Ποιες είναι οι βασικές ψηφιακές δεξιότητες που πρέπει να έχει κάθε επιχείρηση τροφίμων και ποτών αυτή την εποχή;
Τι επιφυλάσσει αυτή η χρονιά για τις επιχειρήσεις στο χώρο των τροφίμων και ποτών; Η Jo Roberts, διευθύντρια στρατηγικής περιεχομένου στην Circus Street, σε ένα άρθρο της στο Food Bev News αναφέρει ποιες είναι οι απαραίτητες δεξιότητες που πρέπει να έχει μια επιχείρηση του κλάδου αν θέλει να ξεχωρίσει στον τομέα.
Γιατί αυτή η χρονιά είναι ιδιαίτερα σημαντική; Η οικονομική ύφεση από τη μία πλευρά θέτει σε όριο τον προϋπολογισμό κάθε εταιρείας. Από την άλλη, όμως, ο κόσμος στο τρόφιμο και το ποτό εξελίσσεται ταχύτητα και μόνο αυτοί που μπορούν να συμβαδίσουν με αυτό το ρυθμό θα επιβιώσουν, προκαλώντας παράπλευρες απώλειες σε όσες εταιρείες δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στην πίεση. Επιπλέον, οι πελάτες του σήμερα έχουν, ακριβώς εξαιτίας των παραπάνω, υψηλότερες απαιτήσεις από ποτέ, ειδικά από τις ψηφιακές υπηρεσίες των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν, προσδοκώντας και τώρα περιμένουν μια πιο εξατομικευμένη και άμεση εξυπηρέτηση.
Για αυτό και είναι σημαντικό να τεθούν τα θεμέλια των ψηφιακών δυνατοτήτων από ανθρώπους της ίδιας της επιχείρησης και όχι από τρίτους, ούτως ώστε οι εργαζόμενοι να αποκτήσουν τις γνώσεις και τα εργαλεία για τη χρήση προηγμένων και συνεχώς μεταβαλλόμενων τεχνολογιών που θα τους βοηθήσουν στο χώρο εργασίας. Παρακάτω, θα δούμε ορισμένες απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες για μια επιτυχημένη επιχείρηση στο τρόφιμο και το ποτό.
Η κατανόηση των δεδομένων
Τα δεδομένα είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχή ανάπτυξη και οι επιχειρήσεις χρειάζονται αναλυτικές δεξιότητες για να μετατρέψουν αποτελεσματικά τις πληροφορίες σε κέρδος.
Αυτό σημαίνει αξιολόγηση των δεδομένων, προστασία της πληροφορίας, αλλά και αξιοποίησή τους για τη λήψη αποφάσεων και τη θέσπιση επιχειρηματικών στόχων. Όσο περισσότερη εξειδίκευση στα δεδομένα μπορεί μια επιχείρηση να αποκτήσει, τόσο περισσότερες δεξιότητες αποκτά και τόσο ευκολότερα μπορεί να κάνει την πληροφορία «όπλο» στην καθημερινότητα της επιχείρησης.
Εξοικείωση με την τεχνητή νοημοσύνη (AI)
Η χρήση της τεχνολογίας ΑΙ θα γίνεται ολοένα και πιο συνηθισμένη και πιο περίπλοκη, αρχίζοντας να μεταμορφώνει πραγματικά τον τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιούμαστε.
Ως εκ τούτου οι επιχειρήσεις υιοθετούν ολοένα και περισσότερο αυτές τις τεχνολογίες για να βοηθήσουν στη βαθύτερη κατανόηση του κοινού στόχου τους και αυτές που δεν το έκαναν είναι απαραίτητο να ξεκινήσουν να γνωρίζουν τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη και τις εξελισσόμενες αλλαγές της, προκειμένου να κατανοήσουν πιθανές εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης στα τρόφιμα και τα ποτά.
Η δύναμη των social media
Χωρίς social media, καμία επιχείρηση δεν υπάρχει στον ψηφιακό χάρτη. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές λαμβάνουν αποφάσεις για αγορές και ψωνίζουν από τα social media. Ταυτόχρονα, ο χώρος εξελίσσεται συνεχώς ως προς τη σχετική δημοτικότητα των πλατφορμών και τον τρόπο χρήσης τους. Oπότε είναι καιρός να αποκτήσει κανείς εμπειρία στο πώς να παραμένει ενεργός στις πλατφόρμες, όπως το TikTok, το Reddit και το Instagram και να προσελκύουν ένα νεότερο σε ηλικία καταναλωτικό κοινό.
Οι ψηφιακές τεχνολογίες ως προς την απομακρυσμένη εργασία
Για να είναι κάποιος αποτελεσματικός ηγέτης ομάδας, είναι απαραίτητο να είναι σε θέση να προσαρμοστεί στο νέο ψηφιακό περιβάλλον στο οποίο εργάζεται και στις μεταβαλλόμενες προσδοκίες των εργαζομένων, λέει η Jo Roberts.
Η απομακρυσμένη και ευέλικτη εργασία έχει επιφέρει θεμελιώδεις αλλαγές στην εμπειρία διαχείρισης. Για αυτό η κατανόησή της είναι σταδιακά απαραίτητη για την παραγωγικότητα, όπως με την καλύτερη διαχείριση εργασιών, την παρακολούθηση της παραγωγικότητας και της συμμετοχή των μελών της ομάδας, καθώς και τον καθορισμό του καλύτερου τρόπου για τη δομή των ροών εργασίας και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων. Όλα αυτά μπορούν να γίνουν ψηφιακά.
Βιωσιμότητα
Βρισκόμαστε σε μια μεγάλη κλιματική κρίση. Αυτό σημαίνει πως οι περιβαλλοντικές ανησυχίες θα συνεχίσουν να αναδεικνύονται στην εταιρική ατζέντα, απαιτώντας από όλες τις επιχειρήσεις να δράσουν πιο βιώσιμα.
Ως αποτέλεσμα, η κατανόηση παραγόντων όπως η βιώσιμη προμήθεια, οι ηθικές αλυσίδες εφοδιασμού και η ουδετερότητα όσον αφορά τον άνθρακα θα είναι σημαντική για κάθε εταιρεία εάν θέλει να προστατεύσει αποτελεσματικά τη φήμη της επωνυμίας του, αναφέρει η Jo Roberts.