Μελέτη: Η δίαιτα επηρεάζει τον τρόπο που διαβάζουμε τις ετικέτες στα τρόφιμα

0
26

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τους Ισπανούς καταναλωτές στον τρόπο που διαβάζουν τις πληροφορίες στα τρόφιμα;

Λέμε «μην κρίνεις ένα βιβλίο από το εξώφυλλο», όταν κάποιος θέλει να επιλέξει ένα βιβλίο. Στην επιλογή των τροφίμων, ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Μιλάμε, φυσικά, για την ετικέτα μιας συσκευασίας τροφίμων και τις πληροφορίες που περιέχει, οι οποίες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην επικοινωνία διατροφικών πληροφοριών και έχουν δυνατότητα να επηρεάσουν την επιλογή των τροφίμων και τη διατροφική συμπεριφορά.

 Ως εκ τούτου, μια μελέτη από το Ινστιτούτο Αγροτικής Ανάπτυξης Ποιότητας Τροφίμων και Τεχνολογίας της Ισπανίας  προσπάθησε να αξιολογήσει τους λόγους που κινητοποιούν τους Ισπανούς καταναλωτές  να διαβάζουν ή να μην διαβάζουν τις διατροφικές πληροφορίες στις ετικέτες. Παράλληλα, στόχευε στο να αποτυπώσει τις διατροφικές τους γνώσεις, την αντίληψη και την κατανόηση των πληροφοριών της διατροφικής ετικέτας, καθώς και την πιθανή επίδραση μιας δίαιτας που μπορεί κάποιος να ακολουθεί σε όλα τα παραπάνω.

Ένα ερωτηματολόγιο 74 θεμάτων αναπτύχθηκε για να αξιολογήσει τη διατροφική γνώση, τη στάση απέναντι στις ετικέτες των τροφίμων, τους λόγους για τους οποίους αγνοούνται οι διατροφικές πληροφορίες, την επιλογή τροφής, την αντιληπτή σημασία των διατροφικών γεγονότων και τη συμπεριφορά κατά την ανάγνωση των ετικετών. Τα ερωτήματα έθεταν 8 διαφορετικές διαστάσεις στη διατύπωση των ερωτήσεων. Η ανάλυση των δεδομένων στους συνολικά 475 Ισπανούς καταναλωτές από διαφορετικές περιοχές  της Ισπανίας έγινε χωρίζοντάς τους σε διάφορες κατηγορίες, ανάλογα με τις απαντήσεις τους.

 Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα διατροφικά πρότυπα, οι γνώσεις διατροφής και τα κοινωνικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά επηρεάζουν έντονα τον τρόπο αξιοποίησης των πληροφοριών της ετικέτας. Με βάση τις πεποιθήσεις των συμμετεχόντων, ταυτοποιήθηκαν τέσσερα τμήματα για όσους ακολούθησαν δίαιτα και τρία τμήματα για όσους δεν το έκαναν. Η μελέτη μας δείχνει ότι το να ακολουθεί κανείς μια δίαιτα αυξάνει τις διατροφικές γνώσεις των καταναλωτών καθώς και τη χρήση διατροφικών ετικετών, καθώς περίπου το 70% όσων ακολουθούσαν μια ειδική δίαιτα έτειναν να διαβάζουν περισσότερο τις ετικέτες στα τρόφιμα. Ωστόσο, θα χρειαστούν περαιτέρω μελέτες για να αποσαφηνιστεί η αιτιολογική κατεύθυνση.

Αν θέλετε να διαβάσετε περισσότερα για τη μελέτη, επισκεφθείτε τον ιστότοπο εδώ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ