ποιότητα των προϊόντων. Πόσο δύσκολο είναι όμως να παραμείνει μέσα στον ανταγωνισμό που είναι αρκετά σκληρός, σ’ αυτό το υψηλό επίπεδο ποιότητας;

“Είναι πολύ δύσκολο ομολογουμένως” λέει ο κ. Παναγιωτάκης και συνεχίζει:Για εμάς η ποιότητα και οι αγνές πρώτες ύλες είναι το κυρίαρχο στοιχείο μας. Σεβόμαστε τον καταναλωτή, αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του και νιώθουμε το τραπέζι τους σαν δικό μας, επομένως θέλουμε να γεύεται μοναδική ποιότητα, γεμάτη Ελλάδα. Το μεράκι μας, η ποιότητα των προϊόντων μας είναι μη διαπραγματεύσιμα”.  

Όχι στήριξη αλλά απεμπλοκή από τη γραφειοκρατία 

Για τελευταίο, κράτησα την άποψη του κ. Μ. Παναγιωτάκη για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα και αν την στηρίζει επαρκώς η πολιτεία. Θα περίμενα έναν ακόμα επιχειρηματία να “γκρινιάξει” όπως κάνουν πολλοί, πάρα πολλοί στην Ελλάδα τείνοντας το χέρι στο κράτος, αν δεν είχε προηγηθεί η συζήτηση μας.   

 “Η επιχειρηματικότητα δεν έχει ανάγκη στήριξης” μας είπε “έχει ανάγκη απεμπλοκής της από άσκοπη και ζημιογόνα γραφειοκρατία, τα υπόλοιπα θα τα αυτορρυθμίσει η ίδια η αγορά. Η πολιτεία οφείλει να βρίσκεται στο πλευρό της, άλλωστε έτσι μόνο υπάρχει και πρόοδος και ανάπτυξη.

Η εξωστρέφεια θα πρέπει να γίνει κουλτούρα μας”.

Ανδρέας Κωνσταντάτος

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Coca Cola: Ανάκληση 28 εκατομμυρίων αναψυκτικών λόγω σοβαρού κινδύνου – 80 επιθεωρητές εν δράσει

Η μεγαλύτερη ανάκληση των τελευταίων 25 ετών στην Αυστρία που επηρέασε 18 χώρες.

Έκκληση προς την αλλαντοβιομηχανία: Μειώστε τα συντηρητικά για να αυξήστε την ασφάλεια – Προτεινόμενες λύσεις    

Τα μέτρα που προτείνουν ερευνητές για τη μείωση του κινδύνου λιστερίωσης στα τρόφιμα.

Κίνδυνος ασφυξίας από παιδικά ζελεδάκια! Πωλούνται και στην Ελλάδα

Η λίστα των προϊόντων που ανακαλούνται, μερικά από τα οποία πωλούνται και στην Ελλάδα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο