Τουλάχιστον να έχουμε κίνητρο για να το μασήσουμε….
Όπως αναφέρει η «ΕΦΣΥΝ», σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, 4 στους 10 καταναλωτές έχουν αγοράσει προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του αλλά ακόμα λιγότεροι, μόνο το 22%, δηλώνουν ότι πρόκειται για θετική πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 30% όσων έχουν αγοράσει από το καλάθι).
Παράλληλα, το 56% δηλώνει ότι πρέπει να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο καλάθι, ενώ το 51% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του, κάτι το οποίο είναι μία πραγματικότητα που ήδη καταγραφόταν στο παρελθόν για τους καταναλωτές που κυνηγούν τις προσφορές.
Είναι προφανές πλέον ότι η ακρίβεια δεν καταπολεμιέται με μέτρα ασπιρίνες. Θα πρέπει να ξεκινήσει μια ενδελεχής έρευνα σχετικά με την τιμή παραγωγού και την τελική τιμή στο ράφι και πώς γίνεται να υπάρχει μια αύξηση πάνω από 200% (!) από την αρχική τιμή του παραγωγού. Ποιος καρπώνεται αυτό το κέρδος; Και γιατί; Υπάρχουν εναρμονισμένες πρακτικές (καρτέλ); Η Επιτροπή Ανταγωνισμού απλά παρακολουθεί;
Email: ioannis.zabetakis@ul.ie
Twitter: @yanzabet