Διαφήμιση της McDonalds’s της Νέας Ζηλανδίας που χρησιμοποιεί χιουμοριστικά ατάκες που θα έλεγε ένας άνθρωπος σε κατάσταση μέθης κατά την παραγγελία φαγητού προσελκύει ανάμεικτες αντιδράσεις.
Νυχτερινή έξοδος και γρήγορο φαγητό αποτελούν “αθάνατο συνδυασμό”. Άνθρωποι που έχουν πιει λίγο παραπάνω και παραγγέλνουν φαγητό λένε συχνά αστεία πράγματα ή κάνουν την παραγγελία τους να ακούγεται σαν…γλωσσοδέτης. Μπορεί αυτό για κάποιον που θα το πετύχει τυχαία στην ουρά ενός fast food να είναι ξεκαρδιστικό για λίγο, αλλά είναι σωστό να το χρησιμοποιεί μια μεγάλη αλυσίδα ταχυφαγείων ως διαφημιστική καμπάνια;
Για να σας εξηγήσουμε τι συνέβη, η εταιρεία McDonald’s, η μεγαλύτερη αλυσίδα fast food στον κόσμο, διεξήγαγε στη Νέα Ζηλανδία μια καμπάνια, οποία χρησιμοποιεί φράσεις που θα έλεγε ένας άνθρωπος σε κατάσταση μέθης όταν προσπαθεί να παραγγείλει φαγητό.
Στα διαφημιστικά μπορεί κανείς να δει στα αγγλικά τις φράσεις ένα “mig back congo peas” (ένα Big Mac combo παρακαλώ), καθώς και “farge lies with tomato horse” (μεγάλες πατάτες με σάλτσα ντομάτας).
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Stuff, oι διαφημίσεις, που δημιουργήθηκαν από την DDB Aotearoa, διεξήχθησαν κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου και περιορίστηκαν στην προβολή μεταξύ 9 μ.μ. και 6 π.μ., σε πλατφόρμες ψηφιακής διαφήμισης καθώς και σε εστιατόρια και εφαρμογές McDonalds.
Ωστόσο, δεν βρήκαν όλοι το θέμα της διαφήμισης τόσο αστείο. Χαρακτηριστικά, η εκτελεστική διευθύντρια της οργάνωσης για την ευαισθητοποίηση γύρω από τα προβλήματα που προκαλεί το αλκοόλ στην υγεία, Alcohol Healthwatch, Rebecca Williams, θεώρησε τις διαφημίσεις “ανεύθυνες” και πως υπονομεύουν την μεγάλη– και κατά τους ισχυρισμούς της επιτυχημένη– προσπάθεια που γίνεται από το κράτος για να πίνουν οι Νεοζηλανδοί πιο υπεύθυνα.
Από πλευράς της η διευθύνουσα σύμβουλος της DDB Aotearoa, Priya Patel, δήλωσε ότι η διαφήμιση είχε ως σκοπό το χιούμορ και να αποτυπώσει μια μεγάλη “παράδοση” για τους Νεοζηλανδούς, που συνηθίζουν να ολοκληρώνουν μια βραδινή έξοδο με μια αγορά fast food. Πρόσθεσε πως ως επί τω πλείστω τα σχόλια που έλαβε η καμπάνια ήταν θετικά, αλλά πως η άποψη των ανθρώπων για μια διαφήμιση είναι υποκειμενική.