Το πρώτο το κάνουμε όλοι και πρέπει να σταματήσει!
Ζεσταίνει ο καιρός, και κάτι λαϊκές παραδόσεις όπως το “βρόμικο” μετά τη βραδινή έξοδο, επιστρέφουν (όχι πως έφυγαν ποτέ αλλά λέμε). Τι πιο ωραίο από ένα καλοφτιαγμένο σάντουιτς στα όρθια από τις καντίνες που τόσο πολύ αγαπάμε. Ωστόσο αν θέλετε η εμπειρία να είναι το ίδιο ευχάριστη και για τον εργαζόμενο, υπάρχουν κάποια πράγματα που θα πρέπει να αποφεύγετε να κάνετε γιατί αντί για ευγενικά είναι ενοχλητικά σύμφωνα με το eatingwell.
- Περιμένεις στην ουρά, αλλά όταν έρθει η ώρα να παραγγείλεις, δεν ξέρεις τι θέλεις.
Αυτό είναι ίσως το πιο σύνηθες και το ίδιο ενοχλητικό και για ένα σερβιτόρο σε κατάστημα. Πηγαίνεις να πάρεις να φας και αντί να κοιτάξεις μέχρι να έρθει η σειρά σου τις επιλογές, ξεκινάς την κουβέντα, με αποτέλεσμα τελικά να καθυστερείς την ουρά. Καλό είναι αντί να χρονοτριβείτε να ελέγχετε τις επιλογές σας καθώς και εφεδρικές σε περίπτωση ελλείψεων.
2. Δεν μιλάτε αρκετά δυνατά ενώ παραγγέλνετε.
Φανταστείτε όλον αυτό το θόρυβο από τον κόσμο, το φορτηγό και ενδεχομένως μια μουσική, και τον εργαζόμενο να προσπαθεί να ακούσει πιο λέτε. Μιλήστε πιο δυνατά ώστε το προσωπικό να ακούσει με την πρώτη την παραγγελία σας, χωρίς να χρειαστεί να καταβάλει κόπο.
3. Πας να πληρώσεις, αλλά δεν γνωρίζεις αν η επιχείρηση παίρνει μετρητά ή κάρτα.
Είναι γνωστό πως εδώ και κάποια χρόνια οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να διαθέτουν τερματικό καρτών POS, ωστόσο μπορεί η συγκεκριμένη καντίνα να υπάγεται σε κάποιο παραθυράκι του νόμου ή για κάποιο λόγω να μην δέχεται κάρτες ή ίσως το POS έχει χαλάσει. Δεν είναι κακό να ρωτήσετε πριν δώσετε την παραγγελία σας, ώστε να μην βάλετε το προσωπικό σε άδικο κόπο.
4. Ρωτάτε τους εργαζόμενους σε πόση ώρα θα είναι έτοιμη η παραγγελία.
Πόσο πολλή ώρα πια να κάνουν να ετοιμαστούν μερικά σάντουιτς; Μπήκατε στη διαδικασία να πάτε στην καντίνα που πιθανότατα να έχει κι άλλο κόσμο, μην ρωτάτε και ξανά ρωτάτε, πόση ώρα χρειάζεται η παραγγελία σας. Δεν είναι ένα high end εστιατόριο με 50 άτομα προσωπικό, αλλά είναι μια καντίνα που πιθανότατα να περνάνε όλα από τα χέρια ενός εργαζόμενου. Δείξτε λίγο υπομονή και συνεριστείτε την προσπάθεια που καταβάλει ο εργαζόμενος να αφήσει όλους ευχαριστημένους.
5. Περιμένετε το φαγητό σας και κοιτάτε τον εργαζόμενο στα μάτια
Δεν αποθαρρύνουμε το eye contact, και είναι καλό να είστε κάπου κοντά ώστε να ακούσετε όταν έρθει η σειρά σας. Ωστόσο με το να στέκεστε σαν μπάστακας ακριβώς μπροστά από το παράθυρο παράδοσης μόνο άγχος μπορεί να προκαλέσει στον εργαζόμενο. Επίσης καθιστάτε αδύνατο να προσέλθουν οι υπόλοιποι πελάτες για να παραλάβουν το φαγητό τους. Αντί να μπλοκάρετε το παράθυρο, σταθείτε δίπλα στο φορτηγό μακριά από τα παράθυρα ή περιμένετε σε ένα κοντινό σημείο.
6. Κάνετε ζημιά και προσπαθείτε να τη μαζέψετε χωρίς να ειδοποιήσετε το προσωπικό.
Σίγουρα η πρόθεση σας είναι να το κάνετε πιο εύκολο για τον εργαζόμενο και να μην του προσθέσετε μια επιπλέον δουλειά. Ωστόσο επειδή γίνονται ατυχήματα, καλό είναι να ενημερώνετε το προσωπικό και να αφήνετε να το διαχειριστεί το ίδιο. Μπορεί να έχουν ειδικά πρωτόκολλα καθαρισμού ή εξοπλισμό που θα κάνουν τον καθαρισμό πιο εύκολο. Θυμηθείτε ότι βρίσκεστε σε εξωτερικό χώρο, επομένως οι ακαταστασίες θα μπορούσαν να ενοχλήσουν στη διέλευση του κόσμου.